Много оспорвани стартове предстоят на писта „Долна Митрополия”

Летищен комплекс „Долна Митрополия” ще отвори врати за първото от общо трите надпревари, на които ще бъде домакин през сезон 2018. Състезанието ще включва стартове за европейските шампионати по Супермото и писта, а по традиция ще бъде в памет на големия приятел на мотоциклетния спорт Димитър Калчев. Благодарение на неговият безкористен ангажимент към мотоциклетизма, пистата в Долна Митрополия вече десет години остава без аналог в света и е привлекателен център за любители на високите скорости.
Писта
Петият кръг на BMU европейския шампионат по мотоциклетизъм на писта ще бъде първото домакинство на България от началото на сезон 2018. Самият шампионат стартира в Серес през април, а след това пистовите състезатели премериха сили в Мотопарк Румъния. Близо 80 състезатели от България, Румъния, Гърция, Сърбия, Македония и Турция ще се наредят на стартовата решетка в различните класове, като отделните състезания в различните кубатури се очертават да бъдат изключително интересни и напрегнати.
В клас SP125, македонецът Християн Бузалковски (Aprilia, 95 т.) има три победи и едно второ място от началото на годината, но плевенчанката Жулиета Ленкова (Aprilia, 81 т.) има доста успехи на „домашното трасе” и задачата на Християн няма да бъде никак лесна. Ленкова обаче ще бъде подкрепена от сериозната плевенска „бригада”, начело на която ще видим братята Христови – Пламен Христов (53 т.) и Димитър Христов, както  (Стелиян Тодоров ( 29 т.) и Боян Петров ( 24т.), всички с Aprilia.
В клас Formula600, ситуацията е сравнително относителна и твърде много пилоти са се насочили към подиума, който засега има само три призови места. Лидер в класирането на шампионата е Влад Неага (Румъния, Kawasaki, 60 т.), който отбеляза слабо представяне в Серес, но на румънските кръгове нямаше конкуренция и отбеляза две победи, които в крайна сметка го поставиха отгоре на таблицата с временното класиране. След него, с пълни четири старта и едно подиумно място се нарежда Валентин Тодоров (Honda, 57 т.)q който е първата от четирите машини Honda в топ пет на шампионата до момента. И третото място в класирането е българско. То е за Янислав Димитров (52 т.), а четвърти е пилота от Турция – Керем Учар, който от началото на сезона има една победа и едно второ място, плюс две незавършени състезания. Пети в подреждането, след като пропусна Румъния, ще видим Красимир Михайлов (45 т.) който и в двата старта на Серес се качи на подиума. Михайлов е особено бърз на Плевен, но Асен Лилов (Honda, 27 т.), който също пропусна северната ни съседка не е човек който няма да се бори до карирания флаг за място на стълбичката. Същото е и положението с Павел Драганов (Yamaha, 26 т.), както и шампиона за 2017-та – Тодор Меченски, който се завръща специално за това състезание на пистата.
Ще успее ли Александър Георгиев (Honda, 81 т.) да запази своята минимална преднина пред Йонел Паскота (Yamaha, 79 т.) е въпрос от клас Суперспорт, на който ще намерим отговор в Плевен тази седмица. От началото на сезона Сашо има една победа, две втори места и едно трето място. Както се очакваше, в Румъния Паскота отбеляза две победи от два старта, но второто състезание на пистата Мотопарк завърши, за голям брой състезатели в „тревата”, след обилно разлято масло от аварирал преди това състезател. Третата позиция в шампионата след четири кръга е за Пламен Петров (Yamaha, 53 т.), който има спечелени две втори места от началото на годината, едно четвърто и едно проблемно състезание в което не записа резултат. В Плевен очакваме да видим и Милен Георгиев (Yamaha, 8 т.) който след добро начало на сезона и в резултат на падане трябваше да възстанови мотоциклета си, нещо което се оказа не толкова лесно.
Formula1000 е следващия клас в който ни предстои силна международна битка, начело на която засега е Бойко Божинов (BMW, 95 т.). От началото на сезона, Бойко е заставал три пъти на първото място и един път на второто, но в Плевен винаги е различно. Голяма е мотивацията на не-малко пилоти да го победят на родна земя и в групата на претендентите ще включим румънеца Александру Сзекели (BMW, 56 т.), Слободан Ивчески (Honda, 56 т.) от Македония, Фуркан Идгу (Турция, 42 т.), Димитър Калпаков (Yamaha, 12 т.) и не на последно място Велислав Марков, който се завръща специално за плевенското състезание със сериозни умения, които могат да го направят топ претендент в юнския старт на Долна Митрополия. Как точно състезателите ще „изиграят” картите си ще видим тази седмица като желанието на 99% от пилотите в този клас е да няма дъжд…
Стигаме и до клас Супербайк, което е най-високото възможно ниво за изява на пистовите ни състезатели, място където свръх скоростите, технологиите и качествата на състезателите са на 110% през целият състезателен уикенд. Засега най-големите специалисти в бранша предвиждат на първа редица да се наредят две машини Ducati, едно BMW и една Yamaha, но как точно ще бъдат позиционирани едва ли някой може да каже със сигурност. Роберт Мурешан (Ducati, 65 т.) се намира на две точки от Мартин Чой (BMW, 63 т.) и със сигурност падането в третия кръг от шампионата в Румъния не бе част от плановете му. Чой пък направи едно от най-успешните си досега състезания в Световния шампионат по ендуранс на Словакия ринг и след това си причини убийствено пътуване до Мотопарк в Румъния, за да участва в Warm Up-а в неделя и след това да завърши на четвъртата позиция, нещо нетипично за него, но което все пак му донесе изключително важни точки и създаде няколко мотоциклетни легенди. Ducati с номер 79, управлявано от Ангел Караньотов (40 т.) в Серес показа завидна скорост и там видяхме едни от най-уникланите два старта през последните няколко години в клас Супебрайк. Битката между Чой и Караньотов определено бе класическо единоборство и почитателите на мотоциклетния спорт не усетиха как точно минаваха 14-те обиколки на всеки един от стартовете. В Плевен обиколките (ако не вали дъжд) ще бъдат 12, но това не е от значение. За първа редица остана една Yamaha и тя е за Светлин Иванов (Yamaha, 38 т.), който след масивното си падане в клас  Суперспортt, изостави 600-кубиковата си страст и се прехвърли в Супербайк, тъй като 1000-та кубика му дават по-сериозно поле за изява на състезателните му качества и техническо развитие. Да не забравяме и самоковското издание на хиляда кубиковата Honda на Петър Въжаров (17 т.), пропуснал румънските състезания, както и Владислав Димитров (10 т.), който в качеството си на плевенски състезател също има  какво да покаже на родна земя. Определено има много какво да се види в класа.
_33D8232
Супермото
След напрегнатото начало на Супермото шампионата в Кюстендил преди две седмици, най-добрата писта за тази дисциплина в света, ще балансира емоциите на състезателите тази седмица със своята техничност, атрактивност и уникалност. Състезатели от България, Румъния, Турция, Чехия, Естония, Литва и Русия ще премерят сили в класовете SM Junior, S3 и OPEN.
SM Junior (65сс/85сс)
При най-малките състезатели се очертава интересна борба, особено в под-категорията SM85, където титулярите от България – Виктор Нейчев (КТМ), Кристиян Иванов (КТМ) и Християн Иванов (КТМ) и ще се изправят срещу сериозната конкуренция в лицето на Иван Мосин (ТМ, Русия), Аксел Пертелпоег (КТМ, Естония), Фуркан Айкут (КТМ, Турция) и Денис Улман (КТМ, Чехия). Радостин Михайлов (КТМ) е болен и ще пропусне състезанието. За всички чуждестранни състезатели, това ще бъде първо участие на Плевен, така че стартовете при най-малките ще следим с повишено внимание и интерес.
S3/OPEN
В групата S3 (250cc) и ОПЕН (450сс), ни предстоят традиционните битки между Янко Ташев (ТМ) и Александър Георгиев (КТМ), въпреки че Георгиев е ще се бори на два фронта тази седмица (SuperSport600/OPEN) и не е ясно къде точно ще се раздаде на 100%. След Кюстендил на Супермото сцената се появи едно ново лице – Светлин Иванов (КТМ), който подобно на Александър ще участва и в клас Супербайк, така че баланса на силите ще бъде от изключителна важност и за двамата. На черешовата писта „Пауталия”, румънецът Влад Неага показа скорост и опит като за първо участие на това трасе, но в Плевен сме виждали многократно негови отлични карания, така че румънецът не е за подценяване. Към групата на претендентите ще добавим и Александър Лятишев от Русия, който има сериозен опит от Световния шампионат S1GP където участва предходните три сезона.
Скутери
Програмата за юнския Плевен е така направена, че да позволи на голяма част от пилотите в клас SP125 да премерят сили и в категорията Скутери, където шоуто е гарантирано. Състезателите първо трябва да се борят помежду си и второ трябва да успеят да издържат технически на натоварването в 15-те обиколки на надпреварата. Както винаги, плевенската скутер бригада оглавявана от Пламен Христов и Алекс Иванов ще има за цел да детронира Иво Михайлов (София) и двамата отлично подготвени румънски пилоти Лауренцио Чуирески и Раду Силажи. Дали ще се получи този път, ще разберем в Плевен.
Съботният ден ще бъде зает със свободни тренировки и тренировки за време, а в неделя от 10:30 часа на пистата в Долна Митрополия ще започнат стартовете за Grand prix Bulgaria 2018 които се провеждат в памет на големия приятел на мотоциклетния спорт – Димитър Калчев.
 


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.