ACCIONA | SAINZ XE Team спечели победата в кръг 7 от електрическия офроуд шампионат Extreme E. Това бе втората победа на отбора от Сезон 3 и първата победа на остров Сардиния.
Лая Санс и Матиас Екстрьом взеха победата, след като доминираха в състезанието през целия ден ден с две победи в сериите в квалификациите. Испанският отбор увеличава преднината си до 18 точки в класирането на шампионата.
Лая Санс каза: „Беше перфектен ден, един от най-добрите, на които сме се радвали досега в Extreme E. Това не се случва много често, защото всичко може да стане. Матиас направи страхотен старт на финала. И двамата се справихме много добре в квалификационните маншове. Свършихме добра работа. Щастливи сме и ще му се насладим. В същото време сме фокусирани върху утрешния ден. Искаме това първенство и трябва да продължим да се борим.”
Матиас Екстрьом каза: „Мисля, че беше наистина добър ден. Чувствахме се добре вчера на сухо и днес с напоената писта. Имахме добра настройка, добра стратегия и две добри квалификационни серии. Ключът към победата в състезанието беше първият завой на старта. Направих атака отвън и преминах от 4-о до първо място. След това имах чисто предно стъкло и бързи, приятни няколко обиколки. Много ми хареса. Лая не направи грешки, беше много чиста. Свършихме наистина добра работа.”
В големия финал, в който имаше значителни щети на четири от петте състезаващи се коли, ABT CUPRA XE пропълзя през линията на второ място пред Veloce Racing. Докато британският отбор се бореше да намери финала със счупени чистачки.
Не завърши колата на Лиа Блок и Тимо Шайдер, след като бяха на второ място през по-голямата част от състезанието. Така двойката на Carl Cox Motorsport се размина с първия им подиум заедно.
Победители в Redemption Race и Continental Traction Challenge бяха Тими Хансен и Кейти Мънингс. Тимът на Andretti Altawkilat Extreme E завърши деня на висока позиция, след като не завърши първата квалификация и не стартира във втората.
В Големия финал отборите се втурнаха към първия завой. Една атака на Екстрьом отвън беше успешна. Пилотът на ASXE задържа вътрешната линия в следващия завой, за да поведе пред Шайдер от Carl Cox Motorsport.
Имаше още едно невероятно изпреварване. То бе от Хансен от Veloce Racing. Шведът натисна спирачките късно в завоя, за да влезе пред Шайдер за второто място.
Междувременно надеждите на RXR за още един подиум в Сардиния бяха попарени. Техният ODYSSEY 21, след като се забави при спиране, се присъедини към състезанието далеч назад със счупен сервоусилвател на волана.
След като отборите бяха в Switch Zone (зона за смяна на водачите), всички погледи бяха насочени към Veloce Racing. Екипът установи, че чистачките са счупени. Това позволи на Carl Cox Motorsport да излезе от смяната на пилота на второ място и означаваше, че Тейлър ще трябва да се бори с проблеми с видимостта през двете си обиколки.
След това колата на Carl Cox Motorsport се озова в храстите и тъй като не можа да се рестартира, отборът ве завърши. Така пропусна дебютния подиум за Блок.
В крайна сметка Тейлър загуби от Клара Андерсон от ABT CUPRA XE. Шведката се завъртя малко след като го изпревари, тъй като изпусна колата от контрол с повреда в задната част. Тейлър обаче не успя да се възползва, тъй като австралиецът се отклони от курса с нулева видимост.
ASXE пресече линията първи, удобно пред борещата се група. Следващият от другата страна беше ABT CUPRA XE, докато Veloce Racing ODYSSEY 21 се движеше навсякъде освен на трасето, като липсваха обозначителни точки по пътя към финала. Но стигнаха до 3-о място.
Британският екип намалява разликата с RXR в тристранната битка за шампионата, тъй като отборът на Нико Розберг пресече линията четвърти и задържа второто място с 18 точки зад ASXE и само 8 точки пред Veloce Racing.
РЕЗУЛТАТИ
Голям финал
- ACCIONA | SAINZ XE Team 9:14.173
- ABT CUPRA XE +42.766
- Veloce Racing +1:05.976 (наказан)
- Rosberg X Racing + 3:42.025
- Carl Cox Motorsport не завърши
Класиране на шампионата
- ACCIONA | SAINZ XE Team: 136 точки
- Rosberg X Racing: 118 т.
- Veloce Racing: 110 т.
- GMC HUMMER EV Chip Ganassi Racing: 84 т.
- Andretti Altawkilat Extreme E: 65 т.
- X44 Vida Carbon Racing: 61 т.
- ABT CUPRA XE: 59 т.
- NEOM McLaren Extreme E: 45 т.
- Carl Cox Motorsport: 36 т.
10. JBXE: 32 т.