Honda Civic Type R Limited Edition постави нов рекорд на пистата Сузука

Най-екстремният Type R на Honda досега, Civic Type R Limited Edition, постави нов рекорд – 2:23.993 мин. Това е нов рекорд за автомобил с предно задвижване на световноизвестната писта Сузука в Япония.
Сузука е с дължина 5,8 км. Известна е със своите високоскоростни шикани и предизвикателни завои. Тя е под формата на цифрата 8. В задната си част е с права с дължина 1,2 км назад, която минава над първата половина от трасето.

Със своите леки компоненти, окачване и подобрения в кормилото, както и със съвременен интериор, фокусиран върху водача, Civic Type R Limited Edition постави нови граници на възможното на кола със задвижване на предните колела, на една от най-взискателните писти в автомобилния спорт.

Сузука е едно от най-важните трасета в календара на Формула 1. Пистата е важно място за изпитания и разработване на моторни превозни средства и двигатели на Honda от 1962 г. насам. Сузука е създадена по инструкция на основателя и президента на компанията Соичиро Хонда. Както е известно, той казваше: „Автомобилите не могат да бъдат подобрени, ако не бъдат изпитани в екстремални условия на състезателните писти.“
Рекордната обиколка беше постигната от разработена вече кола Type R Limited Edition. Тя премина през окончателните си тестове през февруари 2020 г. Автомобилът имаше същите технически спецификации, каквито са и за производствената версия, без модификации или подобрения. Лимитираният Type R вече се продава в цяла Европа.
Хидеки Какинума, ръководител на проекта Civic Type R коментира: „Type R Limited Edition отразява отдадеността на Honda да усъвършенства същността и удоволствието от шофирането на Type R. Като спортен автомобил той надвишава очакванията на нашите клиенти. Инженерният екип и аз приехме състезателния дух, който е предаден от поколения. И именно тази силна страст е движещата сила за еволюцията на Civic Type R към превръщането в идеалния спортен автомобил.
За тази промяна на модела скоростта беше допълнително подобрена в сътрудничество с Honda Racing Development (HRD) Sakura. Те играят ключова роля в развитието на Honda в моторспорта. Това партньорство доведе до установяването на новия рекорд на обиколка от Type R на пистата Сузука. Тя често е смятана на една „от най-великите писти на света.“

Само 100 от Type R Limited Edition ще бъдат произведени за Европа. Всяка от тези коли ще се възползва от изключителната динамика и експлоатационни характеристики на стандартния Type R.

 

Новият Limited Edition разполага с леки 20-инчови ковани лети джанти BBS с гуми Michelin Pilot Sport Cup2 с високо сцепление. Те са проектирани за изключителните характеристики на пистата. Въпреки това осигуряват отлично поведение и на пътя. Същевременно дават 10 кг намаляване на теглото.
Модифицираните амортисьори оптимизират тази нова комбинация от колела и гуми. Заедно с рекалибрираното кормилно управление, предлагат максимален контрол и обратна връзка. Контролният софтуер на Adaptive Damper System сега оценява условията на пътя по-бързо. Това води до подобрени реакции на амортисьорите както за по-добра реакция при управление, така и за качество на возията.
Какинума сан добавя: „По време на изпитването въвеждането на нова плаваща спирачна система с двойни дискове, демонстрира усещането за спиране и силата на намаляване на скоростта. Точно както е предвидено от водача. Съчетано с подобряването на ефективността на контрола върху натоварването, резултатът беше намаляване на общото време на спиране и изключителни високоскоростни показатели на завоите. По-специално това позволи да се премине с по-висока скорост през предизвикателния завой „S“ и втория завой на кривата „Spoon“ (Лъжицата).

В допълнение към повишената спирачна ефективност, изключителното сцепление на гумите Michelin Cup2 и подобренията на системата за окачване и амортисьорите, също осигуриха на автомобила високоефективна динамика и управление.

Беше лесно и преминаването на високоскоростния комплекс Esses. Намаляването на теглото от леките ковани колела допълнително подобри задържането на пътя. Увеличава сцеплението по време на ускорение от двата плътни криви Degner и известния завой 130R. Увеличаването на производителността на охлаждането на двигателя, също даде възможност на автомобила да използва напълно своята мощност от 320 к.с.
Така бе постигната максимална скорост на задната права, преди края на обиколката. Всички тези постижения, постигнати от Type R Limited Edition, бяха доказани от времето, записано на пистата Сузука.“
Новият модел запазва мощния 2,0-литров VTEC Turbo двигател на Type R. Максималната мощност е 320 к.с. при 6500 об/мин, а максималният въртящ момент е 400 Нм от 2500 до 4500 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч се постига за 5,7 секунди.
Впечатляващото Type R Limited Edition ще се предлага в ексклузивен нов цвят – „Sunlight Yellow“. Ще има изключителен тъмен хромиран знак Civic на заднната врата и контрастен гланцов черен покрив. Гланцовите огледала с черно крило и всмукателен отвор на капака завършват агресивния стил на колата.

Интериорът на флагмана Civic Type R Limited Edition оформя спортната кръвна линия на Honda с червени седалки и табела, маркираща номера на автомобила.

 

Обвитият с алкантара волан и наскоро проектираният скоростен лост в стил „сълза“ осигурява на водача по-голямо усещане за единство с Type R. Дори и на много техничната писта Сузука. Характеристиките на автомобила, насочени върху пистата означава, че информационните и развлекателните системи, а също и климатичните системи са пропуснати, за да спестят тегло. Задните седалки обаче остават, за да гарантират, че Limited Edition запазва всекидневната използваемост, с която Civic е известен. Новите гуми и джанти, заедно с новите олекотени компоненти и интериор, допринасят за намаляване на теглото с 47 кг в сравнение с варианта Type R GT.
Какинума сан заключи; „Прогресивният“ Type R, който предвиждах в началото на това развитие, вече е реалност. Впечатлен съм от резултата и от това как нашите усилия бяха възнаградени. Мисията на Civic Type R е да продължи да се разглежда като „върховен автомобил“. Това предизвикателство няма край. Вярваме, че тази актуализация на модела даде възможност на Civic Type R да направи една крачка по-близо до идеалните спортни модели на Honda.“
В допълнение към новото ограничено издание, серията Civic Type R е разширена. Тя включва вариант Sport Line, който съчетава изключителни характеристики с по-стилен дизайн и повишен комфорт. Всички модели в новата гама Type R, включително стандартният GT, бяха модернизирани за 2020 г. Те предлагат на водачите много от същите подобрения, които помогнаха на Limited Edition да постигне рекордната си обиколка на пистата Сузука.

Тези подобрения включват модернизираната спирачна система, с плаващи предни двойни спирачни дискове и нови накладки.

Те увеличават възможностите за спиране на автомобила по време на интензивно шофиране. Междувременно настройката на окачването и адаптивната система на амортисьорите също са подобрени във всички модели Type R за по-отзивчиво, по-остро управление и подобрено качество на возене.
Десетото поколение на Honda Civic Type R GT счупи рекорда за обиколка на кола със задвижване на предните колела на Нюрбургринг Нордшлайфе. Това стана през 2017 г. с време на обиколка от 7:43,8 мин. След този успех, производствената спецификация Civic Type R GT продължи да счупи рекордите за серийни с предно предаване на пет легендарни европейски писти. Зад волана бяха състезателни звезди на Honda.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.