На изложението EICMA в Милано, Kawasaki обявиха, че се движат бързо към по-зелено бъдеще. Те разкриха втора електрическа концепция с малък капацитет, заедно с нов хибриден прототип.
На презентацията на президента на компанията Хироши Ито, японската фирма вдигна покривалото на нов модел батерии в стил Ninja, който ще се присъедини към plug-in нейкид концепцията Zed, представена на изложението Intermot през октомври като част от гамата на фирмата за 2023 г.
Информацията за двата байка, остава ограничена. Те обаче ще отговарят на лицензната категория A1 и ще имат максимален капацитет на батерията от 3 киловатчаса.
Изглежда, че машината споделя сходни размери с бензиновите, едноцилиндрови модели Ninja 125 и Z125 на фирмата. Те имат достъпна височина на седалката от около 785 мм, плюс конвенционални нерегулируеми вилки и регулируем моношок с предварително натоварване.
Новият напълно обтекаем модел също така разполага с щанги за комфорт при използване и преден нос, напомнящ на двуцилиндровия редови Ninja 650.
Но не само акумулаторните мотоциклети привлякоха вниманието на посетителите. Ито сан разкри и първата европейска версия на нов хибриден прототип, който беше представен в Япония по-рано тази година.
Носейки буквите HEV (хибридно електрическо превозно средство) надолу по страничния си обтекател, мотоциклетът може да превключва между електрически и двигател с вътрешно горене и е първият хибриден прототип от Kawasaki. Планира се да се присъедини към моделната гама през 2024 г.
Подробностите остават ограничени, но се говори, че е базиран на паралелния двуцилиндров двигател от Ninja 250 или наскоро възродения Ninja 400. Но също е оборудван с голям електрически мотор, монтиран над скоростната кутия и свързан към трансмисията чрез съединител.
Изглежда, че е малко по-дълъг от конвенционалния бензинов Ninja 400, с промени в каросерията, които помагат да се скрие новата технология.
Част от нова инициатива „Go with Green Power“, създадена от марката за постигане на въглеродна неутралност, имаше и друг експериментален водороден двигател.
Той е базиран на агрегата с компресор от четирицилиндровия Ninja H2 и използва директно впръскване и сгъстен газообразен водород за задвижване.
Но не всичко е свързано с хибриди и експериментални електромобили. Спортният турър Ninja H2 SX с компресор също получава актуализация за 2023 г.
Може да изглежда до голяма степен същият като преди, но сега има предни и задни радарни сензори като стандарт. Те позволяват използването на системи за активен круиз контрол, плюс откриване на мъртва зона. Има и автоматични дълги светлини за по-мързеливите ездачи.
Ninja H2 SX се утвърди като най-специфичният спортен турър на Kawasaki и заедно с Ninja 1000 SX прави Kawasaki едно от най-силните позиции в категорията.
За 2022 г. Ninja H2 SX е оборудван с двоен радар и ще се възползва от адаптивен круиз контрол, предупреждение за челен сблъсък и откриване на мъртва точка, както и 6,5-инчов цветен TFT дисплей, който е средството, чрез което приложението Kawasaki Rideology може бъдете свързани.
Има също безключово запалване, LED светлини за завиване, мониторинг на налягането в гумите и асистент за задържане на мотора, който помага при потегляне по наклон.
Основното допълнение за 2023 г. обаче е ясно въвеждането на автоматични дълги светлини (AHB), които се разбират от само себе си като сензор за откриване на светлина, който казва на компютъра на мотоциклета, когато дългите светлини са необходими, и ги включва автоматично. Системата използва бордовите камери, за да разпознае нивата на осветеност от превозните средства отпред, както и уличните светлини, за да прецени кога дългите светлини трябва да бъдат включени. За туристически мотоциклет това е ергономично допълнение, което е от особена полза при по-дълги карания, които се простират след залез слънце.
Отвъд вълната от разкрити опции за алтернативно гориво, Ито също се ангажира с планове за 30 нови мотора с вътрешно горене за сезоните 2024 и 2025 г., като около половината от тях се насочват към европейските пазари.