Harley-Davidson представи Nightster за 2022 г. с нов мотор

Най-новото попълнение към семейство Sportster е Nightster. Той идва в новото семейство като намален Sportster. Това е предпочитаната платформа на Harley-Davidson за представянето на по-малка версия на V-образния двигател Revolution Max.

Harley-Davidson пусна стратегическата промяна в ход с приключенския мотоциклет Pan America, който направи дебют у нас на Moto Expo 2022. Този мотор отвежда марката от Милуоки  в неизследвани води. Освен високия и приключенски характер на мотоциклета обаче, това е и V-twin двигател с течно охлаждане Revolution Max 1250T. Този V-twin тласка машината в по-спортна посока.

Двигателят е снабден с променливо отваряне на клапаните и регулиране на хидравличната клапа. Двуцилиндровият мотор със 150 к.с. изглежда нехарактерно свръхквадратен по стандартите на Harley-Davidson, със съотношение на диаметъра към хода от 1,45 – повече от 1,39 на V-Rod, предишния двигател с течно охлаждане. За разлика от тях, основният агрегат, който задвижва по-голямата част от неговата гама, Milwaukee Eight, има спортни цилиндри с малък квадрат.

Второто приложение на двигателя Revolution Max се появи през юли 2021 г., като новият Sportster S със 121 к.с. замени предишното поколение Sportster, налично от много години. Тези мотори бяха задвижвани от Evolution V-twin с въздушно охлаждане. Той обаче не можеше да се включи повече в непрекъснато намаляващите емисии в законодателството за емисиите.

Сега Harley-Davidson представи нов вариант, наречен Revolution Max 975T. Той е базиран на 1250T и също така е оборудван с променливо време за отваряне на клапаните и комплекти за регулиране на хидравличните клапани. С обем от 975 куб. см и с по-малки диаметър и ход на буталото, за още по-бързи обороти, със съотношение от 1,47, този двигател беше представен за първи път в концепцията на Bronx streetfighter. Тя беше показана на изложението EICMA 2019 и за нея тогава писахме. Пускането и в серийно производство трябваше да стане през 2020 г.

По неизвестни причини обаче Bronx не влезе в масово производство. Моторът му обаче – 975T най-накрая е тук. Дори вече го свързват с бъдещия по-малък мотор Pan America.

Двигателят сега идва и с по-малка мощност – 89 к.с. при 7500 об/мин и 95 Нм при 5750 об/мин. Това е доста по-малко от 115 к.с. на Bronx. От Harley-Davidson обясниха при онлайн представянето, че двигателят е настроен за висока производителност в ниски и средни обороти. Това се постига още по-лесно с променливо време на отваряне на клапаните.

Nightster следва същата архитектура на шасито като Sportster S, с две подрамки и люлеещо се рамо, закрепено към блока на двигателя. Така моторът изгражда свой собствен характер с много по-ниска седалка, с по-голямо 19-инчово предно колело и двоен амортисьор отзад. 11,7-литровият резервоар за гориво е поставен под седалката. Това, което изглежда като традиционен резервоар на Sportster, всъщност е капакът на въздушната кутия.

За да спестят разходи, от Harley-Davidson използват по-ниски характеристики в няколко части на мотоциклета. Кръглият аналогов скоростомер с малък LCD екран изглежда доста обикновен в сравнение с цветния TFT дисплей на Sportster с Bluetooth. Към това може да се добави и пакетът Rider Safety Enhancements.

Вместо усъвършенствания пакет за ABS в завой, който го има при Sportster S, новият Nightster е със стандартна двуканална ABS система, тракшън контрол (TC) и контрол на приплъзването на въртящия момент.

Водачът може да превключва между три предварително зададени режима на каране – Road, Sport и Rain. Те регулират подаването на мощност, реакцията на газта, спирането на двигателя, ABS и TC настройките.

Предното окачване се управлява от конвенционалните вилки Showa Dual Bending Valve. Това  е добре позната система, която е използвана в няколко модела на Honda – CB1100, NC750X и CB650. Отзад Nightster има два амортисьора с емулсионна технология.

 

Според Harley-Davidson, Nightster ще бъде наличен този месец, като цената в САЩ е обявена на 13 499 долара за черния цвят и 13 899 долара за червения и сивия вариант. Цените за други пазари все още не се съобщават.