Honda и Chevrolet приключиха двудневния тест на обикновената писта на Indianapolis Motor Speedway. Изпитанията на бившата писта за Формула 1 бяха за издръжливостта на частите за хибридните агрегати IndyCar за 2024 г.
Шесткратният шампион на IndyCar от екипа на Chip Ganassi Racing – Скот Диксън караше за Honda, докато двукратният и действащ шампион на Team Penske – Уил Пауър седна на волана за Chevrolet по трасето с дилжшина 3,93 км и с 14 завоя.
Въпреки че тестът беше за 2024 г., когато IndyCar ще представи хибридна система, съчетана с 2,2-литровия V6 двигател с двойно турбо, изпитанието бе секретно. Представителите на IndyCar, Chevrolet и Honda отказаха да говорят официално или извън протокола относно целта на времето на пистата. Говорител на Chevrolet каза, че това “не е хибриден тест”. От Honda заявиха, че може евентуално да коментира напредъка на двигателите на компанията за 2024 г. в рамките на следващите две седмици. От IndyCar не дадоха никакво изявление за какво е този тест.
Както казаха от Chevrolet, това не е хибриден тест сам по себе си. Пауър и Диксън са пробвали всички системи, различни от самите MGU, проверявайки други нови 24 компоненти в системата, включително суперкондензаторите, способни да издържат на напрежението от състезанието. Изпробвали са предложената нова скоростна кутия.
Настоящият автомобил за IndyCar, който има своите корени в DW12, представен преди 11 години, вече се смята от повечето отбори и пилоти за прекалено тежък. Това е заради редовно подобряваните системи за безопасност и не на последно място на аероекрана, въведен от началото на сезон 2020. Този проблем ще стане още по-сериозен от пристигането на хибридната система през 2024 г., която изглежда ще увеличи теглото на колата с около 45 кг. Смята се, че автомобилите Penske и Ganassi в теста на IMS са били с баласт, за да възпроизведат това увеличение на теглото.
За да компенсира поне малко това наддаване на теглото, от IndyCar предложиха по-лек магнезиев корпус за скоростната кутия. Това са пробвали на автомобилите на Ganassi и Penske през последните два дни.
Въпреки че по време на теста валя проливен дъжд, имаше изобилие от гуми Firestone за мокра настилка и Пауър и Диксън успяха да изпълнят програмата. Говори се, че двамата шампиони са направили почти 600 обиколки, или между 2400 и 2500 км. Спирания е имало само заради предупреждения от гръмотевици в района.
Като се има предвид извършеното количество работа през последните два дни, се предполага, че напредъкът с хибридната система и сътрудничество между Chevrolet и Honda, се развива. Това е, след като оригиналните 2,4-литрови двигатели бяха замразени и предложената хибридна система Mahle беше отхвърлена. Затова прогресът е забележително бърз.
Две основни предупреждения са, че MGU не бяха използвани в теста и че заради лошото време, системите са били подложени на много по-малко напрежение, отколкото ако пистата беше суха. По-ниските нива на сцепление означават по-ниски гравитационни сили (G-сили). Това важи за страничното натоварване, при завиване и надлъжните – при ускорение и при спиране. Освен това заради мократа писта, пилотите обикновено стоят далеч от бордюрите. Затова вертикалните сили и последващите вибрации са значително намалени.
Следващият тест на хибридните двигатели за 2024 г. за Honda и Chevrolet ще включва пълната хибридна система и вероятно ще бъде пак на Индианаполис в края на юни, след състезанието Роуд Америка.