Jeep представя новия модел Wrangler за 2024 г.

Най-проходимият и разпознаваем автомобил в света Jeep Wrangler продължава своята легендарна история с нов модел за 2024 г. Той предлага несравнима комбинация от офроуд възможности, автентичен дизайн, усъвършенствани задвижващи системи, превъзходна динамика на пътя и извън него, както и множество иновативни функции за безопасност и модерни технологии. Най-емблематичният SUV автомобил предоставя изконната формула на Wrangler – свободата да отидете навсякъде и да правите всичко.
За 2024-а моделна година Jeep издига способностите на Wrangler до нови висоти с прилагането за първи път на заден мост Dana full-float, възможност за бавно движение в офроуд тип „пълзене“ с предавателно отношение 100:1, нова фабрично инсталирана лебедка Warn и увеличен капацитет за теглене до 2,3 тона. Новият интериор предлага повече комфорт и безопасност на пътниците с въвеждането на електрически предни седалки, мултимедия Uconnect 5 с 12,3-инчов сензорен екран и странични въздушни възглавници тип „завеси“ за предните и задните места.

Архетипният приключенски герой

„Jeep Wrangler е архетипният приключенски герой, въплъщаващ духа и душата на марката“, сподели Кристиан Мюние, главен изпълнителен директор на Jeep. „От въвеждането на модела на пазара досега сме продали почти 5 милиона автомобила Wrangler по целия свят. С всяко ново поколение задаваме все по-висок еталон на проходимост. Днес ние отново вдигаме летвата, като комбинираме най-мощния Wrangler до момента с повече технологии, функции за комфорт и безопасност. Това е безкомпромисна комбинация, подсилена от свободата да избирате от четири различни типа на задвижване, включително нашата електрифицирана система 4xe, с която Wrangler което е най-продаваният PHEV автомобил в Америка.“

Новият модел Wrangler надгражда своето наследство за свобода и приключения и отправя ясно послание към всички лоялни фенове и офроуд ентусиасти. В зависимост от пазарите новият Jeep Wrangler ще се предлага във версиите Sport, Willys, Sahara, High Altitude, Rubicon и Rubicon 392. Първите произведени автомобили ще пристигнат в дилърствата на марката в САЩ в края на 2023 г., а през 2024 г. и на пазарите по целия свят. Европейските спецификации ще бъдат обявени по-къно.

Свобода с нулеви емисии: 4xe е новото 4×4

Jeep Wrangler 4xe продължава да бъде най-продаваният автомобил с Plug-in хибридна система в Америка в две поредни години. Новият модел следва стратегията за постигане на свобода с нулеви емисии, тъй като целта на Jeep е да се превърне в най-екологичната SUV марка в света, създавайки най-способните и устойчиви SUV автомобили. Моделът Wrangler 4xe има важна роля за Jeep в изпълнението на стратегическия план Stellantis Dare Forward 2030, в който електрифицираните и по-ефективни системи за задвижване помагат на концерна да намали своя глобален въглероден отпечатък с 50% до 2030 г. и да излезе начело в транспортната индустрия чрез постигане на нулеви въглеродни емисии до 2038 г.
До края на 2025 г. цялата гама на Jeep в Северна Америка ще бъде електрифицирана. До 2030 г. 50% от продажбите на марката в САЩ ще бъдат на електрически превозни средства, а 100% от автомобилите Jeep в Европа ще бъдат изцяло електрически.

4xe: комбинация от мощност и ефективност

Най-модерната задвижваща система, разработвана някога за Jeep Wrangler, увеличава максимално ефективността и същевременно осигурява пътуване в изцяло електрически режим. Задвижването на Jeep Wrangler 4xe комбинира два електрически мотора и 400-волтов акумулаторен пакет с 2,0-литров четирицилиндров бензинов турбодвигател и осемстепенна автоматична трансмисия. Тази конфигурация увеличава максимално ефективността на компонентите на хибридното задвижване и ги съчетава със световноизвестната и доказана проходимост на Wrangler.
Всички версии Wrangler 4xe предлагат Power Box с четири 120-волтови контакта с 30  ампера обща мощност, което позволява на батерията да захранва външни устройства като телефони и таблети. Задвижващата система с мощност 375 к.с. и 637 Nm въртящ момент се състои от следните компоненти:
 2,0-литров 4-цилиндров турбодвигател
 Интегриран към двигателя електрически мотор-генератор
 Интегриран към трансмисията електрически мотор-генератор
 400-волтова литиево-йонна-никел-манган-кобалтова батерия с 96 клетки и капацитет 17-kWh
Изборът на различни режими на шофиране позволява на водача да приспособи хибридния автомобил така, че да отговаря най-добре на желанията му за всяко пътуване:
 Хибриден: Режимът по подразбиране съчетава въртящия момент от 2,0- литровия двигател и електрическия мотор. В този режим задвижващата система
първо ще използва енергия от батерията, след което ще добави тяга от 2,0- литровия бензинов двигател, когато батерията достигне минимално ниво на заряд.
 Електрически: Задвижването работи с електрическа енергия за движение с нулеви емисии, само докато батерията достигне минималния заряд или водачът
поиска повече въртящ момент (с рязко натискане на педала на газта и широко отваряне на дроселовата клапа), което задейства 2,0-литровия двигател.
 eSave: Дава предимство при задвижването от 2,0 Дава предимство при задвижването от 2,0-литровия двигател, спестявайки заряда на батерията за по-късен етап, например за движение в електрически режим сред природата или в градски зони, където има ограничения за превозни средства с вътрешно горене. В режим eSave водачът може също да избира между Battery Save и Battery Charge чрез менюто Hybrid Electric Pages от дисплея на мултимедията Uconnect.

