IndyCar: Уил Пауър печели надпреварата в Детройт

Уил Пауър спечели победата в Детройт, само седмица след надпреварата Indy500. От тръгна от  16-то място в решетката, за да отбележи победа № 100 на Chevrolet в 2,2-литровата ера на IndyCar. Пауър удържа атаките на Алекс Роси в напрегнат дуел до карирания флаг.

Началото бе странно. Само първите 8-9 коли се наредиха според правилата. Джоузеф Нюгардън от Team Penske-Chevrolet дръпна напред от първа позиция. Симон Пажено и Елио Кастроневес изпревариха Такума Сато и спечелиха второ и трето място за Meyer Shank Racing -Honda.

Отзад бяха Пато О’Уорд и Колтън Херта, докато Александър Роси веднага започна да атакува и изпреварва. На 3-ата обиколка беше шести, след като отхвърли Скот Диксън, Скот Маклафлин и победителят от Индианаполис Маркос Ериксон. След това Роси смени в 4-ата обиколка 4 алтернативните гуми и заяви стратегия с три стопа в състезанието.

Другият пилот, атакуващ в първите обиколки беше Пауър. Той стартира от 16-и с по-твърдите гуми, но влезе в Топ 10 на 5-ата обиколка, като изпревари Диксън. Двамата изпревариха Маркос Ериксон в обиколка 7 и заеха съответно седмо и осмо място. Посел същото сполетя и Херта.

Пауър изпревари О’Уорд, Кастроневес и Паджно, за да стане втори в три последователни обиколки. Диксън и Палу изпълняваха същите маневри. После Пауър, Диксън и Палу подминаха Нюгардън, за да заемат първите три места в 14-та обиколка.  Роси, благодарение на ранния си първа стоп, успя да достигне до 5-о, като мина покрай Нюгардън.

Отпред Пауър дръпна 5 секунди пред Диксън. Зад тях бяха  Палу, Роси и Къркууд. Греъм Рейхъл се удари стената на завой 2, Кастроневес получи електрически проблем.

Преднината на Пауър пред Диксън беше на 8,5 секунди в 35-ата обиколка. Той правеше тур за около 1:16,9 мин., докато двете преследващи го коли Ganassi бяха малко по-бавни. Диксън изоставаше с 18 секунди от Пауър. Но знаеше, че Пауър ще трябва да влиза пок в типа.

Роси беше успял да намали разликата на Пауър и мина веднъж покрай Диксън. После влезе в трафика, стана 3-и, но след питстопа, излезе пред Диксън.

Преднината на Пауър пред Роси в 50-та обиколка беше 44 секунди, когато той спря за нови гуми. След това тази разлика беше 16 секунди. Седем тура до финала преднината на Пауър беше 10 секунди, а обиколките му бяха по 1:18 мин. Роси го догонваше, като разликата намаляваше на 8, после на 6,5, на 5 сек. На последната обиколка роси изоставаше на 2,5 секунди.

Пауър удържа атаката, за да победи Роси с 1,0027 секунди. Диксън бе на 6 секунди 3-и. След него бяха Нюгардън, О’Уорд и Палу. Ериксон бе едва 7-и на повече от 40 сек.