Новият Jeep Wrangler, най-проходимият и разпознаваем SUV в света, пристига в Европа с несравнима комбинация от офроуд възможности, автентичен дизайн, усъвършенствано задвижване, превъзходна динамика на и извън пътя, и множество иновативни функции за безопасност и модерни технологии. Следващата еволюция на емблематичния SUV добавя подобрени характеристики, като същевременно запазва непокътната формулата на Wrangler и предоставя свободата да отидете навсякъде и да правите всичко.
За новото поколение Jeep издига способностите на Wrangler до нови висоти с прилагането за първи път на заден мост Dana full-float. Клиентите могат да изпитат повече комфорт и безопасност с нов интериор, включващ стандартно предни седалки с електрическо задвижване в 12 посоки, 12,3“ сензорна мултимедия Uconnect 5 и странични въздушни възглавници тип „завеси“ на първия и втория ред.
Wrangler е архетипният приключенски герой, олицетворяващ духа на марката Jeep. От първото поколение досега Jeep продаде пет милиона автомобила Wrangler по целия свят, подобрявайки 4×4 възможностите с всяко следващо поколение. Надграждайки своето наследство от свобода и приключения, новият Wrangler е доказателство за своята лоялна база от фенове и ентусиасти.
В Европа Jeep Wrangler 2024 ще се предлага в модификациите Sahara и Rubicon. Доставките в европейските представителства на Jeep ще започнат през първата половина на 2024 г.
Свобода с нулеви емисии: 4xe е новото 4×4
Новият 2024 Wrangler 4xe надгражда целта на марката Jeep за свобода с нулеви емисии в усилията ѝ да стане най-екологичната SUV марка в света, създавайки най-способните и устойчиви SUV автомобили.
Моделите Wrangler 4xe играят ключова роля за марката, тъй като тя следва стратегическия план Stellantis Dare Forward 2030, в който електрифицираните и по-ефективни системи за задвижване помагат на Stellantis да намали своя глобален въглероден отпечатък с 50 % до 2030 г. и да излезе начело в транспортната индустрия чрез постигане на нула въглеродни емисии до 2038 г. До 2030 г. 100% от автомобилите Jeep в Европа ще бъдат напълно електрически.
Легендарна възможност за пътуване навсякъде 4×4: Най-способният SUV без компромис
Новият Jeep Wrangler 4xe 2024 г. предоставя легендарни възможности за офроуд и е най-способният досега, с най-добра производителност в класа, благодарение на комбинацията от мощен бензинов двигател, разположен отпред и разположена отзад електрическа система. Това решение позволява
адаптивно разпределение на въртящия момент. Оборудван е с две модерни 4×4 системи:
– Rock-Trac full-time трансферна кутия
– Selec-Trac full-time трансферна кутия
– Предавателни отношения до 77:1
– Преминаване през водни препятствия с дълбочина до 760 мм при максимална скорост от 8
км/ч
Моделът предлага безкомпромисни ъгли на проходимост и пътен просвет:
– Ъгъл на приближаване – до 36,6 градуса
– Рампов ъгъл – до 21,4 градуса
– Ъгъл на отдалечаване – до 31,8 градуса
– Просвет – до 253 мм
Емблемата Trail Rated на всеки автомобил Wrangler отразява уникални офроуд характеристики като цели предни и задни мостове Dana, двустепенна трансферна кутия, контрол на сцеплението, куки за теглене, дискови спирачки на четирите колела, четири предпазни панела под автомобила и гуми с минимален диаметър по външния ръб от 81 см. Новият Wrangler издига проходимостта на още по-високо ниво с ново поколение заден мост Dana 44 HD full-float на версиите Rubicon.
Сега клиентите на Wrangler могат да получат автомобила си с по-силни и здрави full-float оси, които обикновено се прилагат в тежкотоварни търговски камиони. Легендарната способност за Wrangler Rubicon идва от дълъг списък с офроуд функции, включително:
– Заден мост Dana 44 HD full-float
– Rock-Trac part-time трансферна кутия с понижаване на предавките 4:1
– Електронно откачане на предната стабилизираща щанга
– Tru-Lok блокажи на предния и задния диференциал
– 17-инчови алуминиеви джанти с 33-инчови гуми BFGoodrich за всякакъв терен
Доказаният дизайн на каросерия върху рама е в основата на легендарните възможности на Jeep
Използвайки дизайн на каросерия върху рама и включващ фино проектирана система за окачване с пет звена, новият 2024 Wrangler предоставя ненадмината проходимост, усъвършенствана динамика на пътя и модерни системи за сигурност. Wrangler разполага с четири предпазни панела под автомобила, за да се защитят важните компоненти при движение извън пътя, включително резервоарът за гориво, трансферната кутия и масленият резервоар на автоматичната трансмисия.
