Indian Motorcycle представи новата генерация на Chief

Точно 100 години от първия Chief, Indian Motorcycle представиха чисто нова версия на мотора. Изчезнаха кожените пискюли и накланящите се калници от стари времена. Те са заменени със съблечения стил на класически американски бобър. И за първи път има три модела Chief – Chief, Chief Bobber и Super Chief, всеки със собствен завършек, но всички с подобни корени.

През 1921 г. компанията Indian Motorcycle пусна първия Chief – един от най-ярките и значими модели за марката. В чест на 100-годишния юбилей, американците решиха да представят нова моделна линия Chief 2022. Така затварят нишата между Indian Scout и големите круизъри на Indian, като например Springfield.

Настина идеята е добра, но защо трябва да се убива неследството, не е съвсем ясно. Допреди 2019 г. може да поставиш един до друг например, Chief от 1947 г. и съвременната му версия и така се вижда приемствеността. Сега това не се получава. Проблемът не е в името, а в това, че тъкмо Chief винаги е бил основа за семейството на големите круизъри на Indian.

Indian Chief за моделната 2022 г. е нов мотоциклет за марката на ново и в същото време класическо шаси. За разлика от големите круизъри на Indian, Chief 2022 е построен на двойна стоманена рамка с интегриран в нея V-Twin Thunderstroke 116 с въздушно охлаждане с обем 1890 куб. см, мощност 90 к.с. и 168 Нм въртящ момент само при 3000 об/мин.

Майк Дохърти – президент на Indian Motorcycles коментира: „Indian Chief е култов мотоциклет. Няма по-добър начин да отпразнуваме неговата 100-годишнина, освен да покажем съвършено нова моделна гама. Тези мотоциклети изразяват суровият характер на класическите американски V-Twin. Но ги съчетават с водещите характеристики, нови възможности и естетика. Радваме се да прибавим тази нова платформа в нашите модели.“

Към плюсовете може да се постави относително по-късата база от 1626 мм и сравнително малкото тегло за класа – 296 кг сух. Височината на седалката е комфортна – 662 мм.

Наклонът на вилката е 28.5°. Това дава добро управление и маневреност, което дава на мотоциклетиста леснина при управление в града. Чудно обаче защо отпред има един спирачен диск 300 мм с 4-бутолни апарати Nissin. Същият е и отзад, но двубутален апарат.

По е поработено. Обикновена система ABS с 3 режима на работа на мотора, безключов достъп и цифров приборен панел с тъчскрийн, интегриран в класическия кръгъл циферблат. Виж, мултимедията си я бива. Тя е Ride Command, която събира цялата информация за мотора, телефона, навигацията и аудиосистемата.

Мотоциклетът предизвиква емоции, заради достатъчно семплия урбанистичен дизайн и чистата американска мощ. Поне така твърди Ола Стенегард –  директор по дизайна  на Indian Motorcycle.