Moto Guzzi отпразнува 100-годишния си юбилей

Вековна история, великолепни мотоциклети, триумфи, приключения и необикновени личности… Всичко това под крилете на легендарния Орел. Това е марката Moto Guzzi, която тази седмица отпразнува своя 100-годишен юбилей. Разбира се, гамата мотоциклети е обновена, с внедряването на най-съвременни технически характеристики по отношение на електронните помощници за мотоциклетистите, докато стойностите на стила и автентичността на марката са запазени непокътнати.

Всеки мотоциклет Moto Guzzi е конструиран в завода в Мандело дел Ларио с майсторски грижи и ангажираност към уникална, автентична идентичност. Така умело се балансира класическия стил на Moto Guzzi с модерните технологии, която отразява философията, създаваща изключителна връзка между мотоциклета и ездача.

Председателят и главен изпълнителен директор на Piaggio Group Роберто Коланино заяви: „Стогодишнината на Moto Guzzi е гордост както за Piaggio Group, към която се присъедини марката с орела през 2004 г., така и за италианската индустрия като цяло, а не само за мотоциклетния сектор. Капацитетът за иновации, смелостта да се движим напред, състезателният дух, любовта към продукта и внимателното внимание към качеството на продукцията са уменията, които през годините Moto Guzzi комбинира с уникалните си взаимоотношения с местната общност. Още от 1921 г. всеки мотоциклет Moto Guzzi, който е излязъл на бял свят, е построен във фабриката в Мандело, мястото, където компанията е създадена преди точно сто години. Всичко това ще продължи през втория си век история. Moto Guzzi е пример за изцяло италианско съвършенство.“

Логото на орела, несъмнената емблема на Moto Guzzi, само по себе си е помогнало да се създаде легендата за марка, която винаги е била неразривно обвързана с историята на Италия. Разперените крила на орела идват от военната служба на основателите на компанията, Карло Гуци и Джорджо Пароди в ръководството на авиацията към италианския кралски флот по време на Първата световна война. По време на войната двамата приятели и пилотът Джовани Равели решават да се захванат с производство на мотоциклети, след като конфликтът приключи. Равели е убит при инцидент през 1919 г. и така и не успява да постигне мечтата си. Гуци и Пароди избраха Орела за свой символ, за да отбележат своя съратник.

През своите 100 години Moto Guzzi спечели победи на състезателните писти по целия свят, издигайки италианското знаме за впечатляващите 14 титли от световния шампионат.

Това беше мотоциклетът с рекорд за скорост, символът на растеж на една страна, гледаща към бъдещето. Мотоциклетът на полицейските сили и армията, който разшири своето призвание на международната сцена, оборудвайки калифорнийската полиция с мотори. Наскоро такива машини получиха полицейските сили в Берлин и много други европейски градове, както и ескорта на суверена в Йордания. Moto Guzzi е и мотоциклетът на Corazzieri, елитният корпус, който ескортира президента на Италия.

От самото начало Moto Guzzi е избраният мотоциклет за пътуване на дълги разстояния. Това беше 1928 г., когато Джузепе Гуци стигна до Арктическия кръг на своя GT „Norge“. Така той започна една традиция, която все още продължава. Всеки ден някъде по света собствениците на мотоциклети Moto Guzzi, тръгват да пътуват.Днес Moto Guzzi е основно подразделение на Piaggio Group, водещ европейски конструктор на мотоциклети и скутери, който е съхранил оригиналните характеристики на Moto Guzzi, популяризирал е своите ценности и го е върнал на първо място.

Връщането към състезанията е с Moto Guzzi Fast Endurance Trophy. То ще се проведе тази година в европейски мащаб с ново семейство мотоциклети.

С това Moto Guzzi се представиха на по-младата публика. Класическият V7, който току-що излезе с новия 850-кубиков двуцилиндров мотор и класическият ендуро V85 TT, предназначен за комфортно пътуване и лесно каране, са най-продаваните модели на марката.  Moto Guzzi винаги е бил уважаван от мотоциклетистите по цял свят, независимо от мотоциклета, който притежават. Мотоциклетистите ще бъдат главните герои на Световните дни на Moto Guzzi в Мандело Дел Ларио от 9 до 12 септември. Тогава ще бъдат и тържествата за столетието на Moto Guzzi.

Световните дни на Moto Guzzi винаги са били повод за празник на мотористите и сега те се завръщат десет години след последното издание. Десетки хиляди ентусиасти ще пристигнат от всички краища на планетата, за да се насладят на уникално и незабравимо събитие, станало възможно благодарение на сътрудничеството между Moto Guzzi, Comitato Motoraduno Internazionale и общината на Мандело Дел Ларио.

Да разлистим и страниците на 100-годишната история на най-автентичното име в световния мотоциклетизъм.

На 15 март 1921 г. е създадена компанията „Società Anonima Moto Guzzi“ за „производство и продажба на мотоциклети и всякаква друга дейност, свързана или свързана с металообработващата индустрия“. Това е моментът, в който основателите Карло Гуци и Джорджо Пароди избират широко орела като лого на компанията. Това е в памет на техния другар Джовани Равели. Той умира през 1919 г. по време на тестов полет и двамата му приятели решават да го отбележат със символа на въздушната дивизия. Орелът оттогава е символ на Мото Гуци и бързо се превръща в световно известна търговска марка.

Началото е в индустриално предприятие със седалище в Мандело дел Ларио, във фабриката, в която и до днес се произвеждат мотоциклети Moto Guzzi. Това място влезе в историята на световния мотоциклетизъм, произвеждайки мотоциклети като GT 500 Norge (1928), докаран до Арктическия кръг от брата на основателя Карло Гуци –  Джузепе, Airone 250 (1939), Galletto (1950), който допринася за масовата моторизация в следвоенния период.

През 50-те години на миналия век дебютира аеродинамичният тунел – първият в света в мотоциклетната индустрия. Той все още е отворен за посещения във фабриката в Мандело. Идеята е на сплотения екип от необикновени инженери, включително Умберто Тодеро, Енрико Кантони и дизайнера Джулио Чезаре Каркано. Името на родения в Милано Каркано бързо придобива легендарен статут. Той е баща на невероятния Otto Cilindri или V8, който достига максимална скорост от 285 км/ч. (1955 г.), и прототипите, спечелили 15 световни титли за скорост и 11 туристически трофея между 1935 и 1957 г.

През 60-те години на миналия век, след леките двуколесни машини Stornello и Dingo, Moto Guzzi представи 700-кубиков 90-градусов V-образен двигател с крайно задвижване на карданен вал, предназначен да стане символ на производителя. Излизат и такива легендарни модели като V7 Special , V7 Sport, California и Le Mans. Двигателят непрекъснато е развиван в тази архитектура и днес. Той е съчетан с авангардни електронни функции за управление, задвижва най-популярните двуколесни Moto Guzzi, като гамата V7, V9 Roamer и Bobber и страхотния V85 TT tourer, първото в света класическо ендуро.

За да отпразнува стогодишнината, цялата гама Moto Guzzi се предлага и в специалната Centennial Livery, в ексклузивно издание само за 2021 г., вдъхновено от легендарния състезател Otto Cilindri.