KTM 990 Duke наследява изключително популярния 890 Duke и се задвижва от 974-кубиков двигател със 121,4 к.с.
KTM представи напълно новия нейнид KTM 990 Duke за 20024 г. в средна категория. 990 Duke е новият гол спортен мотоциклет на марката, който наследява изключително популярния 890 Duke R. 990 Duke може да се похвали с невероятно мощен двигател, по-остър стил, изцяло ново шаси и ново WP окачване, заедно с актуализирани ергономия и технология.
KTM 790 Duke, който беше представен през 2017 г., беше наречен „скалпелът“. Беше смятан за един от най-добрите мотоциклети в средната категория с прецизно управление и превъзходно представяне. 790 Duke беше последван от 890 Duke R и 890 Duke. KTM 990 Duke от 2024 г. премахва псевдонима „Scalpel“ и е преименуван на „Sniper“ (Снайперист).
Задвижването на 990 Duke е актуализирана версия на двигателя LC8c. Този съвместим с Euro5+ и е с обем 974 куб. см DOHC, с течно охлаждане, паралелен двуцилиндров. Агрегатът произвежда 121,4 к.с. при 9500 об/мин и 103 Нм въртящ момент при 6750 об/мин.
Освен това в KTM са преработили вътрешността на двигателя. Сега той има нови бутала, преработен колянов вал и щанги в сравнение с изходящия 890. Двигателят идва в комбинация с 6-степенна скоростна кутия, подпомагана от куикшифтър. Горната част на двигателя се отличава с по-агресивни профили на разпределителния вал и по-дълъг въздушен поток.
Дизайнът отбелязва 30-годишнината на херцога с „електрико оранжева“ ливрея.
990 Duke разполага с изцяло нова решетъчна рамка, която включва преработено люлеещо се рамо със затворена решетка. Отпред окачването е с вилка WP Apex 43 с регулируема компресия и отскок. Отзад е с регулируем единичен амортисьор с регулируем отскок и предварително натоварване. Джантите са 17-инчови с гуми Bridgestone S22.0
Спирачните функции се изпълняват от 300 мм дискове и двойни радиално монтирани четирибутални апарати отпред и 240 мм еднодисков блок отзад. И двата са оборудвани с ABS за завиване на Bosch и режим Supermoto. Той изключва антиблокиращата функция отзад, когато е необходимо занасяне.
Новият KTM 990 Duke получава цялостен технологичен пакет, изрично проектиран да подобри неговото представяне на писта и на пътя. Множество помощни средства и асистенции за водача, задвижвани от инерционно измервателно устройство, осигуряват чувствителен към наклона ABS и контрол на сцеплението, докато Track Mode отключва пълния потенциал на мотора.
Разбира се, подобно на другите Duke в гамата на KTM, голям, пълноцветен TFT дисплей предлага на мотоциклетистите изглед от птичи поглед на всички подходящи данни за карането, както и достъп до множество корекции и настройки в движение.
Естетически KTM преработи 990 Duke, за да изглежда по-агресивен и заплашителен. Те са направили това чрез редизайн на блока на фаровете и DRLs са разположени по ръбовете на фара. Една интересна особеност е, че тези фарове са автоматично регулируеми благодарение на сензор за околна светлина. Действителният фар се включва автоматично, когато се стъмни.