Extreme E: Rosberg X Racing си осигури втора титла в драматичен финал на сезона в Чили

Rosberg X Racing (RXR) си осигури драматичен втора титла в шампионата Extreme E шампионат във финалния кръг на сезон 2023 в Чили.

Екипът на Нико Розберг взе титлата, втората за три сезона, в големия финал на Antofagasta Minerals Copper X Prix, пресичайки финалната линия на второ място въпреки сериозно повредения ODYSSEY 21.

Най-сериозните съперници за титлата ACCIONA | SAINZ XE (ASXE) отпаднаха, след като Лая Санс се преобърна в заключителните етапи на състезанието. Тяхното оттегляне от големия финал означаваше, че ASXE не си осигури достатъчно точки за първа победа в шампионата.

Победители във финалния кръг на Сезон 3 бяха Veloce Racing. Това бе третата им победа за 2023 г., която им осигури класиране в челната тройка в класирането на шампионата. Третата позиция на подиума в 10-ия кръг заеха шампионите от сезон 2 X44 Vida Carbon Racing.

В допълнителното утешително състезание, Аманда Сьоренсен и Ар.Джей. Андерсън приключиха първия си пълен сезон в Extreme E кампания с победа в надпреварата, тъй като № 99 – GMC HUMMER EV Chip Ganassi Racing се възстанови от труден предишен 9-и кръг, за да завърши сезона с по-добро класиране.

Големият финал беше наситен с екшън от самото начало. Матиас Екстрьом от ASXE поведе, докато неговият отбор преследваше точките, необходими, за да открадне шампионската титла от RXR.

Кевин Хансен от Veloce Racing се класира на второ място, докато Йохан Кристоферсон от RXR се опита да премине през групата до трето място. Докато шведът си проправяше път към вътрешната линия, той хвана стръмния наклон на завоя и неговият RXR ODYSSEY 21 се отклони от линията на две колела.

Кристоферсон майсторски върна колата под контрол, макар и на пето място. Предстоеше тежка задача, тъй като последващо спукване на гума, принуди отбора да влезе в бокса след само една обиколка, докато най-близките съперници ASXE водеха в състезанието.

Екстрьом влезе в Зоната за смяна на първо място, а Хансен от Veloce Racing беше по петите му. Зад лидерите, Танер Фоуст от NEOM McLaren Extreme E Team (NEOM McLaren XE) се бореше да извади своя ODYSSEY 21. Той се сблъска с Фрейзър Макконъл от X44 Vida Carbon Racing, когато двамата навлязоха в Зоната за смяна.

Инцидентът доведе до наказание за време за американеца. Но това се оказа без значение за състезанието на NEOM McLaren XE. Понесените щети бяха причина за оттегляне от големия финал.

Сблъсъкът също попречи на напредъка на X44 Vida Carbon Racing. Въпреки че успяха да продължат, екипът на Люис Хамилтън трябваше да работи с много по-намалено темпо и отпадна.

В битката за лидерството Санс от ASXE и Моли Тейлър от Veloce Racing напуснаха Зоната за смяна почти заедно. Изглеждаше, че Санс ще запази предимството на ASXE, но Тейлър взе надмощие, като разгърна своя ENOWA Hyperdrive, за да грабне първото място.

Незавършването за NEOM McLaren XE и щетите за X44 Vida Carbon Racing означаваха, че RXR просто трябваше да финишира, за да заеме трето място и да подпечата титлата в шампионата. Освен ако Санс не успее да си върне лидерството и да осигури достатъчно точки за първата титла на ASXE. Това се оказа трудно, тъй като след като напусна Зоната за смяна, Микаела Алин- Котулински от RXR се натъкна на друг проблем на борда на своя ODYSSEY 21, докато се бореше да прекара колата над финалната линия.

Навлизайки в заключителните етапи, Санс и Тейлър се закачиха, докато испанката се опитваше да си върне първото място. Санс натискаше силно, но скоро след това ASXE ODYSSEY 21 достигна лимита си и се завъртя.

Докато Санс се възстановяваше и оставаше на второ място, победата в състезанието и титлата изглеждаха все по-недостижими. Съдбата на ASXE беше решена, когато няколко завоя по-късно Санс катастрофира, слагайки край на нейното състезание и шансовете на отбора за титлата.

Veloce Racing завърши безпроблемна серия, за да вземе трета победа този сезон и да завърши 2023 г. в топ 3 в класирането на шампионата. Това бе техният най-добър резултат в Extreme E. Зад победителите в състезанието, X44 и RXR продължиха да се борят, докато Алин-Котулински пълзеше по трасето със сериозно повредената си кола.

Въпреки пресичането на линията над четири минути след Veloce Racing, второто място на RXR беше достатъчно, за да си осигури втора победа в шампионата Extreme E след титлата им през първия сезон 2021. Това бележи смелите усилия както на Кристоферсон, така и на Алин-Котулински, като последната спечели първата си титла в Extreme E.

Още по-назад, X44 Vida Carbon Racing успяха да преминат линията, за да заемат третото стъпало на подиума и да откраднат четвъртото място в класирането на шампионата от GMC HUMMER EV Chip Ganassi Racing.

РЕЗУЛТАТИ

Голям финал

  1. Veloce Racing 8:31.760 мин
  2. Rosberg X Racing +4:19.110 мин
  3. X44 Vida Carbon Racing +8:11.502мин
  4. ACCIONA | SAINZ XE Team – незавършил
  5. NEOM McLaren Extreme E Team – незавършил

Класиране на шампионата

  1. Rosberg X Racing: 182 точки
  2. ACCIONA | SAINZ XE Team: 171 точки
  3. Veloce Racing: 155 точки
  4. X44 Vida Carbon Racing: 121 точки
  5. № 99 GMC HUMMER EV Chip Ganassi Racing: 113 точки
  6. ABT CUPRA XE: 81 точки
  7. Andretti ALTAWKILAT Extreme E 71 точки
  8. NEOM McLaren Extreme E Team: 68 точки
  9. Carl Cox Motorsport: 50 точки
  10. JBXE: 50 точки