Milwaukee-Eight на Harley-Davidson дойде и у нас

Вече писахме в сайта и в списание Moto Club за новия двигател на Harley-Davidson – Milwaukee-Eight. Сега той бе представен и у нас от вносителя на марката Harley-Davidson Sofia.
Milwaukee-Eight се появи доста бързо в България след световната си премиера. Той дойде монтиран на новия мотоциклет Street Glide Special. Представиха го пред журналисти и фенове, чухме звука му, а непрестанно прииждащите гости, не преставаха да му се дивят. Дори някои имаха възможжност да го пробват.
dsc01668
Това е деветият голям V-twin агрегат на марката, от създаването на компанията Harley-Davidson през 1903 г. Името му идва от факта, че двете цилиндрови глави са с по 4 клапана. Milwaukee-Eight е задвижващ агрегат на серийните туръри от моделната гама за от 2017 г. Новият Milwaukee-Eight е с класическата конфигурация на V-образен двигател с ъгъл между цилиндрите от 45 градуса. Той има 10% повече въртящ момент – внушителните 150 Нм още при 3500 об/мин., а смукателните и изпускателните канали в цилиндровите глави са с 50% по-добър поток на газовете, спрямо всеки от предходните модели. Моторът е  по-мощен и по-икономичен от своя предшественик. Благодарение на увеличения до 1 746 куб.см. и по-високата степен на сгъстяване Milwaukee-Eight 107 осигурява до 11 % повече конски сили от предишния модел. Цилиндровите глави са с по четири клапана и са с подобрен поток на пълнителните и изпускателните канали. Всеки цилиндър има по две запалителни свещи, които подпомагат по-пълното изгаряне на горивната смес и намаляването на разхода. Подобрена е и охладителна система, която е с насочен поток на въздух или течност към най-силно загрятите части на цилиндровите глави. Изпускателните тръби и катализатора са с оптимизирано разположение, което позволява топлината да се отвежда настрани от пасажера.
Най-важното подобрение в Big Twin агрегатите е добавянето на балансиращ вал, който намалява с около 75 % вибрациите. Така клиентите получават още по-голям комфорт при дълго каране.  Намален е и шумът от механичните части, но автентичният звук от изпускателната система е запазен и дори е станал по-чист. Моторът обаче изпълнява изискванията за шум от ЕС.
Двигателят ще се произвежда в два варианта – с обем 1753 куб.см., а по-големият е  Milwaukee-Eight 114 е с обем 1 870 куб.см., течно охлаждане и максимален въртящ момент 166 Нм. Той ще задвижва новите мотоциклетите от серията Custom Vehicle Operations (CVO) и по-конкретно в моделите CVO Limited и CVO Street Glide.
По традиция на Harley-Davidston, двигателят e с въздушно охлаждане. Добавено е обаче и модификации както с въздушно/маслено, така и с течно охлаждане на цилиндровите глави, нещо което компанията показа за първи път при турър байковете си през 2014 г, и е подобрено топлоотвеждането през мазителната система. Milwaukee-Eight има по-добри мощностни характерситики от своите предшественици, но ще постига и по-добра горивна икономичност и ще отговаря на екологичния стандарт Euro4.
Малкият Milwaukee-Eight 107 с максимален обем 1753 кубика ще задвижва моделите Street Glide, Street Glide Special, Royal Glide, Road Glide Special, Electra Glide Ultra Classic, Road King и Freewheeler. Версията с течно водно охлаждане ще задвижва моделите Ultra Limited, Ultra Limited Low, Road Glide Ultra и Tri Glide Ultra. Големият Milwaukee-Eight с работен обем 1868 куб. см ще бъде поставен на моделите CVO Limited и CVO Street Glide.