Легендарното трасе „Ридо” приема този уикенд BMU шампионата по мотокрос

Близо две седмици изминаха от състезанието на мотополигон „Горна Росица“ край Севлиево. Идва ред на друго легендарно трасе –  „Ридо“ в Самоков. Предстоящото състезание е трети кръг на BMU European Motocross Championship и втори кръг за републиканския шампионат. Стартът е и част от веригата Grand Prix Bulgaria 2020.
Мотополигон „Ридо“, в цялата негова уникалност, винаги е свързван с името на Георги Янакиев, легенда в бензиновите спортове, дългогодишен председател на СБА и БФАС. Янакиев е радетел на спорта и  човек с голямо сърце за моторните дисциплини, с визия, донесла много слава на страната ни. Това ще бъде шестото поред издание на мемориала Георги Янакиев. Неговото наследство на мотополигон „Ридо“ изисква и добра подготовка от страна на организатора в лицето на СМК Ридо Самоков.

На днешната среща с медиите в Пресклуб „България” присъстваха Владимир Георгиев – кмет на Община Самоков, Янко Ташев – председател на МСК „Ридо”, Георги Янакиев-младши и Богдан Николов – председател на БФМ. Трасето на Ридо е готово да приеме състезателите и организацията около предстоящите стартове в събота и неделя върви по план.
Кметът на Самоков Владимир Георгиев каза: „В това време на всички ни е трудно. Благодаря на БФМ, че прави това състезание. Бързо минават дните и сякаш беше вчера, когато взехме решение да направим тази надпервара в чест на Георги Янакиев. Жалко е, че оценяваме хората, когато ги загубим. Моторните спортове в Самоков обаче живеят, благодарение на този човек. Жалко, че няма да се допуска публика, тъй като самоковци обичат мотокроса.“

Председателят на МСК „Ридо” Янко Ташев миналата неделя се ожени. Но кара „меден месец“ на Ридо. Той каза че всичко е почти готово за състезанието. Има известни затруднения, но като домакини ще се справят. Янко допълни: „Цял живот съм на Ридо и сега съм пак там.“  Съдба!
Наистина от СМК Ридо Самоков вече няколко седмици с подкрепата на Общината работят усилено за това международно състезание. В него ще видим представители на Гърция и Румъния. Отново се очаква техният брой да е над 110 участника в различните класове.

От БФМ напомниха, че съгласно заповед на МЗ и съответно на ММС, състезанието се провежда без публика. Няма да бъдат допускани лица извън тимовете на състезателите на мотополигона.

С цел да се осигури спазването на заповедта, от федерацията призовават за разбиране от страна на феновете. Така може да се  помогне на организаторите да се концентрират в състезанието. Според прогнозите, то се очертава а да бъде кално. А калта на Ридо е тежка.
Особено за състезателите от клас МХ50. Те направиха своя първи официален старт в Севлиево преди две седмици. Всяко начало е трудно, но не и невъзможно. Към момента, лидер в шампионата с актив от 47 т. е Никола Мутафчиев (Панчо Рейсинг Тийм, КТМ). Но при тежки условия, имайки в предвид очакваните дъждове в планинските региони, клас като МХ50, а и не само той, е непредвидим.
През 2019, пилотите от МХ65 също имаха възможността да изпитат на свой гръб силата на Ридо. Това бе единствения клас който се проведе в 100% дъжд. Дори и най-добрите имаха своите трудности. Лидер в шампионата при „малко по-големите“ след два кръга е Дани Цанков (М6 Ямаха Рейсинг, Yamaha, 97 т.), следван от Венцислав Тошев (Мото Спорт Варна, КТМ, 91 т.). Трети със 73 точки е Илия Димитров (Киппен МХ Рейсинг, КТМ).

За големите от клас МХ85, мотополигон „Ридо“ се явява технично трасе, с достатъчен брой елементи. Преодоляването на някои от тях е определящо за крайното класиране и изобщо за представянето.

