Honda CBR1000RR Fireblade за 2020 г. с 220 к.c. и активна аеродинамика

Новият Honda CBR1000RR Fireblade за 2020 г. може да стане с мощност 220 к.с. Това се очаква от мотоциклета, който ще бъде представен на EICMA 2019.
Honda вече направи доста подобрения за двигателя. Един от тях е новата система за отваряне и затваряне на клапаните. Така мотоциклетът не само ще отговаря на еконормата Еuro5, но ще вдигне и мощността на 4-цилиндровия редови агрегат на 220 к.с.
Засега Honda ще продължи да развива съществуващия двигател и няма да преминава към мотор V4. По-вероятно е поколението Fireblade 2020 да бъде последното с този агрегат.

Досега от Honda винаги са залагали на абсолютния контрол, на не на абсолютната производителност.

Затова мотоциклетите бяха не толкова мощни, но се отличаваха с изключителна стабилност и леко управление. Сега обаче в новия CBR1000RR Fireblade  мощността ще бъде по-голяма, като се запазят споменатите характеристики.
Тези 220 к.с.  ще направят Fireblade за 2020 г.  най-мощния сериен супербайк с 4-цилиндров редови мотор. За да се контролира такава мощност ще трябват и промени в конструкцията. Затова от Honda също са се погрижили.
Рамата продължава да е алуминиева. Инженерите на компанията обаче са решили да я подсилят с карбон, за да се подобри торсионната твърдост. Това се постига с въвеждането на напречна греда от въглеродни влакна, която ще бъде разположена в най-широката точка на рамката.
Освен това ще има и активна аеродинамика. От доста време се наблюдава, как конструкторите в MotoGP експериментират с крила. Така се подобрява аеродинамиката ина пистата. Honda CBR1000RR Fireblade за 2020 г. ще има подобна система – автоматична или управлявана от мотоциклетиста. Засега принципът на работа още не е ясен.
Това явно няма да е със сложен дизайн, а с пружина, кабел и серво. Ако е нежно да се отворят крилцата, кабелът се разхлабва и пружината ги избутва, а когато е необходимо да се приберат, серво задвижването ги издърпва в обтекателя.
Най-вероятно тази система ще бъде като опция или в ограничена серия мотоциклети, произведени само за хомологация в световния супербайк шампионат. Това, както и всичко останало за новата Honda CBR1000RR Fireblade 2020, ще стане ясно на EICMA 2019.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.