EICMA 2023: Дебют на електрически състезателен Ultraviolette F99, развиващ 265 км/ч

F99 е напълно  спортен мотоциклет, който е създаден да предоставя „неразредена производителност“, по думите на съоснователя на Ultraviolette Нараян Субраманиам.

Базираната в Бенгалуру старт-ъп компания за електрически двуколесни Ultraviolette Automotive направи европейския си дебют с гръм и трясък. Разкри своя най-амбициозен проект досега – състезателният мотоциклет Ultraviolette F99.

F99 е мотоциклет с с напълно аеродинамичен обтекател, за който съоснователят на Ultraviolette Нараян Субраманиам казва, че е създаден, за да осигури „неподправена и неразредена“ производителност и е значително по-мощен, по-бърз и по-бърз от първият шосеен мотоциклет на фирмата, F77.

F99, както беше представен на EICMA, е ясно предназначен само за пистова употреба, оборудван със слик гуми, без огледала и без възможност за държач за регистрационен номер. Изглежда остър, черпейки вдъхновение от бойните самолети, с големи крилца и характерния ултравиолетов светлинен подпис, вграден в корпуса на фара. Моторът е боядисан в три тона и има дисково задно колело.

Има тънка подложка от пяна за „седалката“ на ездача. Задната светлина е тънка, централно монтирана LED (със стоп светлини, вградени в задната част на крилцата на опашката). Триъгълникът на ездача е в ярък контраст с този на F77. Като ориентираният към пистата F99 има по-агресивна, наклонена напред позиция за каране. Окачването е от обърната надолу вилка и моношок.

F99 използва хибридна стоманена рамка и каросерия от въглеродни влакна. Междуосието на F99, което е 1400 мм, е по-дълго от това на F77.

Централно разположен за мотоциклета е неговият нов двигател с течно охлаждане, който генерира пикови 120 к.с. (90 кВт), което е значителна стъпка в сравнение с шосейния F77. F99 може да ускори от 0 до 100 км/ч за заявените 3 секунди, почти пет секунди по-бързо от F77, и да достигне максимална скорост от 265 км/ч. Това го прави най-бързото електрическо двуколесно превозно средство досега от индийски производител. Високата скорост е подпомогната до голяма степен от използваните мерки за намаляване на теглото, като каросерията на F99 е със спортна каросерия от въглеродни влакна и тежи само 178 кг, почти 20 кг по-лек от базовия F77. Няма информация за използваната батерия и клетъчна химия, но изглежда, че това е пакетът SRB10 (10,3 kWh), както се вижда на F77.

Друго първо за Ultraviolette е включването на активен аеродинамичен пакет на F99. Има два аспекта на този пакет, като първият е „въздушно предно стъкло“, което разчита на два канала на предния капак, за да канализира въздуха към мотор, който го компресира и освобождава през перките. Твърди се, че това създава „бариера от високоскоростни въздушни молекули“, за да изглади въздушния поток над каската на ездача и да намали съпротивлението. Вторият елемент е „Air-Blade“, който е електронно задействана секция на страничния панел, която автоматично се адаптира според ъгъла на наклон, постигнат в опит да се увеличи притискащата сила в завоите.

Старт-ъп компанията заяви, че планира да пусне в търговската мрежа F99 по целия свят до 2025 г. Въпреки че остава да се види дали F99 ще остане проект само за писта, докато бъде напълно готов, има ясни признаци, че Ultraviolette може представя по-приятелска, пътна итерация на F99 като естествено разширение на продуктовата гама в бъдещето. Ultraviolette също потвърдиха, че ще пуснат F77 в Европа през второто тримесечие на 2024 г.