Първата версия на Vespa Primavera се ражда в бурния и творчески климат на 1968 г. и бързо се превръща в звезда, предоставяйки на поколението, което променя света, две колела и много стил. Със своите ограничени размери и иновативни линии, леки и изчистени, комбинирани с искрящо представяне, простота и удоволствие от карането, Vespa Primavera беше глътка свеж въздух в свят, жаден за промяна. Световният му успех го направи един от най-обичаните модели в историята на Vespa.
Проектирана според същите принципи на стил и елегантност и оборудвана с най-добрата технология на времето, Vespa Primavera беше преродена през 2013 г. Vespa с „малко тяло“, която винаги е въплъщавала най-младия и градски дух на Vespa, стана ултрамодерен, проектиран да гарантира мобилност с елегантността на ексклузивен дизайн, но също и практичност и уникални технически решения, като изцяло стоманеното тяло. Използвайки най-добрите технологии на времето, дизайнът и стилът на новата Vespa Primavera представляват истинска крачка напред по отношение на предишните поколения.
Точно десет години от завръщането си, Vespa Primavera сега претърпява важна стилова и технологична реконструкция, като същевременно остава до голяма степен себе си. В крайна сметка историята на Vespa е история на безкрайно техническо и стилово развитие. Модификациите от един модел към следващия често са минимални, понякога значителни, но никога не губят от поглед оригиналната идея, която винаги е поставяла стила, елегантността и удоволствието от карането в основата на проекта.
Vespa Sprint
В средата на 60-те години ново поколение спортна Vespa нахлува по пътищата на Европа. Тези малки „ракети“ бяха малки, бързи, изключително пъргави и модерни, точно като духа на момчетата и момичетата, които ги караха. Родени от „малкото тяло“, което характеризира Vespa 50 и Vespa Primavera, те разделиха света на най-обичаните скутери на две семейства, оставяйки моделите с голямо тяло на възрастните.
Днес Vespa Sprint S е естественият наследник на тази традиция на жизненост, стил и младост. Базиран на каросерията на новата Vespa Primavera, той е посветен на младите ездачи и подчертава детайлите в спортния стил, които предизвиква самото му име, легендарно по рождение. Представено през 2014 г., семейството Vespa Sprint сега е актуализирано в съответствие с техническото и стилово развитие на гамата Primavera.
Нов стил, винаги Vespa
Притежаването на Vespa винаги е било избор на начин на живот, изявление за независимост, елегантност и позитивност. Vespa представлява стил, който продължава да се развива, често предвиждайки или задавайки тенденции и винаги модерен, винаги актуален, придружаващ поколенията, които отдавна са се доверили на Vespa за своята свобода.
Споделяйки същия ексклузивен стоманен корпус, който винаги е отличавал Vespa от всеки друг скутер, гарантирайки, че е уникален, Primavera и Sprint S сега парадират със серия от стилови актуализации, които ги правят още по-актуални.
Piaggio Centro Stile продължава да идентифицира нови покрития и нови комбинации от материали, като същевременно гарантира прецизно внимание към детайла, за да подчертае уникалността и различния дух на Vespa Primavera и Vespa Sprint.
Целият блок на кормилото е преработен с истинско внимание както към цялостната форма, така и към детайлите, докато ръкохватките също са нови за по-незабавен, естествен контрол.
Задната плоча на щита за краката на Primavera и Sprint S е нова, повишавайки усещането за възприемане на материал и качество на сглобяване. Версията Vespa Primavera Tech, пълна със система без ключ, включва селектор, който замества традиционното запалване с ключ. Джантите са нови, с дизайн с пет спици за Primavera, докато шестте спици на Sprint S образуват специална спираловидна форма, която добавя енергия и динамика към силуета. Допълнителни елементи, които са претърпели стилово обновяване, включват новия гребен на калника (само за Vespa Primavera) и новия дизайн и покрития на централния капак на кормилното управление.
Дори седалката е подобрена при различните версии, благодарение на използването на нови материали, които осигуряват по-добро покритие.
Нова технология
Освен че претърпяват значителен рестайлинг, новите Vespa Primavera и Vespa Sprint S също получават техническо подобрение. Това е гаранция, че остават авангардни, точно както Vespa винаги е правила през цялата си история, въплъщавайки най-добрите налични технологии десетилетия наред.
Техническата версия на Vespa Primavera възприема системата без ключ, при която класическият ключ за запалване на задния щит е заменен от практичен селектор. Мотоциклетистът трябва само да превключи това на позиция ON и след това двигателят се стартира както обикновено, като се използва бутона, разположен на десния контролен блок. Ключът се използва за отваряне на седалката и активиране на системата за дистанционна идентификация Vespa, която кара всички индикатори да мигат, особено полезна функция в натоварени паркинги.
Новото арматурно табло, прието от всички версии на Primavera и Sprint S (с изключение на Primavera Tech 125, 150 и Elettrica), елегантно комбинира както аналогови, така и цифрови функции, показани на 3″ LCD екран. Традиционната елегантност на скоростомера Vespa е интегриран със серия от функции, включително управление на пътуването въз основа на разстоянието, разход на гориво и средна и максимална скорост. Дигиталното оборудване също така позволява управление на мултимедийната платформа Vespa MIA, която свързва Vespa със смартфон – стандартно за Vespa Primavera Tech и по избор в останалата част от гамата.
В своите 125 и 150 кубикови версии Vespa Primavera Tech използва нов технологичен 5″ TFT пълноцветен инструментален панел, един от най-модерните налични днес. Освен функциите, свързани с пътуването и превозното средство, приложението Vespa MIA позволява на TFT екрана да показват всички функции за управление на телефонни обаждания, съобщения и музикални плейлисти, както и навигация, базирана на пиктограми, с двоен режим на гледане ден/нощ.
Безопасността също е повишена с LED технологията, използвана за всички светлини, както за Primavera, така и за Vespa Sprint S. Новите елементи включват фарове, задни светлини и характерни индикатори, интегрирани в шасито. По-добрата видимост и по-доброто осветление подобряват карането и нивото на безопасност при всякакви условия.
Две успешни семейства
Появата на новите версии на Vespa Primavera и Vespa Sprint S позволява рационален редизайн на гамата Vespa, като Vespa Primavera и Vespa Sprint S вече се предлагат както с двигател с вътрешно горене, така и с електрически мотор.
Версиите, задвижвани с гориво, с обем на двигателя от 50, 125 или 150 cc, се отличават с ултрамодерен, четиритактов двигател с три клапана и електронно впръскване. Всички са в съответствие с най-новия стандарт Euro 5+.
В съответствие с екологичния си дух, моделите от новата гама Vespa с „малки каросерии“ се предлагат и с електрически мотор, като версия за мотопед (съвместима с мотопед и с ограничена скорост до 45 км/ч) и версия за мотоциклет, предлага се с пакета оборудване Primavera Tech.
Всички модели с електрическо захранване показват технология, разработена през последните години на Vespa Elettrica, родена през 2018 г., с батерия, разположена под седалката. Ефективно и компактно оформление, което гарантира, че уникалният и емблематичен дизайн на Vespa остава непокътнат. Защото Vespa не е просто електрически скутер, а произведение на изкуството с технологично сърце.
Vespa Primavera Elettrica и Vespa Sprint S Elettrica (или по-скоро версиите за мотопеди) също се възползват от факта, че батерията може да бъде премахната за няколко секунди чрез изваждане на кабела, който я свързва с автомобила; В комплект с дръжка може лесно да се транспортира за удобно зареждане у дома, в офиса или където и да е.