KTM представи 890 Adventure 2021

KTM 890 Adventure 2021 е естествена еволюция на KTM 790 Adventure. Австрийската компания допълни средния клас на адвенчър байковете с 890 Adventure, добавяйки го към 890 Adventure R 2021 и 890 Adventure R Rally 2021, представени по-рано този месец. Както и при R и R Rally, мотоциклетът е оборудван с новия 889-кубиков двуцилиндров двигател LC8c, който е с мощност 105 к.с. (10 к.с. повече от 790-кубиковия) при 8 000 об./мин. и въртящмомент 100 Nm при 6 500 об./мин. Новият KTM 890 Adventure разполага с подобрен и по-здрав съединител, за да се справи с повишената мощност. Новият двигател отговаря на стандартите EURO 5. Цилиндровата глава (DOHC) съдържа два, задвижвани с верига разпределителни вала и две свещи, по една на цилиндър. Всмукателните и изпускателните клапани са по-големи с 1 мм, както и преработени отвори на клапаните, които са оптимизирани да увеличат максимално въздушния поток, за постигане на върхова производителност. Неудобните вибрации на двигателя са сведени до минимум благодарение на два нови балансиращи вала, единият пред коляновия вал, а другият в цилиндровата глава между двата разпределителни вала. Новият балансиращ вал в цилиндровата глава, разположен между разпределителните валове, съответства на увеличените обороти в минута и увеличената въртяща се маса. Въртящата се маса на коляновия вал е увеличена с 20%, което за подобрява поведението на двигателя при постоянна скорост, намалявайки всякакви смущения от центробежните сили. Алуминиевите цилиндри са с никазилово покритие. Конструкцията на цилиндрите позволява оптимално охлаждане, подобрени производствени толеранси и намалява възможността за деформация по време на работа. Диаметърът на цилиндрите е увеличен от 88 мм на 90,7 мм.

Окачването WP APEX предлага 200 мм ход отпред и отзад. Ходът на окачването е по-малък от този при R и R Rally. Задният амортисьор е оборудван с копче за регулиране на натоварването на пружината в полза на максималната стабилност, както на асфалт, така и извън пътя. Размерът на колелата е 21-инчото отпред и 18-инчово отзад. Гумите са Avon AV54 Trailrider. Моделът получава актуализация на предната и задната спирачка за повече контрол. Двата спирачни диска отпред са с диаметър 320 мм с 4-бутални, радиално монтирани апарати и отзад е с диск с диаметър 260 мм, задействан от двубутален плаващ апарат. В допълнение, монтирането на спирачния маркуч на задния апарат е направено от неръждаема стомана за намаляване на топлината в спирачния маркуч. Главините на колелата са анодизирани вместо прахово боядисани. Удобен за пътуване със седалка от две части (регулируема за водача). 890 Adventure 2021 получава по-високо предно стъкло, което осигурява по-добра защита от вятъра по магистралите. Кормилото може да се монтира в 6 различни позиции, което дава до 30 мм диапазон за регулиране. Новата задна подрама е по-лека и по-здрава , за да издържа тежестта на пасажера и багажа. Горивният резервоар е с вместимост 20 литра.

KTM 890 Adventure 2021 получава впечатляващ набор от електроника. Системите на ABS и тракшън контрол са подобрени, а превключвателя за криуз контрол се предлага като стандартен. Оборудването включва 5-инчов цветен TFT дисплей, даващ ценна информация като киломераж, количество на горивото, настройки на ABS и режими на каране. Водачът може да избере коя информация къде би искал се показва на екрана. TFT дисплейят може да бъде свързан със смартфон за управление на музикалния плейлист и входящите повиквания, а благодарение на приложението KTM My Ride водача получава навигационна система. Другите опции вклюват: куфари за багаж, двупосочен бърз превключвател на скоростите Quickshifter (с оптимизирани настройки), круиз контрол, отпляеми седалки и ръкохватки. Моделът ще се предлага в цветови схеми с оранжева или сива боя. KTM 890 Adventure 2021 ще се появи на пазара през декември 2020 година.