Резюме на брифинга за мотоциклетния бизнес на Honda – реализиране на въглеродна неутралност с основен фокус върху електрификацията
Honda има за цел да реализира въглеродна неутралност за всички продукти и корпоративни дейности, в които Honda участва до 2050 г. Honda проведе брифинг за пресата относно своите мотоциклетни бизнес инициативи, представени от Кохей Такеучи – директор, изпълнителен вицепрезидент и представителен изпълнителен директор) и Йошишиге Номура – Управител.
Подход към въглеродна неутралност на мотоциклетните продукти
За да отговори на разнообразните приложения и нужди на клиентите по целия свят, Honda предлага широка гама от мотоциклетни продукти, от малки модели за пътуване до големи забавни модели, които се използват в световен мащаб както в развиващите се, така и в напредналите страни. Особено в развиващите се нации има голямо търсене на мотоциклети, главно модели за пътуване до работното място.
Те са като спасителен пояс за хората в тяхното ежедневие; Популяризирането на електрическите модели обаче е изправено пред предизвикателства като по-голямо тегло на превозното средство и по-високи цени. Освен това търсенето на електрически модели зависи до голяма степен от правителствените стимули, регулациите и наличието на инфраструктура за зареждане на всеки съответен пазар.
Отчитайки тези обстоятелства, Honda ще ускори електрификацията на мотоциклетите като основен фокус на стратегиите за опазване на околната среда за мотоциклетния бизнес. Същевременно ще продължи да развива ICE, като се стреми да постигне въглеродна неутралност за всички свои мотоциклетни продукти до 2040 г. Освен това Honda ще продължи да води индустрията в челните редици на своите екологични инициативи.
Продължаващи инициативи за напредък на ICE
За да реализира въглеродна неутралност, като същевременно се приспособи към широкия диапазон от нужди на клиентите и среди на използване, уникални за мотоциклетите, Honda продължава своите инициативи за намаляване на емисиите на CO2 от моделите с ICE. Същевременно разработва модели, съвместими с въглеродно неутрални горива като смеси бензин-етанол.
За да бъдем по-конкретни, в Бразилия вече се предлагат модели мотоциклети с гъвкаво гориво (E100). Honda планира да представи модели с гъвкаво гориво и в Индия, един от основните пазари на мотоциклети. Планът е първо да бъдат представени модели с гъвкаво гориво (E20) в началото на 2023 г. и модели с гъвкаво гориво (E100) през 2025 г.
Инициативи за електрификация
Очаквайки пазарна експанзия, Honda ще представи електрически мотоциклети, които отговарят на широк спектър от нужди на клиентите. Това са комбинирани модели за пътуване до работното място и забавни машини. Honda ще представи повече от 10 нови модела електрически мотоциклети до 2025 г. Целта е да достигне годишни продажби на електрически мотоциклети от 1 милион единици през следващите пет години и 3,5 милиона единици (приблизително 15% от общите продажби ) до 2030 г.
Пътнически електромотоциклети
Тъй като предприятията стават все по-екологични, търсенето на модели електрически мотоциклети за бизнес употреба нараства през последните години. За да отговори на това търсене, Honda предлага моделите от серията Honda e: Business Bike и ускорява глобалното пускане на електрически мотоциклети за бизнес употреба.
В допълнение към предоставянето на модел от серията Honda e: Business Bike на Japan Post и Vietnam Post Corporation за доставка по пощата, Honda в момента провежда съвместни изпитания с Thailand Post Company Limited и планира да започне производството и продажбите на Benly e: в Тайланд преди края на този месец. Тези модели от серията Honda e: Business Bike са оборудвани със сменяеми батерии Honda Mobile Power Pack (MPP), които са много подходящи за бизнес употреба, за доставка на малки пакети и решават проблеми с обхвата и времето за зареждане. Това са ключови предизвикателства, които трябва да бъдат разгледани, за да се реализира широкото използване на електрически мотоциклети.

За лична употреба Honda планира да представи два модела EV за работа и работа между 2024 и 2025 г. в Азия, Европа и Япония. Предвижда се бъдещата пазарна среда, употреби и технологичен напредък. Honda проучва набор от бъдещи модели за лична употреба, включително такива, оборудвани с източник на енергия освен сменяеми батерии.
