Международните награди за Автомобили за работа 2020 в България

Престижните международни призове Камион на годината, Ван на годината и Международна награда за пикап бяха връчени на българските представители и вносители на отличените марки на специална гала-вечер в Рейнбоу Плаза, София, на 21 февруари 2020 г. Отличията бяха връчени от българските представители в международните журита.
Международните призове Камион на годината 2020, Ван на годината 2020 и Международна награда за пикап 2020 бяха обявени и връчени на производителите на специални церемонии през ноември 2019 г. в Лион по време на международното изложение Solutrans.

С наградата Международен камион на годината 2020 е отличен новият Mercedes-Benz Actros.

Статуетка и плакет в България получиха Ролф-Юрген Заерле – главен изпълнителен директор на Силвър Стар Моторс и Александър Бабанин – изпълнителен директор на Силвър Стар Моторс, генерален дистрибутор на Mercedes-Benz за България. Наградата им бе връчета от Снежина Баджева – българският представител в журито на конкурса. е Снежина Баджева.
Наградата Международен камион на годината (International Truck of the Year) се присъжда всяка година от 1976 г. досега. В журито ITOY членуват 24 журналисти от специализирани издания от 24 държави от Европа, вкл. Русия и Турция, както и 7 асоциирани членове от останалата част на света.

 

Производството на новия Mercedes-Benz Actros стартира в средата на 2019 г.

Членовете на журито тестваха камиона и поставиха изключително висока оценка на множеството иновации и високи технологии, внедрени във флагмана на камионите от немската марка. Новият камион предлага значителни подобрения в няколко важни области. това са частично автономно управление, разширени функции на системите за управление на двигателния тракт съобразно терена, цифров интерфейс човек-машина, както и няколко най-съвременни системи за безопасност.
Журито оцени високо технологичните нововъведения в новия Actros. Сред тях е системата MirrorCam. Тя е внедрена за първи път при камионите, която заменя традиционните странични огледала с външни камери и големи дисплеи вътре в кабината. При тестовете членовете на журито Камион на годината оцениха и качествата на новата система Active Drive Assist, която активно задържа камиона в лентата на движение и при определени обстоятелства позволява частично автономно управление на автомобила при всякаква скорост.
Впечатляващи са и разширените и подобрени функции на системата PPC (Predictive Powertrain Control) и изцяло цифровото мултимедийно контролно табло в кабината, състоящо се на практика от два дисплея. Новата система PPC+ вече може да се използва и по междуградски пътища и с работата си пести гориво и намалява натоварването на водача.

Гамата Ford Transit Custom Hybrids е отличена с наградата Международен ван на годината 2020.


Наградата – статуетката и плакет, в България получи Калина Мечкова, PR и маркетингови комуникации за Ford в Мото Пфое, официален вносител на Ford за България. Призът Международен ван на годината се присъжда всяка година от 1991 г. насам. В журито IVOTY членуват 25 журналисти от 25 държави от Европа, Русия и Турция. България е представена от Лъчезар Апостолов, който връчи отличието на Калина Мечкова.
Гамата Ford Transit Custom Hybrids (моделите Plug-In Hybrid EV и EcoBlue Hybrid),  единствен в сегмента има гама от хибриди. Тя включва Plug-in Hybrid (PHEV) и лек дизелов хибрид (mHEV). PHEV системата работи в голяма част от времето с нулеви емисии, без това да намалява пробега и обема или теглото на полезния товар. Батериите (13,6 кВтч) се презареждат лесно и бързо и от мрежата и осигуряват на средния ван пробег само на ток от над 50 км. По време на тестове членовете на международното жури оцениха ефективната и интелигентна работа на силовата линия на Custom PHEV.

Предните колела на серийния хибрид се задвижват от електродвигател с (92,9 кВт), захранван от батерията или от генератора.

Един от най-ефективните силови агрегати в света –  трицилиндровият, бензинов EcoBoost (120 к.с.) задвижва генератора. Хибридната система има четири режима на работа, които водачът може да избира. EV Auto дава приоритет на движение на ток, но решава кога да стартира ДВГ. EV Now дава приоритет на движение с нулеви емисии, а ДВГ е деактивиран до достигане на критично ниво на батерията.
При EV Later произведената от генератора енергия отива само към електродвигателя. В режим EV Charge енергията от генератора се разпределя и към електродвигателя, и към батерията. В лекия хибрид (mHEV) електрически двигател-генератор подпомага дизеловия двигател или рекуперира електроенергия в батериите и така намалява разхода на гориво и количеството на вредните емисии.

Последното поколение на новия Ford Ranger, анонсирано в началото на 2019 г. е носител на Международната награда за пикап 2020 (IPUA 2020).


Ranger спечели приза в съревнование с още четирима претенденти след тридневен паралелен тест на пътя и извън пътя, проведен в Швеция в края на септември 2019 г. Ford Ranger печели IPUA за втори път, след 2013 г. Новият Ranger е с нов по-екологичен двигател, с редица технически подобрения, с много новости по отношение на сигурността и безопасността. Членовете на журито определиха Ranger като най-добрия и всеобхватен пикап, като отбелязаха, че той е и най-продаваният автомобил от класа си в Европа. Предишната версия на модела и обновеният вариант на Ranger доминират на европейския пазар с почти 30 % пазарен дял в сегмента на еднотонните пикапи.

В Швеция пикапът на Ford се представи с една от най-високооборудваните си и атрактивни версии – Wildtrak.

Новото поколение на Ranger има силно освежена външност и нов интериор. Под капака на Wildtrak е двулитровият дизелов двигател 2.0 EcoBlue с битурбокомпресор и максимална мощност 213 к.с.. Нова е 10-степенната автоматична предавателна кутия, производство на Ford. Задвижването 4х4 е избираемо и има понижаваща предавка. Новият Ranger е оборудван и с много нови технологии за свързаност, сигурност и помощ за водача, които допълват пословичните му он- и офроуд качества.

При тестовете Ranger Wildtrak затвърди впечатленията, че пикапът на Ford се представя еднакво добре и на пътя, и извън него.

От всичко това журито прецени, че моделът служи еднакво добре и за работа, и за удоволствие. Статуетката и плакета получи отново получи Калина Мечкова. Връчи ги Лъчезар Апостолов е българският представител в това 18-членно жури. Международна награда за пикап (International Pick-up Award) се присъжда на всеки две години след паралелен тест на кандидатите.
 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.