Hовият Honda Jazz – първият с предна централна въздушна възглавница

Напълно новият Jazz е първият автомобил на Honda и първият на пазара, който ще се предлага стандартно с технологията за предна централна въздушна възглавница. Тя е само малка част от богатия пакет от системи за безопасност и асистенти, включени в оборудването. С това модела и затвърждава репутацията му на един от най-безопасните в Европа.

Новата система за централна въздушна възглавница

Новата централна въздушна възглавница е монтирана в задната част на седалката на водача и се отваря в пространството между водача и пътника. Тя е една от десетте въздушни възглавници в новия Jazz. Намалява вероятността от удар между пътника на предната седалка и шофьора в случай на страничен удар.

Нейната позиция е внимателно обмислена така, че да осигури максимална сигурност при отваряне. Отново със същата цел тя е закрепена с три връзки, които осигуряват прецизна крива на движението й при разгъване. Централната въздушна възглавница допълва поддръжката при страничен удар. Тя е осигурена от коланите с донатягне и централния преден подлакътник, който  е с увеличена височина.

Според предварителните тестове на Honda този подход намалява с 85% вероятността от нараняване на главата за пътника от страната на удара и с 98% на този, който е от другата страна.

Друго подобрение в новия Jazz е системата i-side за задните седалки. Уникалната двукомпонентна въздушна възглавница предпазва пътниците от втория ред от удар във вратите и С-колоните при страничен сблъсък. Тя е с малък размер. Така и в новата генерация на Jazz се запазва добре познатата ни функция „магически седалки“. Тя се наложи като изключително успешна при предишните поколения на модела.

Всички тези нововъведения са продиктувани от допълнителните изисквания. Тях за 2020 г. ги въведе независимата европейска комисия по пътна безопасност Euro NCAP. Причината са сериозните травми, причинявани при страничен удар. Новите тестове, провеждани от организацията, ще разширят фокуса в проучванията в тази сфера.

Освен новаторската централна въздушна възглавница, системата от възглавници SRS отпред пази коленете и долните крайници на шофьора. Допринася за още по-високата защита на главата и гръдния кош на пътника. Свежда до минимум отскачането на цялото тяло напред при удар.

Пасивна безопасност в структурата на автомобила

Структурата на каросерията на напълно новия Jazz е изпълнена по новата технология на Honda, наречена ACE от Advanced Compatibility Engineering. Тя осигурява отлична пасивна безопасност и още по-добра защита за пътниците в купето.

Мрежа от свързани структурни елементи разпределя енергията при сблъсък още по-равномерно в предната част на колата. Така намалява  въздействието на ударната сила в купето. ACE предпазва не само Jazz и пътниците в него, но и другия автомобил, участник в евентуалното ПТП.

Още по-добри технологии за активна безопасност в стандартното оборудване

Пасивната безопасност в новия Jazz е допълнена от обогатения набор от системи за активна безопасност. Те са обединени под името Honda SENSING. Нова камера с висока резолюция и с още по-широк ъгъл на обхват заменя мултифункционалната камера на системата за спиране в градски условия (CTBA) при предишното поколение на Jazz.

Тя разпознава още по-успешно характеристиките на пътната настилка и ситуацията като цяло. Включително „усеща“ дали автомобилът доближава външния ръб на тротоар (трева, чакъл и др.) и др. Камерата премахва също и замъглявания и осигурява винаги ясно зрително поле.

2020 Honda Jazz

Подобреният набор от технологии Honda SENSING включва:

o   Спирачна система за спиране в градски условияCollision Mitigation Braking System. Оперира още по-добре и нощем, различава пешеходци дори при липса на улично осветление. Системата предупреждава шофьора в случай, че открие колоездач. Прилага спирачно усилие, когато Jazz започне да пресича траекторията на друг автомобил. Всичко това е възможно благодарение на новоразработената широкоъгълна камера.

o   Адаптивен автопилот.  Автоматично следи разстоянието до автомобила пред Jazz и позволява на колата ни да следва скоростта на общия трафик, като я понижава при необходимост. 

o   Асистент за спазване на пътната лента. Оперира при скорост над 72 км/ч на градски и селски пътища, както и на многолентови магистрали.

o   Система за предотвратяване на напускане на пътното платно.  Сигнализира на шофьора в случай, че открие, че автомобилът се доближава до външния ръб на тротоара (трева, чакъл и др.). Или че колата преминава в друга лента, без да е подаден мигач.

o   Система за разпознаване на пътни знаци. Използва сигналите от предната широкоъгълна камера, за да разчете пътните знаци, докато автомобилът се движи. Автоматично ги разпознава и показва като пиктограми на 7-инчовия LCD дисплей още в момента, в който колата премине покрай тях. Открива пътните знаци, указващи ограниченията на скоростта, както и забраняващите преминаване. Показва два знака едновременно. Отдясно на дисплея се появяват ограниченията за скоростта. Вляво са забраняващите преминаване, както и ограниченията на скоростта, действащи при допълнителни указания, обусловени от пътните условия и климатични промени.

o   Интелигентен ограничител на скоростта. Разпознава пътните ограничения на скоростта и я регулира спрямо тях. Ако даден пътен знак указва по-ниска скорост спрямо тази, с която се движи автомобилът в даден момент, на дисплея светва индикатор и се чува звуков сигнал. След това системата автоматично намалява скоростта на автомобила.

o   Система за автоматично превключване между къси и дълги светлини.  Работи при скорост над 40 км/ч. Автоматично включва и изключва дългите светлини според това дали има насрещен трафик или автомобил отпред. Също и камиони, мотоциклети, велосипеди и околно осветление.

o   Информация за мъртва зона на видимостта. Допълва се от системата за следене на страничния трафик и е стандартна от ниво на оборудване Executive.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.