Maserati влиза във Формула Е като нов производител от 2023 г.

Maserati ще се завърне в моторните спортове, за да се състезава във Формула Е като нов производител от сезон 2022-2023.  Компанията влиза според регламентите на Gen3.

Италианският производител ще сложи край на продължителната си пауза извън състезанията с едноместни автомобили. През следващата година компанията ще се присъедини към Формула Е като партньор на отбор. Кой ще е той, засега не се знае, но ще е споразумение, подобно на това на марката Stellantis DS и сделката с Techeetah.

След като стана част от автомобилната група Stellantis в началото на 2021 г., след сливането между Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group, Maserati трябва да пусне електрически вариант на своя спортен автомобил MC20. Това е част от плановете да има електрически варианти на пълната си гама до 2025 г.

През 2021 г. Stellantis се ангажира да инвестира 30 милиарда евро до края на 2025 г., за да развие програмата си при електрическите автомобили и да продължи по-нататък в сферата на моторните спортове, Maserati ще разработи собствено задвижване Gen3. То ще генерира 350 кВт мощност в допълнение към стандартно предно задвижване с мощност 250 кВт.

„Марката Maserati днес се връща в бъдещето. Връща се и към своите корени на състезанията“, каза главният изпълнителен директор на Maserati Давиде Грасо. „Аз съм изключително щастлив и развълнуван да съобщя, че Maserati е първата италианска марка, която се присъединява към 9-ия сезон на шампионата на Формула Е през 2023 г. Не може да бъде по-добър начин да започнем новата година.”

„Това вероятно е един от най-великите дни в историята на шампионата на ABB Formula E Championship – да има толкова емблематична марка като Maserati със състезателно наследство.” добави основателят и председател на Формула Е Алехандро Агаг. „Невероятната история, която Maserati има и желанието да влезе в шампионата, е наистина невероятен момент за нас.

Определен брой хардуерни и дизайнерски решения ще се използват съвместно между DS и Maserati. Но от друга страна двете марки ще се конкурират една с друга и няма в шампионата да споделят софтуерни решения.

Maserati прекрати участието си като отбор производител във Формула 1 и изобщо в състезанията се едноместни автомобили през 1957 г. Тогава Хуан Мануел Фанджо спечели петата си и последна титла във Формула 1 на волана на 250F. Тази кола – 250F остава обаче популярна сред частниците и след това. Та се използва до края на 1960 г. в кулминацията на 2,5-литровия двигател.

Марката от Модена разработи и MC12 за GT1. Колата дебютира в шампионата през 2004 г. и постигна фантастични резултати. Maserati  спечели първата титла в шампионата на ФИА GT1 през 2010 г.