Скот Маклафлин направи победата си в Портланд да изглежда лесна. Той направи още по-вързана ситуацията в шампионата и това кой ще спечели титлата в сериите INDYCAR много по-трудно.
Маклафлин с Freightliner Team Penske Chevrolet спечели третата си победа за сезона. Той финишира с преднина от 1,1792 секунди пред съотборника си и лидер в класирането Уил Пауър с Verizon Team Penske Chevrolet. Роденият в Нова Зеландия Маклафлин стартира от пол и водеше в 104 от общо 110 обиколки.
Този резултат гарантира, че Маклафлин ще бъде един от петимата пилоти, имащи право да спечелят Astor Challenge Cup в завършващото състезание за сезона на пистата Лагуна Сека в Монтерей на 11 септември. Така той допълни групата на кандидат шампионите Пауър, Джоузеф Нюгардън, Скот Диксън и Маркус Ериксон. Пауър може да спечели втората си титлата, като първата му бе през 2014 г. Той трябва да завърши трети или по-напред, независимо от резултатите на неговите съперници.
Преднината на Пауър нарасна от три на 20 точки пред Нюгардън. Диксън също изостава с 20 точки, но е трети в класирането поради по-малко победи този сезон от Нюгардън. Ериксон е четвърти с изоставане от 39 т. Маклафлин е пети, на 41 зад Пауър.
Това е 17-ият пореден сезон, в който шампионатът на INDYCAR ще остане да се реши до финала на сезона. Това е първият път от сезон 2017 насам, в който поне петима пилоти ще се състезават за Astor Challenge Cup на финалното състезание. Седем пилота имаха математически надежди едно състезание преди края през тази година. Бяха обаче присъдени двойни точки на финала на сезона в Сонома, като така се разшири групата на пилотите, отговарящи на условията за титлата, за разлика от този сезон.
Диксън завърши трети със своя PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda, след като стартира 16-ти, поддържайки надеждите си за рекордна 7-а титла. O’Уард с Arrow McLaren SP Chevrolet завърши четвърти, но беше елиминиран от борбата за титлата. Греъм Рахал с Quartz Engine Oil Honda завърши топ 5.
Маклафлин доминираше в ранните части на състезанието, след като стартира с алтернативните гуми Firestone. Това направиха и шестима от първите 10 стартиращи в челото. Неговите съперници опитаха различни стратегии между алтернативните и основните гуми, надявайки се да намерят предимство, което така и не дойде.
Подпомагането на каузата на Маклафлин беше чистото състезание. Въпреки безпокойството на пилотите преди състезанието за възможна касапница в тесния завой 1 на първата обиколка, всеки пилот премина през този завой на бедствията без инциденти след зеления флаг.
Това помогна на Маклафлин да увеличи преднината си до близо 7,5 секунди пред Пауър до 33-та обиколка. Пауър бе на 4,4 секунди от Маклафлин в обиколка 71, когато Пауър, Маклафлин и съотборникът им от Team Penske Нюгардън направиха последните си спирания в бокса в обиколка 80. Изглеждаше, че това може да е първото състезание без предупреждение в Портланд от 2007 г.
Но преднината на Маклафлин беше стопена, давайки надежда на съперниците му за рестарт по време на един единствен жълт период в обиколка 84. Ринус Викей с Bitcoin Racing BitNile Chevrolet избута в стената Carvana Honda на Джими Джонсън при изпреварване преди първия завой.
При последвалия рестарт в обиколка 88, Маклафлин се стрелна далеч напред, Пауър остана втори, но не и докато надеждите му за титлата не проблеснаха пред очите му, след като Пато О’Уард направи оптимистично гмуркане под Пауър в завой 1 и двамата имаха контакт.
И двамата пилоти продължиха след контакта, с повреда в аеродинамичния горен флип пред лявото задно колело на О’Уорд. Служителите на състезанието също прецениха, че той е блокирал напористия Диксън след контакта. Така мексиканецът беше принуден да отстъпи третото място на Диксън.