Extreme E: Rosberg X Racing печели първата историческа квалификация

Екипът на Rosberg X Racing оглави първата по рода си квалификация в новия електрически офроуд шампионат Extreme E. Днес той започна в пустинята на Саудитска Арабия.

Първата сесия спечелиха Йохан Кристоферсон и Моли Тейлър от отбора на световния шампион във Формула 1 2016 г. Нико Росберг за 2016 г. – Rosberg X Racing. Времето им бе 1:43,565. Сесията обаче бе прекъсната два пъти за дълго време с червен флаг. Затова продължи 3 часа и 30 минути. Причината бе пилотът на Abt Cupra Клаудия Хуртген, който мина три пъти през таван в атрактивна катастрофа.

Екипът на RXR бе шести по 5,48-километровото трасе в региона АлУла. Кристоферсон оглави класирането със супер чиста и ефективна обиколка. Той влезе в зоната за смяна на водача и предаде колата на австралийския рали шампион Моли Тейлър.

От своя страна тя държеше Odyssey 21 E-SUV под пълен контрол, за да премине линията за комбинирано време от 10:43.565. Това време остана неподобрено до края на сесията.

Екипът на X44 на шампиона във Формула 1 Люис Хамилтън и управляван от Prodrive, беше първият, който излезе на трасето с деветкратния световен рали шампион Себастиен Льоб на волана.

Той претърпя голямо хлъзгане при атака на първата дюна, където трасето се стеснява. После даде колата на съотборника си Кристин Гутиерес и завършиха надпреварата с 10:48.067, на 4.5 сек. зад RXR.

Карлос Сайнц и Лая Санс споделиха машината Accionaи се класираха на трето място. Карлос не бе много постоянен в карането си, като остана на 12 сек. след Льоб и на 33 сек. от победителя.

Безброй проблеми с надеждност и сериозен отпор на съперниците си, четвърти стана екипът на концерна Andretti United . Това стана въпреки лошия късмет на Кейти Мънингс, която спука задна дясна гума на последната трета от обиколката.

Екипът на JBXE на Дженсън Бътън също имаше проблеми. Световният шампион във Формула 1 за 2009 г. удари бабуна край пътя и колата застана на кантар. Двигателят на колата беше на 8% и в крайна сметка той остана с 26% капацитет на батерията в края на бягането на отбора. Съотборничката му Микаела Ахлин-Котулуниски претърпя същия проблем. Тя спря за близо половин минута. Сега екипът ще трябва да смени мотора.