Използването на леки, високоякостни алуминиеви материали при вратите, пантите, предния капак, калниците, рамката на предното стъкло и магнезиевата задна врата, помага за намаляване на теглото и подобряване на горивната ефективност.
За 2024 г. Wrangler продължава да използва доказаното окачване с пет звена. Предното окачване на Wrangler разполага с две горни и две долни контролни рамена от високоякостна стомана и напречна греда. Задното окачване с пет звена има подобна конфигурация като предното окачване, с две горни и две долни високоякостни стоманени контролни рамена и напречна греда. Предните и задните греди от високоякостна стомана са разположени така, че да контролират
страничното движение на оста с минимална промяна на ъгъла по време на движение на окачването. Амортисьорите са настроени за оптимален баланс между отлична управляемост на пътя и легендарната способност за движение извън пътя, осигурявайки идеален комфорт при возене, контрол на накланянето на каросерията и динамично шофиране.
При модификацията Wrangler Rubicon е включено електронно откачане на предната стабилизираща щанга, за да се осигури допълнителен ход на колелата, когато теренът изисква това.
Повече от 85 функции за безопасност и сигурност
Безопасността и сигурността са от първостепенно значение при разработването на новия Jeep Wrangler за 2024 г., който предлага повече от 85 активни и пасивни функции за безопасност и сигурност. Стандартни за всички модели за 2024 г. са страничните въздушни възглавници тип „завеса“ за първи и втори ред, които допълват стандартните предни въздушни възглавници за водача и пътника и страничните въздушни възглавници за предните места. За моделна година 2024, Wrangler включва предпазни колани на втория ред с ограничители на натоварването, както и структурни подобрения за ефективност при страничен удар.
Списъкът на стандартната ADAS (усъвършенствана система за подпомагане на водача) включва система за предупреждение при опасност от челен сблъсък и усъвършенстван круиз контрол с функция стоп, разпознаване на обекти в мъртвата зона и напречен трафик при движение на заден ход, както и новата система за предупреждение при умора на водача, предупреждение за напускане на лентата и разпознаване на пътните знаци (достъпна от Q1 2024). Системата ParkSense за преден и заден асистент при паркиране е стандартна за всички нива. Модификацията Sahara разполага със задна камера ParkView с динамични линии, а Rubicon включва предна и задна офроуд камери. Контролът на сцеплението и електронният контрол на стабилността (ESC) с електронен контрол против преобръщане са стандартни за всички модели.
Емблематичен дизайн на Jeep Wrangler: нова решетка, нови джанти и множество опции за
свобода на открито
Новият Wrangler от 2024 г. се разпознава веднага с традиционните дизайнерски елементи на Jeep. Емблематичната решетка със седем отвора е с актуализиран външен вид. По-тънки както визуално, така и буквално, новите подчертани в черно вертикални отвори на решетката подобряват охлаждането.
Новата „невидима“ антена, интегрирана в предното стъкло, заменя предишната стоманена мачтова антена, рационализирайки външния вид на Wrangler и елиминирайки ударите в храсти или клони на дървета. Пет нови стандартни и опционални дизайна на джанти с размер от 17“ до 20“ освежават модела.
Множество опции за свобода на открито, включително два налични стандартни твърди покрива (в черен цвят и в цвета на каросерията), ексклузивен електрически мек покрив Sky One-Touch, Sunrider и пакет с двойни врати (включващи по-ниски полуврати), означават, че има много различни комбинации за вратите, покрива и предното стъкло. Така клиентите на Wrangler да могат да персонализират своето офроуд приключение според специфичните си нужди.
Wrangler се предлага в 10 атрактивни екстериорни цвята – Anvil, Earl, Firecracker Red, Granite Crystal, Silver Zynith, High Velocity, Hydro Blue, Sarge, Bright White и Black.
Автентичният интериорен дизайн се отличава с първокласни характеристики и технологии
Изисканият интериор на новия Wrangler предлага първокласни функции и технологии наред с характерните за Jeep функционалност и гъвкавост. Централната конзола, вдъхновена от наследството на марката, има чиста, изваяна форма, която допълва хоризонталния дизайн на таблото. Облицованото инструментално табло разполага с нови, меки на допир повърхности с контрастни акцентиращи шевове. Новите AMPS ръкохватки вече са поставени в горната част на таблото.
Стандартно за всички модели е подобреното hands-free гласово разпознаване, което сега използва технология с повече от един микрофон. При Rubicon и Sahara стандартният премиум пакет за купето добавя акустично предно стъкло, по-дебел мокет и допълнителна звукозаглушаваща пяна в горната част на предното стъкло, предния капак и B-колоните за по-тихо возене.
