Honda празнува 50 години на своя емблематичен модел Civic

Тази година Honda празнува 50 години от своя емблематичен Civic. Разработен като „автомобил за света“, са продадени повече от 27,5 милиона Civic в 170 страни от пускането на модела за първи път през 1972 г. Рожденият ден на колата е точно днес – на 12 юли 1972 г.

Докато навлиза в шестото си десетилетие с пускането на пазара на 11-то поколение, Civic продължава да поставя нови показатели в класа и надминава очакванията на клиентите по целия свят. Трайната популярност на Civic е свидетелство за пионерската работа на инженерите на Honda през последния половин век.

Всяко поколение въвежда своя собствена прогресивна еволюция на оригиналния дизайн на Civic, напреднали технологии и нови нива на производителност. Същевременно запазва същата цел като първия Civic: просторен, забавен за шофиране и икономичен компактен автомобил.

1972 – 1979: Civic за всички граждани

Първият Civic е разработен като глобален автомобил за всички пазари, предлагащ изключителна практичност при всекидневното шофиране. Това е един от първите автомобили на Honda, които се продават в Европа. Той постига незабавно признание за своя компактен дизайн, впечатляваща икономия на гориво и използваемост.

Оборудван с революционния двигател Compound Vortex Controlled Combustion (CVCC), Civic стана първото превозно средство, което отговаря на най-строгите регулации за емисии в света, Закона за чистия въздух от 1970 г., определяйки стандарта за бъдещи цели за емисии в глобалната автомобилна индустрия. Първото поколение Civic е произведено за първи път във фабриката Suzuka, Япония. Натрупаният обем на производство достигна 1 милион единици през първите четири години.

През 80-те години: Civic навлиза в зряла възраст

През 1979 г. второто поколение Civic пристига заедно с подобрен двигател CVCC-II. Надгражда успеха на оригиналния Civic с 1,3-литров двигател, който предлага по-плавно подаване на мощност, както и по-големи икономи на гориво. Гамата от модели също беше разширена с 1,5-литров седан, хечбек и комби. Към гамата беше добавена и петстепенна механина скоростна кутия. Моделът представи нов отличителен трапецовиден дизайн с две кутии, като предната решетка и фаровете придобиват по-ъгловат вид. Въпреки това, тази форма беше краткотрайна. Тъй като популярността на Civic нарасна и е необходим нов модел, за да се отговори на потребителското търсене за по-големи автомобили.

Третото поколение Civic пристигна през 1983 г. с по-широко междуосие и по-ъгловат дизайн. Той е забележителен с въвеждането на принципа на Honda „Максимум човек максимум – минимум машина“. Това е фокусиран върху човека подход към дизайна, който гарантира, че технологията и оформлението обслужват нуждите на водача и пътниците. Днес този принцип все още помага да се определят всички модели на Honda, за да се осигури пространството и използваемостта, очаквани от съвременните шофьори.

Моделът се предлага в три стила на каросерията: с три врати, която подчертаваше спортното шофиране, по-практичен седан с четири врати и комби с пет врати Civic Shuttle, което предлагаше изключително пространство и полезност. Беше представен и по-спортен вариант на Civic Si с 1,6-литров редови четирицилиндров двигател от серия DOHC.

1987 – 2000: Нови стандарти за качество и производителност

През 1987 г. четвъртото поколение Civic представи нова гама двигатели, включващи системата VTEC (Променливо газоразпределение и електронно управление на повдигането) на Honda. Неговият механизъм за променливо синхронизиране направи революция в технологията на двигателя. Осигури по-добра производителност при високи обороти и подобрен разход на гориво при ниски обороти. Това донесе на Civic няколко награди.

Петото поколение Civic бързо го последва през 1991 г., като дебютира с по-елегантна и по-аеродинамична форма, за по-спортен облик. Същевременно запази своята функционалност, станала синоним на колата.

