Lamborghini – от най-ниския автомобил до първия супер SUV

В историята на Automobili Lamborghini има многобройни рекорди и открития, които са превърнали Къщата от Сант’Агата Болонезе в образец на отличия и иновации в автомобилния свят. Ето пет от тях, за които може би не се знаят от мнозина:

  1. Marzal: колата с най -много стъклена повърхност – 4,5 квадратни метра

Разработен е с намерението да се създаде четириместен гранд туризмо, Marzal е проектиран от Марчело Гандини за Carrozzeria Bertone. Колата се превърна в световна икона на стил и дизайн. Сред характеристиките, които правят дизайна на Marzal специален, са интериорът, изцяло тапициран със сребриста кожа и шестоъгълникът, който е централната тема на целия дизайн. Той се повтаря във възможно най-много детайли и най-вече във формата на таблото, задното стъкло и на централната конзола.

Но най-забележителната характеристика, беше обширната стъклена повърхност, която обхваща 4,5 кв. м, от вратите, отварящи се като крилата на чайката до покрива. Тази особеност означава, че Marzal е напълно работещ автомобил с най -голямата стъклена повърхност в историята.

 

  1. Miura: колата, проектирана от най -младия екип в историята на Lamborghini, със средна възраст 29 години

От самото начало на своята предприемаческа дейност, Феручо Ламборгини искаше да даде достатъчно възможност за изява на блестящи и способни млади хора. Проектът Miura е отличен пример за този избор.

Паоло Станзани, Марчело Гандини и Джан Паоло Далара

С цел да даде отпор на конкуренцията по онова време и да вдигне компанията си, Феручо използва талантливи сътрудници, избрани от университетите измежду най -младите професионалисти в света автомобилите. През 1966 г., със средна възраст само 29 години, най-младият екип в историята на марката от Сант’Агата, създаде Miura. Това са дизайнерът Марчело Гандини, тест-пилотът Боб Уолъс, и двамата на 28 г., заедно с главния инженер Джан Паоло Далара и помощник -инженера Паоло Станзани, и двамата на 30, създадоха Miura, изключителна кола, която бе предопределена да се превърне в легенда.

Всички тези младежи впоследствие станаха абсолютни майстори в съответните си области в света на автомобилите. Това е ясно свидетелство за далновидността на Феручо Ламборгини, който вярва в техните способности.

  1. Miura: най-ниският сериен автомобил с височина 105,5 см.

През 60-те години ниската височина и извитите аеродинамични форми бяха най -важните аспекти в съзнанието на дизайнерите, разработващи спортен автомобил.

С височина само 105,5 см, Lamborghini Miura е най-ниската масово произвеждана кола някога. Това е рекорд, който е част от ДНК-то на Lamborghini. И до днес тази стилна функция е неразделна част от формата на автомобилите Lamborghini.

4. Lamborghini LM002: първият супер SUV в историята

Всичко започва като проект, насочен към разработване на високопроизводително високопроходимо превозно средство за военна употреба. Крайният продукт е модел, който трябва да влезе в производство с името LM002. Той беше представен за първи път на автомобилното изложение в Брюксел през 1986 г.

При представянето си LM002 е напълно различен автомобил от всеки друг, наличен на пазара. Той бе абсолютно авангарден по своите форми и изпълнение, подобни на тези на супер спортните автомобили на Lamborghini. Има двигател с обем 5167 куб.см, който доставя 450 к.с. при 6800 об/мин., отлични офроуд възможности и дизайн, подчертаващ мощни линии. Общо 300 бройки от него са произведени между 1986 и 1992 г.

Автомобилът е с корпус изработен от алуминий и стъклопласти, със задвижване на всички колела, двустепенна разпределителна кутия с централно заключващ се диференциал и способност да се справя с наклони до 120%.  Така LM002 е първият супер SUV в историята. Това постижение бе потвърдено от сегашния Lamborghini Urus – пряк наследник на LM002 и първият супер SUV, който се произвежда масово.

5. Countach: първата кола с врати „ножици“

Вертикално отварящите се врати на Lamborghini, известни още като врати тип „ножица“, са отличителен белег на най -емблематичните V12 супер спортни автомобили, произвеждани някога от Automobili Lamborghini. Проектиран от Марчело Гандини през 1971 г., революционният Countach е първият сериен автомобил, оборудван с вертикално отварящи се врати от този тип, все още и днес отличителна черта на най-мощните автомобили от Къщата на Сант’Агата Болонезе.

Изборът на тази технология е свързан не само с естетиката, но и с полезността на отварящата се нагоре врата. Всъщност това позволява на водача да се наведе, за да види по-добре зоната зад колата при заден ход. Така се решава проблема с лошата видимост отзад, както и този при паркиране в тесни пространства, където по друг начин не може да се отвори дълга врата.

Започвайки от Diablo, наследник на Countach, и преминавайки през Murciélago, Reventón, Veneno, Centenario и накрая през гамата Aventador, вертикално отварящите се врати са се превърнали в съществена характеристика на ДНК на Lamborghini в неговите 12-цилиндрови модели.