Extreme.E: Rosberg X Racing пое лидерството в шампионата с победа в 9-ия кръг в Чили

Rosberg X Racing (RXR) спечели победата в 9-ия кръг 9. Това бе 3-и триумф на отбора от сезон 3 и първи в Чили на Antofagasta Minerals Copper X Prix. Те завършиха само на 0,35 секунди пред най-близките съперници ACCIONA | SAINZ XE Team (ASXE). Така Йохан Кристоферсон и Микаела Ахлин-Котулински  поведоха в битката за шампионата с шест точки само един кръг преди края.

X44 Vida Carbon Racing, които влязоха в Големия финал на кръг 9, след като завършиха на върха в квалификацията, завършиха подиума, но сега са извън обсега на втора Extreme E титла.

Четвъртото място в състезанието отиде при NEOM McLaren Extreme E Team, като Танер Фауст и дебютантката Хеда Хьосас показаха постоянни резултати през целия ден.

Отпадането на Veloce Racing, които успяха само да изпълзят от стартовата линия поради повреда, претърпяна в квалификациите, поставя британския отбор извън борбата за титлата в сезон 3, след като влезе на трето място през уикенда.

Победители в утешителното състезание бяха Лиа Блок и Тимо Шнайдер,  тъй като Carl Cox Motorsport завърши деня на високо ниво, като пропусна на косъм големия финал.

В Големия финал напрежението беше високо, докато отборите се подреждаха на стартовата линия. Четири от тях все още се бореха за титлата на Extreme E в сезон 3.

ASXE излезе начело, докато Кристоферсон от RXR се отдръпна, за да премине през средата на пакета в първия завой. Така зае второ място. Фрейзър МакКонъл от X44 се класира на трето място с Фауст от  NEOM McLaren Extreme E Team на четвърто място.

Когато прахът се улегна, Veloce Racing можеше да се види все още на стартовата линия, преди Кевин Хансен да успее да стартира своята ODYSSEY 21, избягвайки отпадането, за да спечели 10 точки за отбора. Щетите, понесени в квалификацията, не само извади Veloce Racing от надпреварата, но и от надпреварата за първата им титла в Extreme E.

Когато първите двама навлязоха в Зоната за смяна, Кристоферсон от RXR успя да се изкачи заедно с Матиас Екстрьом от ASXE. Това се оказа решаващо, когато ASXE се бореше да напусне своето място в зоната и падна на второ място.

Ахлин-Котулински пое натиска от Лая Санс от ASXE през цялата дистанция от две обиколки, за да вземе победата за RXR. Победата, заедно с победата им в квалификациите и водещото време в Continental Traction Challenge, изкачи екипа на Нико Розберг на върха на класирането с шест точки, докато битката за шампионата стига до жицата.

Голям финал
1. Rosberg X Racing 8:26.992 мин
2. ACCIONA | SAINZ XE Team +0,356 сек
3. X44 Vida Carbon Racing +3.748 сек.
4. NEOM McLaren Extreme E Team +8.754сек.
5. Veloce Racing – назавършили

Класиране на шампионата
1. Rosberg X Racing: 164 точки
2. ACCIONA | SAINZ XE Team  158 точки
3. Veloce Racing: 129 точки
4. No.99 GMC HUMMER EV Chip Ganassi Racing: 105 точки
5. X44 Vida Carbon Racing: 103 точки
6. ABT CUPRA XE: 75 точки
7. Andretti Altawkilat Extreme E: 71 точки
8. NEOM McLaren Extreme E Team: 57 точки
9. Carl Cox Motorsport: 48 точки
10. JBXE: 46 точки