MX65 – БФМ – ЕШ/РШ Мотокрос Гран При Самоков, Неделя – 2.06.2019
© Copyright: LAP.bg / imageslap@gmail.com / +359884563806

Като цяло и трите класа, изброени до момента все още се считат за подготвителни. Треньорите не би следвало да са изцяло сериозни и взискателни към своите пилоти. 6 точки е разликата между лидера Мирослав Димитров (Киппен МХ Рейсинг, Yamaha, 87 т.) и Християн Георгиев (Мото Спорт Варна, КТМ, 81 т.). Трети в класирането е Живко Иванов (Елхово Рейсинг Клуб, КТМ, 78 т.). В Севлиево, в играта се намеси и Золтан Ордог от Румъния. Той е потвърдил участие в Самоков.
В клас МХ2 кубатурата и уменията на състезателите вече са по-сериозни. В очакваните условия, четиритактовите машини ще „стъпват“ по спокойно спрямо по малките си двутактови събратя от МХ 50, 65 и 85. През 2020 г.  клас МХ2 се очертава един изключително конкурентен. Тук на практика една минимална грешка може да струва позиция на подиума на някой от състезателите в топ 10.

Николай Малинов (Киппен МХ Рейсинг Тийм, КТМ, 92 т.) имаше нелек уикенд в Севлиево. Той продължава уверено да води в класирането като показва добра техника и издръжливост в изминалите 4 старта от шампионата.

Съотборникът на Малинов, Жулиан Георгиев (Kawasaki, 75 т.) направи лош първи манш (след едно масово падане на първия завой) и изостана от лидера. Основна заплаха за джуниърите в клас МХ2 обаче се явява Хакан Халми (МСК Севлиево 2004, КТМ). На  родна земя в Севлиево, макар и участник в мелето на първия завой, надделя над всички. Хакан показа, че тази година ще се бори за шампионската титла и има предпоставките да я спечели. До тогава обаче има още много стартове.
Особено като се има предвид израстването на Алекс Димитров (Мото Спорт Варна, КТМ, 66 т.) и Виктор Нейчев (МСК Еърмакс Рейсинг, Yamaha, 66 т.).  Те си изпатиха от персонални грешки в Севлиево, но показаха скорост и хъс, достойни за топ 3 в шампионата.

Майкъл Иванов (Пловдив Мотор Спорт, КТМ, 100 т.) подхвана своята типична серия от победи, вече в клас МХ1. Тя може само да радва почитателите на мотокроса.

Въпреки че неприятна травма  тормози Майки през последните 4 седмици, Иванов показа, че дори привидната лекота, с която насочва своята 250-двутактова машина е резултат от много много труд и упоритост. Бройката на пилотите в клас МХ1 не е голяма, но пък качеството на битките които наблюдаваме си заслужава.
Втората позиция след два кръга заема Стефан Нейчев (МСК Еърмаксрейсинг, Yamaha, 80 т.), а трети за момента е Калоян Илиев (МСК Севлиево, КТМ, 76 т.). Мотополигон „Ридо“ е едно отлично трасе за големите машини и там те ще могат да разгърнат потенциала си в „легендарни“ условия.
Стигаме и до клас МХ, където Григор Царев (Джи Ар Си Моторспорт 2020, КТМ, 100 т.) е взел максимума до момента като точки. Явно не мисли да връща газта до края на шампионата. Ще  се опита да спечели възможно най-много победи преди мини лятната ваканция, която предстои през август. Малко по назад в точките, но също с добро темпо виждаме съотборника на Царев – Александър Ленев (КТМ, 68 т.). Тети е Марин Маринов (НСА моторспорт, Honda, 57 т.).

Най-изявеният от клас Сеньор (+ 45 г.) засега се очертава да е Васил Стоянов (Киппен МХ Рейсинг, Honda, 94 т.).

Той взе максимума в Севлиево след фалстарта на основния си конкурент Димитрис Керамидас от Гърция. Но Васил едва ли ще легне на стари лаври, защото Николай Нанчев (Пловдив Мотор Спорт, Yamaha, 70 т.) е с големи амбиции. Пък и съотборниците от АИТ Рейсинг Тийм – Атанас Петров (КТМ, 68 т.) и Янко Зоков (Kawasaki, 67 т.) имат не малко опит натрупан през годините. Те ще се възползват от всяка констатирана слабост на лидера.
Част от официалния календар на федерацията през 2020 бе и състезанието M6 YAMAHA JUNIOR CUP. Поради редица негативни обстоятелства свързани с епидемията, то няма да се проведе като отделно състезание през годината. Ще бъде част от Grand Prix Bulgaria 2020 тази седмица на Ридо. Специално класиране за купата, ще получават състезателите в класовете МХ50, МХ65, МХ85 и МХ2 Junior. Целта за в бъдеще е тези серии да получат стабилен календар включващ и международни кръгове.
Източник: БФМ
Снимки: LAP.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.