Изцяло нов 12,3“ сензорен екран (най-усъвършенстваният и най-голям дисплей, предлаган някога във Wrangler) съдържа мултимедийната система Uconnect 5 и се намира на видно място на централната конзола, точно над новия тънък правоъгълен вътрешен вентилационен отвор. Двата вентилационни отвора в страничните краища на таблото запазват характерната си кръгла форма. Uconnect 5 осигурява работни скорости, които са пет пъти по-бързи в сравнение с предишното поколение на системата. Използвайки операционна система Android и актуализации по въздуха (OTA), Uconnect 5 предлага гъвкавост, която ще позволи на системата непрекъснато да се развива, за да предлага ново съдържание, функции и услуги.
Новият Wrangler е отлично оборудван, за да осигури на пътниците в автомобила свързаност, докато са в движение. Функционалността е подобрена за пътниците на предния ред със стандартни двойни USB Type C портове, които позволяват на устройствата да се зареждат до четири пъти по-бързо.
Wrangler предоставя общо до седем USB порта тип A и тип C за двата реда седалки. повърхности с контрастни акцентиращи шевове. Новите AMPS ръкохватки вече са поставени в горната част на таблото.
Стандартно за всички модели е подобреното hands-free гласово разпознаване, което сега използва технология с повече от един микрофон. При Rubicon и Sahara стандартният премиум пакет за купето добавя акустично предно стъкло, по-дебел мокет и допълнителна звукозаглушаваща пяна в горната част на предното стъкло, предния капак и B-колоните за по-тихо возене.
Усъвършенстваните системи за задвижване комбинират мощност и ефективност
Най-модерният задвижващ механизъм, разработван някога за Jeep Wrangler, увеличава максимално ефективността, като същевременно осигурява до 51 км изцяло електрически пробег във WLTP градския цикъл (стойности преди хомологацията). Задвижването на Jeep Wrangler 4xe интегрира два електрически мотора и 400-волтов акумулаторен пакет с икономичен и мощен 2,0-литров четирицилиндров турбо двигател и осемстепенна автоматична скоростна кутия TorqueFlite. Тази конфигурация увеличава максимално ефективността на компонентите на хибридното задвижване и ги съчетава със световноизвестната и доказана задвижваща линия на Wrangler.
Ново за 2024 г. – всички модели Wrangler 4xe предлагат Jeep 4xe Power Box, който разполага с четири 230-волтови контакта, позволяващи на батерията да захранва външни устройства като телефони и таблети. Задвижващата система на Wrangler 4xe генерира 380 к.с. (280 кВ) мощност и 637 Нм въртящ
момент*, като съдържа следните компоненти:
– 2,0-литров 4-цилиндров с турбо двигател
– Интегриран в двигателя мотор-генератор
– Интегриран в трансмисията мотор-генератор
– 400-волтова, 17-кВч, 96-клетъчна литиево-йонна, никел манган кобалтова батерия
Режимите E Selec на Jeep Wrangler 4xe позволяват на водача да приспособи хибридното задвижване така, че да отговаря най-добре на всяко пътуване:
– Хибриден: Режимът по подразбиране съчетава въртящия момент от 2,0-литровия двигател и електрическия мотор. В този режим задвижващата система първо ще използва енергия от батерията, след което ще добави тяга от 2,0-литровия бензинов двигател, когато батерията достигне минимално ниво на заряд.
– Електрически: Задвижването работи с електрическа енергия за движение с нулеви емисии, само докато батерията достигне минималния заряд или водачът поиска повече въртящ момент (с рязко натискане на педала на газта и широко отваряне на дроселовата клапа), което задейства 2,0-литровия двигател.
– eSave: Дава предимство при задвижването от 2,0-литровия двигател, спестявайки заряда на батерията за по-късен етап, например за движение в електрически режим сред природата или в градски зони, където има ограничения за превозни средства с вътрешно горене. В режим eSave водачът може също да избира между Battery Save и Battery Charge чрез менюто Hybrid Electric Pages от дисплея на мултимедията Uconnect.
Last Call за 2,0-литров бензинов турбо двигател
За да отговори на търсенето на клиентите на традиционно задвижване, ограничена партида от 2024 г. Wrangler 2.0-литров турбо двигател ще бъде пуснат в продажба на избрани пазари като Германия, Италия, Полша и Испания. Двигателят със стоп-старт система (ESS) е с мощност 272 к.с. и 400 Нм въртящ момент и се свързва със стандартна осемстепенна автоматична скоростна кутия.
2,0-литровият турбо двигател отговаря на европейските стандарти за емисии Euro 6D-Final. Той е част от семейството на архитектурата Global Medium Engine и разполага с двойни разпределителни валове над главата (DOHC), двоен независим разпределителен вал и рециркулация на охладени отработени газове (C-EGR) система. Тази комбинация от технологии позволява високи нива на производителност и намалява разхода на гориво.
2,0-литровият турбо двигател с Wrangler от 2024 г. ще се предлага в модификациите Sahara и Rubicon.