Honda празнува 50-годишнината на CB750 с къстъми на Glemseck 101 Honda празнува 50-годишнината на CB750 с къстъми на Glemseck 101

Honda имаше сериозно присъствие  на  14-ия годишен фестивал “Glemseck 101”, който бе в Леонберг, Германия. С това марката продължи празненствата по случай 50-годишнината на 4-цилиндровия редови двигател на Honda. Заедно с това се състоя и уникална надпревара Sprint International. Тя бе между състезателя на Honda IDM Алекс Полита и специалиста в ТТ на остров Ман Конър Къминс.

50 години след като оригиналният супер мотоциклет CB750 започна да се продава, Honda  продължи да чества своя 4-цилиндров двигател на CB.

Това стана заедно с три къстъм мотоциклета на германски дилъри. Те са изработили версии на флагмана Neo Sport Café – CB1000R. С гласуване на живо по каналите на социалните медии на Honda и по време на шоуто, Kummich Honda бе обявен за победител. Техният „Monoposto“ – елегантна преработка на CB1000R, включваща дълбока черно-синя цветова схема, класическото жълто лого на Honda на крилото, изрязано на предния калник и поръчков ауспух с висок отвор.

Присъединявайки се към оригинален CB750, блестящ в оригиналната си цветова схема Candy Gold, беше Starrider. Това е радикално азотно задвижван CB750, създаден от братята Бен и Лайън От,  чието къстъм ателие Motoism е базирано в Мюнхен.
Истинският център на Glemseck 101 е серията от спринтове на 1/8 миля на асфалт. На времето те са били част от 11-километровата състезателна писта Солитюде. На нея е имало състезания от Формула 1 и на световния шампионат по мотоциклетизъм до средата на 60-те години. 16 състезатели се борят за отличията във формат „един срещу друг“ в директни елиминации в шест различни категории.

Много световни шампиони като Фреди Спенсър и Мик Дуън са представлявали Honda в категорията Sprint International съответно през 2017 и 2018 г.

За 2019 г. в уникално „квалификационно бягане“ в събота пилотът на HRP Motorsport IDM Алекс Полита се състезава с „Mano a Mano“ на „Yokozuna“ – неговият собствен CB1000R, срещу Конър Къминс – класирал се многократо на подиума на ТТ на остров Ман. Къминс кара CB1000R-adical, проектиран и изграден от Gannet Design и дилъра на Honda – Fuhrer Moto.
Известен с бързите си състезателни стартове в IDM, Алекс Полита спечели в Sprint International и зае 3-о място сред 16-те най-бързи пилоти, като изпревари постиженията на своите знаменити предшественици от 2017 и 2018 г.
Построен в собствения му къстъм гараж в Италия, “Yokozuna” на Алекс Полита е специално проектиран да се състезава на тазгодишния Glemseck 101. Спортното подсилено едностранно подвижно рамо е удължено с 5 см. Yokozuna е направена от ръчно кован алуминий, включително и голямата Yokozuna – брандиран диск с марка над задното колело CB1000R. Всичко е проектирано така, че да акцентира върху алуминиевия дизайн на мотора. За най-добър баланс в спринтовия курс, машината на Полита се движи с уголемено с 3 зъба задно и по-малко предно зъбни колела.

Името Yokozuna идва от най-високата позиция на класирането в японската борба сумо. Предните вилки и амортисьора е модифициран от Honda Германия, от екипа на Holzhauer Racing Promotion IDM. Двигателят с мощност 107 кВт не е пипнат, но мощността се предава а чрез HRP състезателен съединител и гуми сликове. Изгорелите газове се отвеждат и ръчно изграден ауспух един в три, монтиран на платформа Light Tech.

 „CB1000R-adical“

Машината CB1000R-adical е проектирана от Улферт Янсон от Gannet Design. Моторът е построен от бившия механик, спечелил световното първенство за 125 куб. през 2005 г. Съдействал му е  дилърът на Honda Щтефан Фюрер от Fuhrer Moto. Този мотоциклет беше пилотиран от звездата  в ТТ на Ман и редовен участник в Glemseck 101 Конър Къминс.
Създаден в началото на 2019 г., CB1000R-adical спечели конкурса на къстъми CB1000R Neo Sports Café на швейцарския дилър Honda. Мотора е изпълнен с интелигентни дизайнерски решения, авангардна технология. Цветовата схема е със специално поръчана седемслойна камуфлажна боя от Валтер Оберли.
За да се намали теглото до минимум, CB1000-Radical е с уникални колела от карбон Rotobox. Те са в комплект с предните вилки CeraCarbon Racing и специални карбонови къстъм зъбни колела. Агресивният вид  на CB1000R-adical е завършен с фара, който е спуснат надолу и преместен напред с 60 мм, като при CBR600RR. Двигателят не е пипнат. Изгорелите газове се отвеждат с лек шумозаглушител Akrapovic от титан и въглеродни влакна.

 

CB1000R Limited Edition

Това ограничено издание CB1000R е произведено от Honda в завода му в Атеса, Италия, в ограничена серия от 350 мотора. Предлага се във Франция, Испания, Германия и Италия. Limited Edition е с вдъхновена от HRC трицветна схема, допълнена от части от въглеродни влакна и намалено ниво на отработените газове от SC Project.

Monoposto – Kummich Honda

Моторът има дълбока черна и синя къстъм цветова схема, в комплект с класическо ретро жълто лого на Honda Wing. Kummich Honda допълни мотора си с индикатори на Motogadget, черно кормило LSL. Има още резервоари за течности на Rizoma, оплетени маркучи, отрязан преден калник, скрамблер изпускателна система с удължено отвеждане на изгорелите газове и гравирани странични панели с имената „Monoposto“ и „Kummich“.

Glemseck 101 2019

CB1000R от Buselmeier

Отбелязвайки 60 години от участието на Honda в Гран При, Buselmeier украси обичайния си CB1000R. Това стана с SC Project Exusust, R&G опашка, капак на зъбните колела Fechter. добавени бяха LED мигачи Kellermann Rhombus Dark, предпазители на лоста Probike и спирачни линии със стоманена оплетка. По-високото кормило има огледала Ferrara II. Моторът е боядисан с уникална схема, вдъхновена от Гран При.

CB1000R от Fischer & Bohm

Персонализираният CB1000R на Fischer & Bohm е доминиран от яркочервената си нитридна рамка и сребърната каросерия. Подобно на мотора Buselmeier, LED мигачите Rhombus Dark са доставени с любезното съдействие на Kellerman. Кормилото, лостовете и спирачните проводи, са доставени от Spiegler. Резервоарът и краищата на кормилото завършват облика на предната част на мотора. Ауспуха естествено е Akrapoviċ. Променена е и опашката.

CB750 „Starrider“

Изпълнявайки мантрата на Мотоизма „Произведено в сянката“, Starrider предлага персонализиран въглероден резервоар и капаци на задното колело. Има пълно LED осветление и уникална задна рамка, заварена от WIG. Стелт матовият черен цвят е завършен с класическия силов агрегат Honda CB750, поместен в ултра модерен дизайн.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *