EWC: Team HRC с Honda печели 8-те часа на Сузука

Невероятна доминираща победа  спечели Team HRC в легендарното състезание за издръжливост „8 часа на Сузука“. Мотоциклетът #33 на Honda триумфира в 43-то 8-часово състезание на пистата, собственост на японската марка.

Победата на тримата пилоти на екипа – Тецута Нагашима, Такуми Такахаши и Икер Лекуона бе с повече от една обиколка в третия кръг на Световния шампионат по издръжливост на FIM. Те не само водеха през цялата дистанция – от първия до последния час, но стартираха от първа позиция, а Нагашима направи и най-бързата обиколка в състезанието – 2:06,934 със средна скорост 165 км/ч. Това бе 5-ата победа на отбора в това състезание и 28-о за Honda като производител.

В състезанието имаше късна драма и поява на автомобил за сигурност в последния час. Причината бе че един от претендентите за титлата този сезон YART Yamaha – официалният отбор на Yamaha YZF-M1 имаше контакт с мотора на Akeno Speed ​​​​– мотоциклет Yamaha Superstock на завой 13. Така пилотът Марвин Фриц трябваше да „изкопае“ своята Yamaha от въздушните бариери край пистата, за да я върне обратно в бокса.

Проблемът за YART Yamaha подари на лидера в шампионата №1 Yoshimura SERT Motul, които участваха с двама състезатели – Грег Блек и Казуки Ватанабе, повече точки. Те взеха максимални точки от серията и станаха трети на подиума, като добавиха допълнителни точки във временното класиране.

На второ място, преди мотора Yoshimura SERT на подиума, обут с гуми Bridgestone, беше машината #10 Kawasaki Racing Team Suzuka 8H ZX-10R на Джонатан Рей, Алекс Лоус и Леон Хаслам. Единствената причина за безпокойство в тима бе лоусайта на Рей на завой 12 през четвъртия час. През останалото време тимът се движеше без проблеми, макар преди последния час да изоставаше с две обиколки.

Четвърти стана тимът на S-PULSE DREAM RACING – ITEC със Suzuki. Те бяха на 4 обиколки от победителите и на две от подиума. След тях на 47,6 сек. бе екипът на TOHO Racing с Honda. Шести стана още един мотоциклет на Honda – Honda Dream RT SAKURAI HONDA. Така марката имаше три машини в топ 6. Последните трима обаче не са от постоянните участници в EWI на FIM.

След още едно късно посещение в бокса за наказание Stop and Go за #7 YART Yamaha с Карел Ханика на борда, мотоциклетът YART все пак стана втори от тимовете през целия пълен сезон и седми като цяло. Третият пилот в екипа беше Николо Канепа.

Следващият в линията на претендентите за титла и класиране през целия сезон – FCC TSR CBR1000RR-R Fireblade с Джош Хук и Майк Ди Мелио се пребори за по предно класиране, след като направи смяна на главния спирачен цилиндър, за да завърши на девето място.

Мотоциклет #88 Honda Asia-Dream Racing with SHOWA беше следващият от постоянните участници. Загхван Заиди, Гари Слим и Хелми Азуман се класираха съ своя CBR1000RR-R на 11-о място.

На 15-о място в общото класиране бе Webike SRC Kawasaki France. Това не е позицията, на която биха искали да бъдат, но тимът направи ранно посещение на бокса заради падането в Дегнер 2 на Ранди де Пюние, а след това и липса на гориво в резервоара, бяха основните причини тимът да загуби много време.

И накрая, от постоянните участници, BMW MOTORRAD WORLD ENDURANCE TEAM беше разбито на половината дистанция. Моторът M1000RR, управляван от Маркус Рейтенбергер, Иля Михалчик и Жереми Гуарнони, беше избутан обратно в бокса от Михалчик за окончателна диагностика от отбора. Моторът не можеше да задържи охлаждащата течност в двигателя.