Най-широката гама от задвижващи системи в премиум офроуд сегмента

Новият Jeep Wrangler предлага най-разнообразния избор от задвижване в офроуд сегмента – от електрифициран 4xe Plug-in хибрид до двигател V8 с 470 к.с. при Rubicon 392. Клиентите могат да се спрат на задвижването, което най-добре отговаря на начина им на живот. Версиите 4xe и Rubicon 392 се предлагат ексклузивно само с 8-степенна  автоматична трансмисия, докато при бензиновите версии с 2,0-литрови и 3,6-литрови двигатели има избор между 6-степенна механична и 8-степенна автоматична трансмисия:
 2,0-литров 4-цилиндров турбодвигател PHEV 4xe: 375 конски сили, 637 Nm въртящ момент
 2,0-литров 4-цилиндров турбодвигател: 270 конски сили, 400 Nm въртящ момент
 3,6-литров V6 двигател: 285 конски сили, 353 Nm въртящ момент
 6,4-литров V8 двигател: 470 конски сили, 637 Nm въртящ момент

Легендарна офроуд проходимост

Новият Jeep Wrangler осигурява легендарни възможности за офроуд благодарение на:
 Четири усъвършенствани 4×4 системи: Command-Trac part-time трансферна кутия; Rock-Trac part-time трансферна кутия; Rock-Trac full-time трансферна кутия; Selec-Trac full-time трансферна кутия
 Несравними предавателни отношения до 100:1
 Газене във вода с дълбочина до 86,5 см
 Безкомпромисни ъгли на проходимост и пътен просвет: Ъгъл на приближаване: 47,4 градуса; Рампов ъгъл: 27,8 градуса; Ъгъл на отдалечаване: 40,4 градуса; Просвет: 32,7 см


Емблемата Trail Rated на всеки автомобил Wrangler отразява уникални офроуд характеристики като цели предни и задни мостове Dana, двустепенна трансферна кутия, контрол на сцеплението, куки за теглене, дискови спирачки на четирите колела, четири предпазни панела под автомобила и гуми с минимален диаметър по външния ръб 32 инча.
Новият Wrangler издига проходимостта на още по-високо ниво с ново поколение заден мост Dana 44 HD full-float на версиите Rubicon, подобрено оборудване на версиите Willys със стандартен блокаж на задния диференциал и 33-инчови гуми, както и нова версия Rubicon X със стандартни 35-инчови гуми, предна офроуд камера и стоманени брони.
Собствениците на Wrangler винаги се стремят към още по-големи офроуд възможности, като често монтират на автомобилите си по-големи колела и съответно
мостове full-float за усилено натоварване. При тях функцията на полуоската е единствено да предала въртящ момент към главината на колелото и е подложена само на усукващи натоварвания (без да поема теглото на автомобила). Сега клиентите на Rubicon могат да получат фабрично мостове full-float, които обикновено са характерни за тежките търговски камиони.
Легендарните офроуд възможности на Wrangler Rubicon са осигур осигурени от единствени по рода си офроуд функции като: Заден мост Dana 44 HD full-float; Rock-Trac part-time трансферна кутия с понижаване на предавките 4:1; Електронно откачане на предната стабилизираща щанга; Tru-Lok блокажи на предния и задния диференциал; 17-инчови алуминиеви джанти с 33-инчови гуми BFGoodrich за всякакъв терен
Новата версия Rubicon X, още по-премиум вариант на Rubicon, добавя: Rock-Trac full-time трансферна кутия; Интегрирана предна офроуд камера

За да предпази важните компоненти на автомобила в офроуд, включително резервоара за гориво, трансферната кутия и автоматичната трансмисия, Wrangler
разполага с четири предпазни панела отдолу на автомобила. При версиите Willys и Rubicon се използват здрави тръбни предпазни елементи под праговете, за да предотвратят потенциални щети по каросерията в тежък офроуд. Прилагането на леки, високоякостни алуминиеви материали, включително при
изработката на вратите, пантите, предния капак, калниците, рамката на предното стъкло и магнезиевата задна врата, помага за намаляване на теглото и подобряване на горивната ефективност.
Амортисьорите са настроени за оптимален баланс между комфортно поведение върху асфалт и стабилност в офроуд. При моделите Wrangler Rubicon е включено електронно откачане на предната стабилизираща щанга, за да се осигури допълнителен ход на колелата, когато теренът изисква това.

Повече от 85 иновативни функции за безопасност

Безопасността и сигурността на пътниците са от първостепенно значение при разработването на новия Jeep Wrangler, който предлага повече от 85 активни и пасивни функции за безопасност и сигурност. Стандартни за всички версии стават страничните въздушни възглавници тип „завеси“ за предните и задните места, които допълват стандартните и досега предни въздушни възглавници за водача и пътника и монтираните в предните седалки странични въздушни възглавници за водача и пътника.  Wrangler разполага с предпазни устройства и ограничители на натоварването на коланите за задните места, както и структурни подобрения за по-голяма устойчивост при страничен удар.
Системата за предупреждение при опасност от челен сблъсък и усъвършенстваният круиз контрол с функция стоп вече са стандартни от версиите Sport S нагоре. Задната камера с динамични линии, системите за контрол на сцеплението и на стабилността със защита срещу преобръщане са стандартни за всички версии.