EICMA 2021: Honda направи премиери на CBR1000RR-R Fireblade SP 30th Anniversary и новият ADV350

Най-голямото мотоциклетно изложение в света – EICMA в Милано днес отвори врати. Първите посетители бяха медиите. По традиция, вторник или първия ден от изложението е за журналистите, както и ден за пресконференции на отделните изложители тук в изложбения комплекс Ро Фиера Милано.

Първи показа новите си модели най-големият производител на мотоциклети в света H0nda. Това стана в голямата зала Аудиториум на “Ро Фиера Милано”, където един след друг бяха изкарани новите машини.

След дълга поредица от значими модели, показани през тази година, сред които Super Cub, Monkey, CB500F, CB500X, CBR500R и NT1100, за който писахме наскоро, днес Honda разкри пълната си европейска гама мотоциклети за 2022 г. в Милано. Съставът включва много специален, супер спортен флагман, който ще бъде произведен в ограничена серия, напълно нов приключенски скутер и множество цветови опции и графики в цялата гама.

CBR1000RR-R Fireblade, Fireblade SP and Fireblade SP 30th Anniversary

Флагманът в гамата за EICMA на Honda е новият CBR1000RR-R Fireblade, допълнен от Fireblade SP и Fireblade SP 30th Anniversary. За да отпразнуваме оригиналния, новаторски Fireblade и 30 години непрекъснати предизвикателства от представянето на машината през 1992 г., през 2022 г. ще бъде налична зашеметяваща версия на Fireblade SP, посветена на 30-тата годишнина на модела. Трицветната му цветова схема отдава почит на оригинала, с ултрамодерното усещане на оформлението на мотора от 2020 г., слято с елементи в стил “brushstroke” на машината от 1992 г.

Fireblade SP също ще се предлага в две стандартни цветове опции – Grand Prix Red и Matte Pearl Morion Black. И двете вече със златни джанти, докато самият Fireblade носи актуализирана цветова схема Grand Prix Red с изпъкнали бели табла с номера на предния обтекател.

Техническите промените са в редовия 4-цилиндров двигател 160 кВт, като се фокусират върху подобряване на ускорението и поведението в средата на завоя. Пиньонът за крайното задвижване също е увеличен с 3 зъба до 43, което допълнително увеличава ускорението чрез всяко съотношение. Honda Selectable Torque Control (HSTC – избираемият контрол на въртящия момент) е оптимизиран за рафинирано управление на сцеплението на задните гуми с принос от пилотите на HRC, а усещането за газта е още по-усъвършенствано.

Нови материал и покритие на повърхността за буталата на предните спирачни апарати Nissin на Fireblade подобряват спирачната ефективност и последователността в състезателни условия. Интелигентното електронно управление Öhlins Smart Electronic Control (SE-C) и оборудването Brembo на Fireblade SP продължават да предлагат окачване и спиране с най-висок клас, заедно с наскоро оптимизирания quick shifter.

ADV350

Успехът на X-ADV – най-добре продаваният мотоциклет на Honda в Европа през 2021, сега отразява напредъка на Honda на пазара на скутери със среден обем. Новият ADV350, произведен във фабриката на Honda в Атеса в Италия, смесва изтънчеността на първокласния скутер със способността да се справя с най-грубия асфалт и се предлага обвит в здрав приключенски стил.

Уникалният външен вид върви ръка за ръка с оптимална практичност и богата спецификация. Има място за съхранение под седалката за две фулфейс каски, плюс USB порт в жабката и удобството на работа със Smart Key. Ветровото стъкло е регулируемо по височина, а LCD арматурното табло също интегрира системата за гласово управление на смартфона Honda. Системата Honda Selectable Torque Control (HSTC) е включена в стандартното оборудване.

330-кубиковият, подобрен Smart Power + (eSP +) SOHC двигател с четири клапана на ADV350 осигурява максимална мощност от 21,5 кВт и 31,5 Нм въртящ момент. Шасито разполага с вилки в стил мотоциклет USD, тръбна стоманена рамка, отдалечени задни амортисьори от резервоара и достатъчен просвет. Леките 15-инчови предни и 14-инчови задни колела са с безкамерни гуми.

ADV350 ще се предлага в Spangle Silver Metallic, Mat Carbonium Gray Metallic and Mat Carnelian Red Metallic.

