Ford Focus още по-рафиниран, с подобрена свързаност, електрифицирани двигатели и изразителен стил

Ford показа за първи път новия компактен семеен автомобил Focus, отличаващ се с изразителен дизайн и икономични електрифицирани двигатели, наред с усъвършенствани технологии за свръзаност и активна безопасност в помощ на водача, предназначени да направят по-комфортно клиентското преживяване, а управлението – по-лесно и възнаграждаващо.

В потвърждение на философията си за дизайн, който поставя човека в центъра на вниманието, Ford подхожда с още по-голяма увереност и смелост към външността на Focus, чрез отличителни характеристики за вариантите Titanium, ST-Line и Active. Всяка от модификациите получава елементи с уникален стайлинг, които изразяват индивидуалността им, могат опционално да бъдат надградени от пакет X с по-високо ниво на оборудване, както и с пакет Vignale, осигуряващ ултимативен лукс и ексклузивни дизайнерски решения.

Новият Focus представя технологията на Ford от следващо поколение SYNC 4 пред по-голям брой клиенти от всякога, като позволява облачна навигация и свързан гласов контрол  на 15 европейски езика. SYNC 4 се поддържа от изцяло новия, най-голям в сегмента 13,2-инчов централно разположен хоризонтален сензорен екран с интуитивен интерфейс, проектиран да улеснява навигацията в широка гама от функции за шофиране и комфорт. Технологията позволява също така безжични актуализации на софтуера Ford Power-Up за подобряване на функционалностите с течение на времето.

Усъвършенстваните технологии в помощ на водача, които се въвеждат за първи път във Focus, включват: Асистент за трафик в сляпата зона на зрителното поле (Blind Spot Assist)3, който следи за приближаващи се отзад превозни средства в сляпата зона и може да приложи корекция на управлението, за да предупреди водача и да му попречи на маневра за смяна на лентата при опасност от потенциален сблъсък.

Новият Focus също за първи път въвежда като опция автоматична трансмисия за икономичния 48-волтов мек хибриден двигател EcoBoost Hybrid 155 к.с. Седемстепенната автоматична трансмисия Powershift с двоен съединител прави шофирането по-малко натоварващо, особено в градския трафик, изискващ постоянно спиране и стартиране, като същевременно допълва типичното при шофиране на Focus удоволствие на водача.

Подобрено също така е 1653-литровото багажно пространство на комби варианта в новия Focus. Така Ford отговаря с по-голяма практичност на отзивите на клиентите, въвеждайки нова мокра зона, лесно почистващи се постелки и странични тапицерии, както и вертикален разделител за опростена и по-ефективна организация на товарното пространство. Предлага се също така просторен и практичен хечбек с пет врати.

В допълнение, компанията представи и новия Focus ST, разработен от поделението Ford Performance.

Отличаващ се с нов спортен външен стайлинг и впечатляващ дизайн, нови алуминиеви джанти, опция за зелен лак Mean Green и изцяло нови, специално разработени пърформанс седалки, Focus ST продължава да се предлага с високопроизводителен бензинов агрегат EcoBoost и като купе с пет врати или комби.

Новият Focus ST се отличава със смел външен дизайн, който допълнително подчертава спортния му характер. Детайлите включват горна и долна предна решетка от типа пчелна пита, големи странични вентилационни отвори, странични прагове и аеродинамично оптимизирани спойлери на долната част и задния покрив. 18-инчови алуминиеви джанти с нов дизайн са стандарт, като опционално оборудване се предлагат и 19-инчови.

Вътре в купето Focus ST разполага с изцяло нови пърформанс седалки, разработени от инженерите на Ford така, че да осигурят високи нива на подкрепа и комфорт за водача, независимо дали е на пистата или в шофьорската школа. Седалките са получили печата на одобрение от водещата здравна организация за спинално здраве Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR). Седалките са  електрически и с 14 степени на регулиране, включително 4-посочно нагласяне на лумбалната опора, което помага на водачите да постигнат идеалната си позиция за шофиране, а отоплението им допринася за високи нива на комфорт.

Новият Focus ST се задвижва от 2,3-литров бензинов двигател EcoBoost, осигуряващ 280 к.с. и 420 Нм въртящ момент, поддържан от турбокомпресор с двойно превъртане и технология против забавяне. Шестстепенната ръчна скоростна кутия е стандартна, допълнена в опционалния пакет X с технология за съвпадение на оборотите, с която се постигат по-плавни и последователни превключвания надолу. Предлага се и седемстепенна автоматична трансмисия с пера-превключватели от волана.

Останалите високопроизводителни технологии за шофиране включват електронен диференциал с ограничено приплъзване, който подобрява производителността и сцеплението при ускорение в завой, както и налично непрекъснато контролируемо демпфиране, което следи кормилното управление, спирането и окачването 500 пъти в секунда, за да регулира реакциите и да осигури оптимален комфорт и сигурност при каране в завои. ST моделите, оборудвани с по-високото ниво на изпълнение на пакета X, разполагат с адаптивни матрични LED-фарове, 19-инчови алуминиеви джанти и допълнителен режим Track в рамките на избираемите режими на движение – за оптимизирана обратна връзка към електронното усилване на волана (EPAS), по-агресивна настройка на газта и по-голяма свобода спрямо електронната система за стабилност (ESC).