Гран при комисията одобри промените в техническия регламент на MotoGP за 2020 и 2021 г.

По време на продължаващата епидемия от коронавирус, в MotoGP продължават да работят усилено върху различни мерки. Те са предназначени да облекчат въздействието на глобалната пандемия върху спорта.
Наскоро беше проведена много ползотворна електронна среща между производителите в MotoGP и представители на организацията. Споделиха се мнения и се обсъждат различни теми. Те са от преразглеждането на календара до предложените промени в техническите регламенти за сезоните 2020 и 2021 г.

След одобрение от всички екипи в трите класа, мнозинството от производителите без гласове против, бяха приети предложенията за промени в техническите регламенти.

Така Гран при комисията промените. Те са предназначени да намалят разходите, възникнали вследствие на продължаващата криза COVID-19. Същевременно се поддържа справедливост и равенство, за да се запази атрактивността на спорта и целостта на състезанията.
– Замразяват се спецификациите за двигателя и аеродинамиката на тялото на мотоциклета в клас MotoGP. Не са разрешени актуализации на хомологизираните части от март 2020 г. до края на тази година.
Отнася се както за производителите на концесия, така и за тези без концесия. Това е до първото състезание на сезон 2021 г. След това действащите разпоредби за надграждане ще се прилагат за останалата част от сезон 2021. Те ще могат да направят едно аеродинамично надграждане през следващия сезон.
На концесионните екипи – сега KTM и Aprilia, също ще бъде разрешено да модернизират своите двигатели както обикновено през 2021 г. Екипите, които не са в концесия, ще използват същите спецификации на двигателя от март 2020 г. до края на сезон 2021. След това нормалният цикъл на развитие на двигателя и аеродинамиката се възобновява през 2022г.

Всички останали части на MotoGP машините, като шасито и електрониката, все още не са обхванати от замразяване на развитието.


– Замразяване на спецификациите на целия мотоциклет в класовете Moto2 и Moto3 през 2020 и 2021 г. Забранено е също използването на устройства за промяна на височината на езда.

Все още не е ясно кога и къде ще могат да се проведат състезания през 2020 г., но в момента се прогнозира съкратен сезон от около 10 кръга.

ФИМ, IRTA и Dorna благодарят на всички производители за тяхната непрекъсната подкрепа за първенството.
Ето подробно решенията за средния и малкия клас

Moto2:

– Организаторите доставят на всички мотоциклети от клас Moto2 еднакви двигатели Triumph 765 куб. см.
– Досега единственото ограничение по отношение на разпределението на техническите части беше разрешаването на едно надграждане на аеродинамиката на производителя.
– Комисията одобри следните промени, които влизат в сила незабавно.
Аеродинамиката: Сегашните аеро елементи за 2020 г., както са хомологирани от производителите на шасита в Гран при на Катар, плюс всяка версия, хомологизирана през 2019 г., ще бъдат замразени до края на сезон 2021. Не са разрешени по-нататъшни надстройки.
Рамка и шарнир:
– Всеки производител на шаси може да представи всякакви настоящи или използвани преди това рамка или шарнир за хомологация. Тези дизайни ще бъдат замразени до края на сезон 2021 г., без по-нататъшни спецификации.
– След това всеки отбор ще трябва да декларира максимум 2 спецификации на рамка и шарнир на един мотоциклетист от списъка за хомологизиране на производителя на шасито. Всеки пилот за замяна или заместител ще трябва да използва само декларираните части, който подменя.

Moto3:

Понастоящем в клас Moto3, производителите трябва да осигурят на всички свои състезатели един и същ напълно окоплектован мотор. Досега на пилотите беше позволено да избират два варианта на предавателно съотношение на скоростните кутии.
Комисията одобри следните промени, които влизат в сила незабавно:
– Спецификацията на мотоциклетите, декларирана от всеки производител в Катар 2020, ще бъде замразена за сезоните 2020 и 2021. Това означава, че няма да се разрешават по-нататъшни надстройки за нито една част от списъка с характеристики. Става въпрос за ходова част, шарнир, двигател, аеродинамика на корпуса, скоростна кутия или тяло на дросела.
– Комисията също одобри броя на двигателите, на които всеки мотоциклетист може да използва. Те са съобразени с възможните преработени календари за 2020 г. и 2021 г. Ще бъдат публикувани в рамките на ревизираните регламенти.

Moto2 и Moto3:

Забранени са устройствата за височината на езда:
Устройствата с промяна височината на каране, за да подпомогнат ездача по време на старта на състезанието, са разрешени в рамките на действащите правила за MotoGP. Поради възможните високи разходи за разработка за тези устройства, се смята, че тази технология не се вписва в Moto3 и Moto2. Тя не е рентабилна. Следователно тази технология е забранена за тези две категории, с незабавно действие.
Използването на всяко устройство, което променя или коригира височината на езда на мотоциклета, докато се движи, е забранено. Единственото изключение са механичните и хидравличните окачвания на пружинно регулиране на натоварването, директно управлявани от мотоциклетиста.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.