Скот Диксън го направи отново! Той преодоля наказание на стартовата решетка и още едно на пистата. Диксън адаптира стратегията си към многото жълти периоди, за да спечели финалната битка за сезона – на Лагуна Сека в Монтерей, Калифорния. Това беше третата победа за сезона в последните четири състезания за сезона и 56-ата победа в кариерата на шесткратния шампион от сериите Диксън. Той триумфира на пистата с 11 завоя и 2,238 мили за първи път.
Диксън (PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda) пресече финала на 7.3180 секунди пред Скот Маклафлин (XPEL Team Penske Chevrolet). Шампионът Алекс Палу (The American Legion Honda) завърши трети за екипа на Chip Ganassi Racing.
Двукратният шампион от серията Уил Пауър (Verizon Team Penske Chevrolet), следван от Калъм Илот ( Juncos Hollinger Racing Chevrolet), който допълни топ 5.
Маркъс Армстронг (Ridgeline Lubricants Chip Ganassi Racing) беше първият завършил новобранец. Това беше напълно достатъчно на новозеландеца, за да спечели отличието Новак на годината. Армстронг помогна на CGR да постигне безпрецедентното постижение да заеме първите две места в класирането, с Палу и Диксън.
Chevrolet изпревари Honda само с 12 точки, за да спечели шампионата на производителите за втори пореден сезон.
Първото препятствие, което Диксън успя да преодолее, дойде преди зеления флаг за започване на състезанието. Неговият екип CGR беше наказан с шест места на стартовата решетка за допълнителна смяна на двигателя след сутрешната загрявка. Така Диксън падна от квалификационното си пето на 11-то място в началото.
Тази задна стартова позиция постави Диксън в средата на хаоса, който избухна в предната част в обиколка 1. Пет коли пострадаха при множеството сблъсъци в завой 2. Колата на Диксън се отклони рязко надясно в трафика. Той излезе от завоя на бедствието, по-известен като фибата Андрети в обиколка 1. Той докосна колата Bitnile.com Chevrolet на пилота Ринус ВийКей от екипа на Ed Carpenter Racing и го изпревари в чакъла точно след завой 2. След преглед на цялата ситуация ,служителите на IndyСar наложиха на Диксън наказание с преминаване през бокса, заедно с наказанието за изпреварване на Кристиан Лундгаард (Hy-Vee Honda) от Rahal Letterman Lanigan.
Това наказание вбеси Диксън, известен като „Ледения човек“ заради хладнокръвието си, което показва под напрежение. Той бързо охлади емоциите си в пилотската кабина. Диксън и ветеранът стратег от CGR – Майк Хъл започнаха да измислят алтернативни тактики, за да ускорят дългото изкачване от задната част на колоната, като колите все още се движеха във водещата обиколка.
Хъл и Диксън решиха да спестят гориво и да се опитат да завършат състезанието от 95 обиколки с едно спиране по-малко от повечето останали пилоти. Те използваха подобна победна стратегия, когато Диксън излезе в тревата в обиколка 1 на Галахър Гран при през август.
Стратегията за пестене на гориво беше рискована, но проработи. Тя изискваше малко по-бавно движение под жълт флаг, за да стигне до финала с едно спиране по-малко. Диксън също не можеше да позволи на съотборника си Палу, който се движеше отпред и водеше в 51 от първите 58 обиколки, да натрупа достатъчно голяма преднина, за да остане отпред след края на последните престои в бокса.
Дойдоха жълтите флагове, от които Диксън се нуждаеше. И един от тях бе в ужасен момент за Палу.
В обиколка 58 Дейвид Малукас (HMD Trucking Honda) и Девлин ДеФранческо (Sapphire Gas Solutions Honda) осъществиха контакт, когато караха един до друг. Малукас се завъртя в чакъла в близост до завой 3, за да задейства петия от рекорда на състезанието 8 жълти периода.
Палу беше към края на един от своите периоди на зареждане с гориво, когато се разигра инцидентът. Той не можа да влезе в бокса, преди жълтия период. Направи второто си и последно спиране в следващата обиколка 59. Отново влезе в състезанието на 15-то място, 37 тура преди края.
Междувременно Диксън направи третия си и последен стоп в обиколка 65. Това в крайна сметка беше един питстоп по-малко от Маклафлин. Междувременно Палу не успя да навакса достатъчно в заключителните етапи на състезанието, за да може със стратегията си с две спирания да хване Диксън или Маклафлин. Последните 17 тура преминаха на зелено, въпреки четири жълти периода преди това между обиколки 58 и 75.
Диксън поведе в обиколка 76, когато лидерът Ромен Грожан (DHL Honda) от тима на Andretti Autosport влезе в бокса за последен път. Това беше една от шестте смени на лидерството на шестима пилоти в дивото състезание, включващо 432 изпреварвания на пистата. Това е рекорд на сериите IndyСar на тази живописна писта, която включва известния комплекс от завои „тирбушон“.
Оттам нататък Диксън се справи с разликата след последното рестартиране в обиколка 78 и дръпна напред в периода на състезанието от 95 обиколки, без да има нужда да пести гориво, за да спечели.