Honda пусна Sporty Edition за популярния скутер SH350i за 2022 г. 

След цялостните промени за 2021 г.  с повече мощност от двигателя, с по-голям обем и пълно обновяване на стила, топ модела на Honda – SH е непроменен за 2022 г.- Има обаче две важни нови версии Sporty Edition с нови цветове и други дизайнерски промени, които разширяват избора. Спецификациите включват използването на Smart Key, Honda Selectable Torque Control (HSTC), LED светлини, LCD табло и USB Type-C порт под седалката.

Ако погледнем европейските столици, навсякъде един от най-често срещаните скутери е SH. Над един милион скутери SH са продадени в Европа през последните 37 години. Така SH добива статус на марка в рамките на една марка. Към това трябва да добавим и прочутото качество и надеждност на Honda.

SH300i, със своя компактен, плосък под и 16-инчови предни и задни колела, имаше всички белези на SH. В него обаче имаше нещо допълнително – мощен двигател, осигуряващ максимална реакция както за използване на града, така и за магистралата.

Скутерът стана първият на Honda, който получи EURO4 още в модела си за 2015 г.  В същото време двигателят му получи по-висока мощност, въртящ момент и горивната ефективност. Машината бе направена по-мускулеста, докато шасито получи промени, за да се разшири багажното пространство. За 2019 г. тя получи Honda Selectable Torque Control (HSTC) и Smart Key операция. За моделната 2021 г. историята продължи с  SH350i, който стана с по-голям обем, а от там и с по-голяма мощност и въртящ момент. Променен бе и стилът, като той стана перфектния всестранен скутер.

За 22YM  версиите SH350i две версии Sporty Edition  разширяват гамата. Двигателят eSP+ на SH350i  има мощност от 21,5 кВт,  която е в по-голям диапазон на оборотите. Машината има по-голямо ускорение и е съвместима с EURO5. Скутерът е с изцяло освежен стайлинг, компактна използваема практичност, което го прави лесен както за каране, така и за паркиране. Под седалката има USB порт, а таблото е LCD.

Двата Sporty Editions со с нови цветове – Pearl Falcon Gray и Mat Blacky Gray Metallic.  Цветовете имат още няколко премиум  допълнения като матово сиви, колела, колове на вилката, задна поставка за багаж и капаци на двигателя, червен бод на седалката, червени и сиви ленти на колелата, плюс червено лого Honda отпред и червено лого ‘SH’ отстрани.

SH350i е скутер, който моментално определя присъствието си на пътя, маркирайки своето SH потекло с чисто нов дизайн. Отличават го LED фар, LED стоп и мигачите,  монтирани в задната част.

При SH функционалността е толкова важна, колкото и формата. Позицията на езда поддържа възможността скутерът за се управлява от различни по размери ездачи. Той осигурява спокойна, изправена позиция и широка всестранна визия. Общата дължина на машината е 2160 мм,  ширина 742 мм и височина 1161 мм. Минималният просвет е 131 мм.

Под седалката има място за фулфейс каска, а самата височина на седалката е 805 мм (само 5 мм повече от SH125/150). Има и USB Type-C порт за лесно зареждане на мобилно устройство. Стандартният SH е с плосък под с ширина 435 мм с широко място за стъпване на ездача. Сгъваема кука за закачане на багаж на предния панел дава повече удобство.

Към удобството на натоварения живот в движение е Smart Key.

Той,  както и контролирането на основния бутон за запалването и заключването на отделенията, може да управлява и опционалната горна кутия с обем 35 л. Със Smart Key в джоба на ездачът кутията е отключена, и автоматично се заключва, когато ездачът си тръгне. Тя също може да бъде заключена от ключа.

Подобреният двигател Smart Power+ (eSP+) на SH350i постига висока екологична производителност. Има и отлични характеристики заради технологиите за намаляване на триенето. Двигателят е едноцилиндров с течно охлаждане SOHC с четири клапан. Той произвежда мощност от 21.6 кВт @ 7500 об/мин., с максимален въртящ момент  от  32 Нм @ 5250 об/мин. При старт от място, SH350i изминава 200 м за 10.2 сек. Диаметърът и ходът на буталото са 77 Х 70.7 мм. Степента на сгъстяване е 10.5:1.

Автоматичен центробежни съединител работи с V-Matic трансмисия и крайно задвижване с ремък.

Двигателят е оборудван с with Honda Selectable Torque Control (HSTC). Системата открива разликата между оборотите на предното и задно колело, изчислява отношението на приплъзване и след това контролира въртящия момент на двигателя чрез впръскването на горивото, за да възвърне сцеплението на задните колела. HSTC може да се превключва ON-OFF чрез превключвател в лявата част на кормилото.

Разходът на гориво е малък – 30 км с литър гориво (режим WMTC), а обемът на резервоара от 9.1 л дава потенциален пробег от над 270 обхват.

Шасито на SH350i вече се е доказало прекалено добре е предназначено да достави лекота и спокойствие във всички ситуации на каране. За редизайна през 2021г. бяха ревизирани диаметрите на тръбите, дебелини на стените, както и материалите на  подрамката, като така се спестява 1кг от нейното тегло.

Окачването отпред е от 35-милиметрови телескопични вилки, задни двойни амортисьори, лята алуминиева люлка и система за връзка Oleo, монтирана под двигателя, за да се подпомогне боравенето с усещането и абсорбцията на неравностите.  Междуосието е 1452 мм, а кормилото е с радиус от 45° завой от центъра. Теглото е 17 4кг. Спирачките са с двуканален ABS, с 256 мм единични дискови спирачки отпред и 256 мм единичен диск в задната част.