Пътнически EM4 и EB5
Понастоящем EM и EB представляват повече от 90% от глобалните продажби на електрически мотоциклети в цялата индустрия (приблизително 50 милиона единици). В Китай, най-големият пазар на електрически мотоциклети в света, EM / EB са широко възприети като удобна форма за всекидневна мобилност. Honda предлага такива продукти, като използва инфраструктурата на местните си доставчици и операциите по разработка / производство. С очакването, че търсенето на EM / EB ще се разшири в световен мащаб, Honda планира да представи общо пет компактни и достъпни EM и EB модела от сега до 2024 г. в Азия, Европа и Япония, в допълнение към Китай.
Забавни EV
В допълнение към електромотоциклетите за пътуване до работното място, Honda активно разработва електрифицирани модели в категорията „FUN“. Въз основа на своята платформа FUN EV, която в момента се разработва, Honda планира да представи общо три модела FUN EV с големи размери в Япония, САЩ и Европа между 2024 и 2025 г. Honda също така ще представи модела Kids Fun EV, предназначен да предаде на радостта от карането на следващото поколение.
Високоефективен „Monozukuri“, който позволява разширяване на гамата електрически модели и продажбите
Въз основа на своето конкурентно ноу-хау „Monozukuri“ (изкуството да правиш неща), натрупано чрез разработването и прилагането на платформи за модели с ICE, Honda ще разработи и приложи платформи за електрически мотоциклети. Те комбинират трите основни компонента за електрически превозни средства – батерия, PCU и мотор – с тялото на мотоциклета. Като отговаря на нуждите на клиентите с високоефективни Monozukuri, Honda ще продължи да предлага радостта от мобилността с модели електрически мотоциклети на достъпни цени.
По отношение на батерията, основен компонент на електрическите превозни средства, Honda има за цел да оборудва своите модели електрически мотоциклети с изцяло нова батерия, която Honda в момента разработва чрез активно използване на собствените си ресурси.
По-плавно и по-интелигентно използване на електрически мотоциклети
Инициативи за подобряване на инфраструктурата за зареждане и стандартизиране на батериите
Подобряването на инфраструктурата за зареждане и стандартизирането на спецификациите на батериите са жизненоважни за широкото приемане на електрически мотоциклети. Като част от подобряването на инфраструктурата за зареждане, Honda работи за популяризиране на споделянето на батерии.
Популяризиране на споделянето на батерии
– Honda създаде съвместно предприятие в Индонезия, един от основните пазари на мотоциклети, за да управлява услуга за споделяне на батерии, използвайки MPP и мотоциклети, задвижвани с MPP. JV в момента управлява услуга за споделяне на батерии в Бали.
– В Индия Honda планира да започне своята услуга за споделяне на батерии за електрически триколки таксита (така наречените „рикши“) до края на тази година. Honda също планира да разшири своите инициативи за популяризиране на споделянето на батерии в други азиатски нации.
– В Япония, през април тази година, ENEOS Holdings, Inc. и четирите големи японски производителя на мотоциклети, съвместно включиха Gachaco, Inc., която ще предостави услуга за споделяне на стандартизирани сменяеми батерии за електрически мотоциклети и ще разработи инфраструктура за тази услуга. Компанията планира да започне своята услуга за споделяне на батерии за мотоциклети тази есен.
Стандартизация на батериите
– В Япония четири големи японски производителя на мотоциклети се споразумяха за общи спецификации за сменяеми батерии въз основа на насоките JASO TP21003.
– Honda работи в посока стандартизиране на сменяемите батерии, докато участва в консорциум за батерии в Европа и работи с партньорска компания в Индия.
Укрепване на областите на софтуерните технологии
За да увеличи добавената стойност на своите електрически мотоциклети, Honda се стреми да трансформира бизнеса си от фокус върху неповтарящ се бизнес с продажби на хардуер (продукт) към повтарящ се бизнес модел, комбиниращ хардуер и софтуер.
В областта на разработката на софтуер Honda работи със своя софтуерен филиал, Drivemode, за да подобри създаването на нова стойност за своите електрически мотоциклетни продукти в свързаната сфера. Започвайки с модела EV за пътуване до работното място, планиран да бъде пуснат в продажба през 2024 г., Honda ще предлага функции за потребителско изживяване (UX). Те непрекъснато обогатяват качеството на каране чрез свързаност. Например предлагане на оптимални опции за маршрут, които вземат предвид оставащия обхват, известяване на място за зареждане, обучение по безопасно каране и следпродажбено обслужване.
Като гледа напред, Honda ще работи за създаването на свързана платформа, където ще се генерира по-голяма стойност не само чрез свързване на нейните мотоциклети, но и чрез свързване на широка гама от продукти на Honda и реализиране на свързаност извън техните продуктови домейни.