EICMA 2021: Suzuki представи още по наточена Katana

Популярният ретро-вдъхновен роудстър Katana на Suzuki бе представен със значителни промени за 2022 г. той има по-мощен двигател, подобрени електроника, табло, както и различна цветова схема.   Моторът бе представен през 2019 г. като рестилиран ретро гол GSX-S1000. Той бе вдъхновен от класиката от 80-те години на миналия век. Новата версия за 2022 г. може да прилича на споменатия мотор, но е значително обновен.

Сега е базиран на напълно актуализирания, рестилизиран за 2021 г. GSX-S1000, който беше пуснат по-рано тази година. Той е преработен и вече съвместим с Euro5 двигател, малко по-мощен от стария, подобрен набор от електронни помощни средства за ездача и други обновени детайли .

Въпреки че е познат от GSX-R1000K5 от 2005 г., четирицилиндровият двигател с обем 999 куб.см отдавна се счита за брилянтен агрегат. Благодарение на новите всмукателни и изпускателни разпределителни валове, клапанни пружини, изпускателна система и въздушна кутия, сега е не само съвместим с Euro5, но и мощността се увеличава от 150 до 153 к.с. с по-широк разпределение на въртящия момент в средния оборотен диапазон. В допълнение, новата дроселна клапа за движение позволява не само по-плавна доставка на мощност, но и подобрена електроника. Тя включва три режима на каране, нов приплъзващ съединител, система за лесно стартиране на Suzuki и асистент при ниски обороти. Има също и Quickshifter/Autoblipper и петпосочен тракшън контрол. Цифровото табло също получава нов червен „нощен“ режим.

Шасито на Katana е непроменено, с двойна алуминиева рамка, напълно регулируеми обърнати вилки KYB, регулируем заден моноамортисьор с предварително натоварване и отскок, моноблокови радиални спирачки Brembo и големи 310 мм предни дискове.

Моторът се предлага в две нови цветови схеми, като и двата отново ще вземат своите дизайнерски знаци от оригинала от 80-те години. За 2022 Katana ще се предлага или в тъмно матово синьо, с контрастиращи златни вилки и колела, или в тъмно сиво с контрастиращи червени колела.