Алекс Палу е отново шампион в сериите IndyCar! Пилотът на The American Legion Honda, от екипа на Chip Ganassi Racing, постави шампионският печат на един мечтан сезон, спечелвайки Голямата награда на Портланд на пистата Portland International Raceway.
Роденият в Барселона, Испания – Алекс Палу, спечели втората си корона в серията, след първата през 2021 г. с този отбор. Той стана първият пилот, който взе титлата в IndyCar един кръг преди края, откакто Себастиен Бурде спечели отличието Champ Car през 2007 г. в предпоследното състезание.
„Това е, което искахме“, каза Палу. „Като цяло беше невероятен уикенд. Имахме наистина бърза кола. Знаехме, че трябва да го направим, и просто се състезавахме както се справяме през целия сезон. Супер горд, че съм тук, на пътя на победата и от втората титла. Никога не съм мислил, че ще бъда шампион на IndyCar. А да бъда двукратен е невероятно чувство. Мечта.“
Chip Ganassi Racing спечели своя 15-ти шампионат в IndyCar, като е втори след 17-те титли на Team Penske в историята на спорта. Ganassi Racing постигна и първото си 1-2 място в класирането по точки при пилотите от 2009 г. насам. Шесткратният шампион Скот Диксън си осигури второ място с третата позиция за PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda в Портланд.
Това беше петата победа на Палу за сезона. Той бе най-малко 8-и и във всичките 16 състезания тази година. Палу води на Диксън в класирането, с 618 срещу 527 т., с едно оставащо състезаниев Лагуна Сека в Монтерей на 10 септември.
Палу спечели състезанието с 5.4353 секунди пред втория Феликс Розенквист (Arrow McLaren Chevrolet). Диксън – 3-и, изостана на 8.0669 секунди от победителя.
Пато О’Уард (Arrow McLaren Chevrolet) се класира на четвърто място, а двукратният шампион от серията Джоузеф Нюгардън (Hitachi Team Penske Chevrolet) завърши челната петица.
Палу, който стартира пети, водеше 69 от 110 обиколки. Той проправи пътя за евентуална победа в началото, когато се стрелна около Диксън и Колтън Херта (Gainbridge Honda) в първия завой, за да вземе третото място.
Стартирайки с първичните гуми на Firestone в началото, Палу за първи път поведе в обиколка 22. Това стана, когато стартиралият от първа позиция Греъм Рахал и колегата му от първия ред Скот Маклафлин спряха за гориво и смениха своите алтернативни гуми с основните.
Екипът на CGR реши да избере стратегия за Палу и Диксън с първични гуми. Така стинтът им продължи дълго време на трасето с 12 завоя и 3,16 км (1,964 мили).
Тази стратегия проработи перфектно. Палу направи първото си спиране в обиколка 31, преминавайки към алтернативни гуми Firestone. Диксън спря една обиколка по-късно като беше последният пилот, който влезе в бокса за първия си сервиз, оставайки с основни гуми.
Палу излезе начело в 34-та обиколка, когато Дейвид Малукас (HMD Trucking Honda) от тима на Дейл Койн отстъпи лидерството. Оттам Палу и Диксън се редуваха като водачи по време на спиранията в бокса, докато Розенквист грабна първото място в обиколка 81, когато Палу направи последното си спиране. Но Палу поведе окончателно в обиколка 84, когато Розенквист направи една обиколка, преди да бъде показан жълт флаг за новака от Juncos Hollinger Racing Chevrolet – Агустин Канапино, който излезе от пистата в завой 12.
Този жълт период позволи на Розенквист да загрее своите нови, но още студени алтернативни гуми при бавна скорост зад колата на Honda. Той избегна вероятната атака на Диксън с по-топли гуми с по-голямо сцепление, ако имаше зелен флаг.
Палу се отдръпна от Розенквист и Диксън при рестарта в обиколка 88. Но Розенквист остана в рамките на една секунда през следващите пет обиколки, преди Палу да започне невероятното си шофиране с темпо, което го остави далеч от всякакви заплахи. Алтернативните гуми на Розенквист загубиха сцепление към края на надпреварата.