Шестото поколение Civic е разработено, за да създаде по-висока стойност от своя клас. През 90-те години по-ниският разход на гориво и други екологични действия станаха по-значими. Като такъв, този модел имаше новоразработен VTEC двигател. Той също така включва “Hondamatic Transmission” автоматична безстепенна трансмисия (CVT) за първи път, която предлага безпроблемна смяна на предавките и икономия, подобна на ръчната.

Надграждайки изключителните динамични възможности на стандартния Civic, Honda дебютира с фокусирания върху производителността Type R вариант през 1997 г. С фокус върху най-екстремната производителност, виждана досега от Civic, той се превърна в катализатор за 25 години успех на Honda в конкурентен сектор на хотхеч автомобилите.

2001 – 2021: Хилядолетният Civic

Седмото поколение пристигна през 2000 г. и стана първият Civic, предлагащ хибридна технология през 2001 г. Този Civic записа най-икономичния в света 5-местен сериен бензинов автомобил със свръх нисък разход на гориво от 29,5 км/л.

През 2005 г. осмото поколение хечбек пристигна с футуристичен стил за европейските пазари, решетка от Perspex и триъгълни акценти – включително двойните изпускателни тръби – което го направи един от най-отличителните автомобили на пътя.

Това беше и първото поколение на Civic с Magic Seats на Honda. Възглавниците на задните седалки могат да бъдат повдигнати, за да се създаде висока товарна зона. Това беше възможно, тъй като инженерите разположиха резервоара за гориво под предните седалки. Това е план за постигане на вътрешно пространство и използваемост, който се следва и днес в различни модели на Honda.

Деветото поколение Civic добави допълнително усъвършенстване, за да създаде добре закръглен пакет за клиентите, включително водеща в класа ефективност. С ревизиран двигател 1.6 DTEC, автомобилът постигна титла за Световните рекорди на Гинес за „Най-нисък разход на гориво през всичките 24 съседни държави от ЕС“, записвайки средно 2,82 литра на 100 км (100,31 mpg) за 13 498 км (8387 мили), в 25-дневно пътуване през всичките 24 съседни страни на ЕС,  включително и през България.

Напълно преработено 10-то поколение пристигна през 2015 г. с избор от два VTEC TURBO двигателя и включени усъвършенствани функции за безопасност и помощни средства за водача, Honda SENSING, за първи път.\

Проектиран с по-твърдо шаси и по-голяма динамична производителност, той осигури перфектната платформа за 2017 Civic Type R, който постави нови граници на високопроизводителните хечбеци. Колата беше универсално възхвалявана за директното си управление, мигновената реакция на газта, високата максимална скорост, стабилността и изключителната спирачна сила. Всичко това допринесе за Type R, който постави ново най-добро постижение за обиколка за автомобили с предно задвижване на пистата Нюрбургринг – Нордшлайфе в Германия през април 2017 г.

2022: Нова ера на Civic

Основавайки се на 50-годишно наследство, 11-то поколение Civic съчетава силно представяне и ефективност с подобрени нива на вътрешен комфорт, визуална привлекателност и цялостна използваемост. Последната генерация бележи важен крайъгълен камък за Honda в Европа, тъй като това е най-новият модел в гамата, който ще бъде електрифициран.

 

Той завършва ангажимента на Honda Motor Europe „Electric Vision“ за 2022 г. да електрифицира всички масови модели. Той включва най-модерната итерация на многократната награда на марката печеливша e:HEV пълна хибридна задвижваща система като стандарт, предлагаща ангажираща динамика и производителност с впечатляваща икономичност и ефективност.

„Още от първото поколение, лансирано с такова голямо признание, Honda Civic е емблематичен модел за европейските клиенти“, каза Том Гарднър, старши вицепрезидент на Honda Motor Europe Ltd. „11-то поколение капсулира основните характеристики на функционалност, използваемост и комфорт от първото поколение Civic. Той е проектиран, за да гарантира, че неговото задвижване, кормилно управление и окачване осигуряват завладяващите нива на производителност, динамична реакция и обратна връзка, които винаги са били централни за привлекателността на Civic.”