IndyCar: Роси сложи край на сушата в Индианаполис

Сушата най-накрая приключи за Александър Роси. Той спечели Gallagher Grand Prix на пистовото трасе Indianapolis Motor Speedway. Така най-после прекъсна поредицата от 49 състезания без победа. Това бе първият му успех в сериите INDYCAR от 23 юни 2019 г. на Road America, т.е. преди 1133 дни. Това бе осма победа в кариерата на Роси.

Пилотът на Andretti Autosport Александър Роси с NAPA AUTO PARTS/AutoNation Honda пресече финалната линия с 3,5441 секунди пред новобранеца Кристиан Лундгард с Shield Cleansers Honda, който спечели второ място – най-доброто класиране в кариерата му.

Уил Пауър с Verizon Team Penske Chevrolet завърши трети в състезанието от 85 обиколки  и пое лидерството в шампионата на сериите INDYCAR само с четири кръга преди края. Пауър има преднина от девет точки пред Маркос Ериксон, който тръгна последен в решетката от 25 автомобила, за да завърши 11-ти със своя в Huski Chocolate Chip Ganassi Racing Honda.

Team Penske завърши с тримата си пилоти в челната петица. Скот Маклафлин с Gallagher Insurance Team Penske Chevrolet завърши четвърти, а двукратният шампион от сериите Джоузеф Нюгардън с PPG Team Penske Chevrolet е пети.

Роси, който стартира втори, поведе в обиколка 42, когато лидерът и негов съотборник Колтън Херта с Gainbridge Honda загуби управление при влизане в завой 8. По трасето с дължина 2,439 мили и 11 завоя, Херта успя да се придвижи до входа на питлейна, но състезанието му приключи.

Механичният проблем беше жесток обрат за Херта. Той стартира девети и стигна до лидерството в 8-ата обиколка 8, задминавайки стартиралия от първа позиция Феликс Розенквист в завой 7. Херта и Роси се очертаха като класа над останалите в началото. От отборите на съперниците неуспешно опитваха множество стратегии, за да неутрализират предимството им.

След като Херта излезе от състезанието, Роси създаде стабилна разлика от около четири секунди спрямо Лундгард. Датският новак направи нещата интересни в края на състезанието, като се приближи до 2,7 секунди в оставащите 10 обиколки.

Но Роси дръпна в последните турове за решителна победа, слагайки край на шанса на Лундгард да стане първият новобранец, спечелил състезание от сериите, откакто Роси шокира света с победата си в Индианаполис 500 през 2016 г.  Роси, който водеше 44 обиколки, ще раздели $10 000 със своя отбор и избраните от него благотворителни организации.

Пауър отново показа хладнокръвие. Преодоля тежките си проблеми в началото, за да поеме лидерството по точки. Пауър се захапа с Пато О’Уорд с Arrow McLaren SP Chevrolet в трафика от три ширини в завои 1 и 2 в първата обиколка. Имаше и конфликт с колата AutoNation/SiriusXM Honda на Елио Кастроневес, който се озова на 16-то място в първите обиколки. Но Пауър спокойно караше и изпреварваше в колоната, за да спечели седмия си подиум за сезона.

По-малко от точките за едно състезание разделя Пауър от петия Пато О’Уорд, който е с 46 т. Нюгардън е трети, на 32 от лидера. Шесткратният шампион в сериите Скот Диксън с PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda, който завърши осми, е на 38 точки назад на четвърто място.

Динамичният график сериите INDYCAR  продължава с Big Machine Music City Grand Prix в неделя, 7 август по улиците на Нешвил, Тенеси.