Honda отбеляза 50 години от 4-цилиндровия редови двигател на Wheels & Waves Honda отбеляза 50 години от 4-цилиндровия редови двигател на Wheels & Waves

Honda Motor Europe участва на 8-ото издание на фестивала Wheels & Waves. Така отпразнува 50 години, откакто марката пусна 4-цилиндровия си редови двигател. Той бе монтиран на CB750 за първи път започна да се продава през 1969 г.

1969 CB750
Международният фестивал Wheels & Waves (W&W) бе досега в Япония и САЩ и беше къстъмбайк шоу. То обаче не е само за мотоциклети. В W&W вече се показват сърф, скейтборд и удивителна музика. Всичко това сега бе в Биариц,  на Баското крайбрежие на Франция.

50 години след пускането на оригиналния супербайк, Honda празнува своят 4-цииндров редови СВ в W&W.

Там бяха събрани най-добрите европейски модели на флагмана на Neo Sport Café – CB1000R.
Серията Honda Neo Sports Café сега включва CB1000R, CB650R, CB300R и CB125R. Това не са просто ретро мотоциклети. По-скоро те са неокласика – съвременни мотоциклети, които демонстрират класически стил на дизайна, съчетани с модерни технологии.
Дванадесетте уникални творби от Испания, Франция, Швейцария и Италия разкриват безбройните къстъм възможности за CB1000R. Те бяха на щанда на Honda до оригиналния CB750 от 1969 г. Така се документира 50 години непрекъснато развитие на 4-цилиндровите мотори.

През 1969 г. Honda CB750 е истинско явление. Той нарушава каноните и досегашните нива на производителите.

Той не е само първият масово произвеждан 4-цилиндров мотоциклет с обем 750 куб.см. Той беше и първият байк, произведен с електрически стартер и дискова спирачка като стандарт. Първоначално бе разработен за американския пазар с ултра-конкурентна цена от само $ 1495.

След това CB750 създаде модата в мотоциклетизма за следващите 50 години и с право е обявен за първия „Superbike“.

Cafe Chic CB1000R

Някои от акцентите на щанда включват три CB1000R от произведените в дилърствата на Honda Испания Dream Garage. Един от тях – Alfredo е вдъхновеният от Фреди Спенсър CB1000R, създаден от Hakuba Motos. Той е участвал в спринтовата надпревара Пънкс Пийк, на хълмовете над Джайкибел Хондарибия.

Швейцария е представена от две много различни CB1000R. CB1000R-adical от Fuhrer Moto и Gannet Design – изцяло агресивен стрийтбайк.

Той е изпълнен с поръчково оцветяване от Walter Oberli и карбонови колела от Rotobox. Моторът се присъедини към Africa Four CRF1000R. Така се сливат концепции и идеи от сегашната гама на Honda. Тя е оборудвана със златни колела, предница от CRF450R и уникална тематична схема на оцветяване HRC.

CB1000R Tribute

Honda Италия демонстрира три мотоциклета в Биариц. Единият от тях е “The Tribute” – зашеметяващ златен CB1000R. Той е вдъхновен от оригиналните цветове на CB750 от 1969 г. Четири къстъм CB1000R машини от Франция завършват гамата, включително изцяло черното издание, изградено от местния дилър в Биариц – 3C Motos.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *