EICMA 2022: Новият XL750 Transalp и електрическият EM1 e са водещите модели в гамата на Honda за 2023 г.

След като вече обяви завръщането на прочутото име Hornet в своята гама за 2023 г., днес на изложението EICMA в Милано, Honda разкри пълната си европейска гама мотоциклети за предстоящия сезон.  Акцентите включват завръщането на още една легенда на Honda, изцяло нов градски нейкид и разкриването на първото европейско двуколесно EV на Honda.

XL750 Transalp

Главната премиера на най-големият мотоциклетен производител в света е завръщането в гамата на Honda на емоционалното име Transalp под формата на XL750 Transalp.

Наследявайки духа на своя знаменит предшественик, XL750 Transalp е проектиран да бъде у дома си навсякъде. Това са пътуването в пиковия час до работното място, до продължително туристическо пътуване, от прашната  пътека и черния път до алпийския проход.

Тази всеобхватна способност е извлечена от чисто новия 755-кубиков редови двуцилиндров двигател на Honda, който съчетава значителна мощност и висок въртящ момент в диапазона от ниски до средни обороти, плюс ангажиращ характер и звук от новия ауспух. Пиковата мощност от 67,5 кВт достига при 9500 об/мин, а пиковият въртящ момент от 75 Нм е при 7250 об/мин.

Електронни помощни средства, работещи чрез Throttle By Wire, позволяват на моториста да избира между 5 режима на каране, за да ползва предпочитаната от тях комбинация от мощност на двигателя, спиране на двигателя и избираемо управление на въртящия момент на Honda (HSTC) с интегрирано управление на колелата.

Новият двигател е поставен в лека стоманена диамантена рамка, за да предложи леко и вдъхващо доверие управление във всяка ситуация. За гъвкаво представяне на пътя и поглъщане на неравности извън пътя Transalp е оборудван с вилки Showa 43 мм SFF-CATM USD и заден амортисьор, работещ чрез Pro-Link. 21-инчово предно колело, съчетано с 18-инчово задно колело, осигурява гъвкавост както на пътя, така и извън него.

Богатият списък със спецификации на Transalp се оглавява от 5-инчов TFT цветен дисплей, който ярко предоставя цялата важна информация и позволява управление на всички системи. Свързването е достъпно както за устройства с Android, така и за iOS чрез системата за гласово управление на Honda Smartphone.

Цялото осветление е LED. Мигачите се изключват автоматично и имат технология за сигнал за авариен стоп. Така предупреждават другите участници в движението за внезапно спиране.

Стилът за Transalp е ръководен от центъра за научноизследователска и развойна дейност на Honda в Рим. Позицията на краката при езда прави силно изявление за приключенските намерения. Обтекателят и екранът работят заедно, за да осигурят защита от вятър. Цялостната визия е елегантна, семпла и изчистена.

Transalp ще се предлага в три поразителни цвята: Matt Iridium Grey Metallic, Matt Ballistic Black Metallic и модерна интерпретация на класическия Ross White Tricolour.

EM1 e:

Очаква се тази машина да бъде пусната през лятото на 2023 г. EM1 e: е първото двуколесно превозно средство на Honda EV за клиенти в Европа и първият модел, който ще бъде представен след обявяването на плановете на Honda да представи 10 или повече модела електрически мотоциклети в световен мащаб до 2025 г.

Това е значителна първа стъпка към постигане на заявената цел на Honda за въглеродна неутралност за цялата си гама мотоциклети през 2040 г.

„EM“ означава електрически мотопед. Моделът е насочен директно към младите хора, търсещи лесен, забавен градски транспорт. Той е компактен, с плосък под, с изгладен стил, който подчертава неговата разлика и уникална идентичност в гамата на Honda.

Перфектен е за кратки преходи из града и за да направи пътуванията до работата или колежа ефективни, тихи и без вредни емисии. EM1 e: се синхронизира перфектно със съвременните очаквания за градска мобилност.

EM1 e: се захранва от Honda Mobile Power Pack e:, който е създаден с фокус върху издръжливостта, надеждността и качеството. Едно зареждане ще предложи обхват на каране от над 40 км, а Mobile Power Pack (MPP) е проектиран да издържа на различни температури, нива на влажност, удари и вибрации. Както подсказва името му, MPP е със сменяема батерия, която може лесно да бъде свалена от EM1 e: за зареждане в комфорта на дома.

CL500

Вдъхновявайки се от Honda CL от 60-те и 70-те години на миналия век, CL500 съчетава ретро чар с модерно оборудване и технология, за да създаде напълно нов вид модерен градски нейкид в гамата на Honda. Той е подходящ за изява на всеки млад ездач, който иска да се открои от тълпата. Той е проектиран да се вписва добре в начина на живот на собственика със способността да се справя с всекидневното пътуване до работното място, дълго каране през уикенда или дори лек офроуд.

CL500 използва изключително популярния и енергичен подходящ за категория A2 агрегат с обем 471 куб. см. Двигателят на Honda е редови, двуцилиндров, който произвежда 35 кВт мощност и 43,3 Нм въртящ момент. Уникалните настройки на ECU и късата последна предавка осигуряват рязко и чувствително ускорение от място, докрай чрез шестстепенна скоростна кутия.

Хоризонталната линия на дизайна преминава от отличителния кръгъл фар с четири LED крушки, обратно през чисто заобления резервоар до извития нагоре ауспух с неговия класически пробит топлинен щит от неръждаема стомана. Детайли като странични подложки на резервоара, дебело подплатена седалка с релефно лого на Honda, малки кръгли LED мигачи, високи дръжки и гумени маншети на вилката се обединяват, за да създадат външен вид, който има свеж вид, различен от всяка друга машина на Honda.

Тръбната стоманена рамка в стил пергола е едновременно стилна и даваща лесно управление. Окачването с дълъг ход се състои от 41 мм телескопична вилка и регулируем заден амортисьор. Колелата – 19-инчови отпред и 17-инчови отзад, са с гуми с блокова шарка.

CL500 се предлага в четири привличащи окото цвята – Candy Energy Orange, Matt Laurel Green Metallic, Candy Caribbean Blue Sea и Matt Gunpowder Black Metallic. Има и набор от оригинални аксесоари на Honda, готови за персонализиране според предпочитанията на собственика.

CMX1100T Rebel

Като бобър от 21-ви век, CMX1100 Rebel има двойна индивидуалност, с изчистен стил, който говори много със своя минимализъм. Той е проектиран за спокоен круиз. Но също така насочва към вълнуващо изживяване при каране, когато се появи път с много завои. Това се постига, благодарение на производителността и характера на 1084-кубиков паралелен двуцилиндров двигател. Той е настроен за супер висок въртящ момент в долната и средна част на диапазона.

За 2023 г. към семейството се присъединява специална версия Touring, CMX1100T Rebel. T означава Touring, а CMX1100T Rebel е проектиран да донесе допълнителен комфорт и практичност за по-дълги пътувания. Комфортът идва от новия специално изработен преден обтекател и екран, които предлагат значително повишена защита от атмосферни влияния.  Практичността се осигурява от новия комплект твърди куфари с горни панти, които се вписват идеално в цялостната визия и предлагат цели 35 литра товароносимост.

CMX1100T Rebel ще се предлага в удивителния цвят Gunmetal Black Metallic,

Forza 125 и Forza 350.

Името Forza отдавна е мощна сила в двуколесната гама на Honda, предлагайки първокласна комбинация от спортни и GT елементи. Както Forza 350, така и Forza 125 могат да се похвалят с обширен списък със стандартно оборудване, включително HSTC, електрическа настройка на екрана, USB Type-C гнездо, място за съхранение под седалката за две каски, изцяло LED осветление и управление на Smart Key. Двете по-малки Forza се присъединиха в гамата на Honda от първокласния луксозен Forza 750 за 2020 г. Завладяващата рецепта на Forza привлече над 160 000 клиенти от пристигането на Forza 125 през 2012 г.

За 2023 г. чисто новият преден обтекател придава на Forza 350 и 125 още по-елегантна и изискана идентичност. Стилистиката е взета директно от водещата гама Forza 750. Водени от новите изсечени двойни LED фарове, новият преден край, създава впечатление за енергичен спортен дух и първокласна привлекателност. Обновеният инструментален панел атрактивно съчетава аналогови и цифрови дисплеи.

Новият Forza 125 Special Edition също е добавен към гамата. Той се отличава с червени детайли върху шевовете на седалките, арматурното табло и лога, поставени върху схема на боя Matt Cynos Grey Metallic. Затъмнени стъпала на седалките, подови плочи от неръждаема стомана и червени колела допълват външния вид.

MSX125 Гром

Honda вече обяви множество нови цветове за 23YM, които обхващат гамата от SH125 до GL1800 Gold Wing, докосвайки няколко точки между тях. Та обхващат включително гамата Neo Sports Café от голи CB, X-ADV, CRF1100L Africa Twin и NT1100 .

Най-новата машина, която се възползва от този облик, е „джобният“ симпатичен мотор MSX125 Grom. Той получава два нови цвята за 2023 г.  – Splendid Blue и Matt Dim Grey Metallic, който включва уникални златни джанти и графики „Голямо лого“. Със своя ретро стил, бързо отделящи се панели на каросерията, LCD арматурно табло, двигател с въздушно охлаждане и петстепенна скоростна кутия, MSX125 Grom е готов да продължи своето свежо и забавно пътешествие из Европа през следващата година.