Honda CBR1000RR Fireblade за 2020 г. с 220 к.c. и активна аеродинамика Honda CBR1000RR Fireblade за 2020 г. с 220 к.c. и активна аеродинамика

Новият Honda CBR1000RR Fireblade за 2020 г. може да стане с мощност 220 к.с. Това се очаква от мотоциклета, който ще бъде представен на EICMA 2019.

Honda вече направи доста подобрения за двигателя. Един от тях е новата система за отваряне и затваряне на клапаните. Така мотоциклетът не само ще отговаря на еконормата Еuro5, но ще вдигне и мощността на 4-цилиндровия редови агрегат на 220 к.с.

Засега Honda ще продължи да развива съществуващия двигател и няма да преминава към мотор V4. По-вероятно е поколението Fireblade 2020 да бъде последното с този агрегат.

Досега от Honda винаги са залагали на абсолютния контрол, на не на абсолютната производителност.

Затова мотоциклетите бяха не толкова мощни, но се отличаваха с изключителна стабилност и леко управление. Сега обаче в новия CBR1000RR Fireblade  мощността ще бъде по-голяма, като се запазят споменатите характеристики.

Тези 220 к.с.  ще направят Fireblade за 2020 г.  най-мощния сериен супербайк с 4-цилиндров редови мотор. За да се контролира такава мощност ще трябват и промени в конструкцията. Затова от Honda също са се погрижили.

Рамата продължава да е алуминиева. Инженерите на компанията обаче са решили да я подсилят с карбон, за да се подобри торсионната твърдост. Това се постига с въвеждането на напречна греда от въглеродни влакна, която ще бъде разположена в най-широката точка на рамката.

Освен това ще има и активна аеродинамика. От доста време се наблюдава, как конструкторите в MotoGP експериментират с крила. Така се подобрява аеродинамиката ина пистата. Honda CBR1000RR Fireblade за 2020 г. ще има подобна система – автоматична или управлявана от мотоциклетиста. Засега принципът на работа още не е ясен.

Това явно няма да е със сложен дизайн, а с пружина, кабел и серво. Ако е нежно да се отворят крилцата, кабелът се разхлабва и пружината ги избутва, а когато е необходимо да се приберат, серво задвижването ги издърпва в обтекателя.

Най-вероятно тази система ще бъде като опция или в ограничена серия мотоциклети, произведени само за хомологация в световния супербайк шампионат. Това, както и всичко останало за новата Honda CBR1000RR Fireblade 2020, ще стане ясно на EICMA 2019.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *