EICMA 2021: MV Agusta връща Cagiva Elefant под името 5.5 и 9.5

Изглежда днес на EICMA 2021 е ден на почит към едно от най-завладяващите и опасни приключения някога: рали Париж-Дакар. Известното състезание, пресичащо преди пустинята Сахара и родено от невероятния визионерски ум на Тиери Сабин бе онаменувано и на щанда на MV Agusta, които докараха „слоновете“. Те взеха назаем парче от състезателното наследство на Cagiva Elefant в Дакар, като показаха два нови приключенски мотоциклета

MV Agusta се гмурнаха с главата напред в пазара на приключенски мотоциклети за 2022 г., разкривайки два модела, вдъхновени от успеха на рали Дакар на Cagiva Elefant. Двете машини са наречени 9.5 и 5.5, моторите са първите истински приключенски предложения на фирмата от Варезе. Се са облечени в спортни ливреи, напомнящи дизайна на „Lucky Explorer“, използван от Cagiva в разцвета им, който станал възможен от MV, принадлежащ към същата група.

И двата мотора имат подобен стил на предната част, която има повече от мимолетна прилика с текущата Honda Africa Twin и споделят същото затъмнено покритие над техните LED фарове.  Други функции, наблюдавани в цялата гама, включват предни дискови спирачни капаци с отвори за охлаждане, както и предпазители за ръце, опорни плочи и 7-инчово цветно TFT табло с Bluetooth връзка и Wi-Fi за актуализиране.

И двата мотора са наречени така, че да отразяват обема на двигателя им. Машината 9.5 има нов 3-цилиндров мотор с обем 930.63 куб. см, базиран на съществуващия 798-кубиков агрегат. Моделът 5.5 е задвижван от 550-кубиков двуцилиндров мотор, произведен от китайските им партньори QJ. По-големият обем на 9.5 е постигнат чрез увеличаване на диаметъра и хода на цилиндъра, а общите размери на агрегата са непроменени. И всичко това се държи на място от стоманено двойно шаси. Големият мотор е със 123 к.с. при 10 000 об./мин. и 102 Нм при 7 000 об./мин. Агрегатът получава и нова цилиндрова глава, всмукателни и изпускателни клапани, противоположно въртяща се вал, биели, основни лагери, алуминиеви бутала и др.

На някои места моторът ще се предлага със стандартна хидравлична или Rekluse автоматична система за съединител. Предното колело е а 21-инчово, а задното 18-инчово, а междуосието е 1580 мм.

По-малкият модел 5.5 мотоциклет е разработен заедно с китайската фирма QJ и разполага с течно охлаждан паралелен двуцилиндров двигател, с диаметър и ход 70,5 Х 71 мм. Той вероятно е съвместим с категория A2, което означава максимална мощност от 47 к.с. Моторът е отличава от трицилиндровия си по-голям брат с по-изразената си задна част и по-високо вдигната изпускателната система. Този мотор ще се изправи срещу CB500X на Honda и Benelli TRK502 X през следващата година за първото място при приключенските средноразмерни мотоциклети.  Защо обаче MV Agusta не съживи името Cagiva за тези нови модели?  Според главният изпълнителен директор на компанията Тимур Сардаров, Cagiva ще се върне, но ще бъде електрическа.