NT1100

Още с дебюта си през октомври 2021 г., NT1100 постави началото на нова Touring ера за Honda. За тази машина писахме съвсем наскоро подробно, но сега тя бе представена в целия си бляксък пред света.

Мотоциклетът взе „назаем“ сърцето на CRF1100L Africa Twin като основа, заедно с лекото управление и характерната работа на двигателя. NT1100 се основава на тази платформа, за да предложи изключителни комфорт и защита от атмосферни влияния, което го прави еднакво готов както за дълго пътешествие с двама души на удобната седалка, така и за пътуването до работното място през делничните дни.

Практичността е гарантирана с големи чанти, отопляеми ръкохватки, централна стойка, круиз контрол и USB и ACC гнезда за зареждане, всичко това, включено в стандартното оборудване. Осветлението е изцяло LED с дневни светлини за повишена видимост, плюс самоизключващи се мигачи и сигнали за аварийно спиране. Височината на слюдата е регулируема в 5 посоки. Горните и долните дефлектори за вятър работят с големия обтекател, за да предпазят водача.

6,5-инчовият TFT сензорен екран осигурява пълноцветен, персонализиран дисплей и предлага свързване на Apple CarPlay® и Android Auto®. Височината на седалката е 820 мм. Обемът на резервоара е за пробег от приблизително 400 км. Елегантният, изтънчен стил с ключовите думи „проактивен комфорт“ осигуряват ефективно аеродинамично представяне с позиция за каране, пригодена за приятно пътуване.

Стоманената полудвойна рамка на NT1100 използва късо междуосие, 17-инчови колела и остра геометрия на кормилното управление. Първокласното окачване е чрез 43 мм обърнати предни вилки тип патрон Showa и еднотръбен заден амортисьор. Предните спирачни 310-милиметрови дискове са съчетани с 4-бутални радиални апарати. Всмукателната и изпускателната системи са настроени за плавно ускорение и приятен звук при ниски обороти. Максималната мощност и въртящият момент са съответно 74 кВт и 104 Нм. Електронният пакет включва 3 режима на езда по подразбиране и 3-степенен контрол на въртящия момент (HSTC). Уникалната трансмисия с два съединителя (DCT) на Honda е опция.

NT1100 се предлага в три възможни цвята: Matte Iridium Gray Metallic, Pearl Glare White и Graphite Black.

Hornet

Honda с радост потвърди, че легендарното име Hornet се завръща в гамата в близко бъдеще. Моделът е известен с вълнуващата производителност на двигателя си и пъргавината си, съчетани с най-модерния стил на стрийт файтъра, откакто моделът беше представен за първи път в Европа през 1998 г.

Кратък преглед на концептуалната посока за новото превъплъщение на Hornet ще бъде достъпен за посетителите на EICMA. В специална зона на щанда на Honda ще бъде представена 3-измерна визуализация от светлина и звук, която хвърля поглед към предишните поколения на Hornet и ни загатва за предстоящото. Новите мотоциклети на Honda за 2022 г. подчертават непоколебимия стремеж на марката да предлага още по-разнообразни и стойностни модели в и без това най-широката си в световен мащаб мотоциклетна гама.

В допълнение към новите попълнения, няколко нови цвята за познати фаворити също ще бъдат изложени в EICMA:

SH125i и SH150i. Два изцяло нови цвята ще бъдат представени при SH125i – най-продаваният скутер в Европа за 2021 и за SH150i. Mat Pearl Cool White и Mat Rock Grey разполагат с изключителни детайли, които включват подова ивица с лого SH, червени SH лога и сребърни ивици на фаровете.

X-ADV. Смятаният за първия „SUV на две колела“ X-ADV има три нови цвята за 2022 г.: Mat Ballistic Black Metallic, Mat Iridium Gray Metallic и Harvest Beige.

Forza 125 и Forza 350.  Двете версии със 125 и 350-кубикови двигатели от семейството GT скутери на Honda идват с нови цветове за 2022. Forza 125 ще е с Pearl Falcon Gray, Mat Black Gray Metallic и Mat Pearl Pacific Blue, а Forza 350 – с Mat Carnelian Red Metallic.

CB650R и CBR650R.  4-цилиндровият средноразмерен нейкид CB650R има нов цвят – Sword Silver Metallic, докато двата Mat Gunpowder Black Metallic и Grand Prix Red на CBR650R ще бъдат с актуализирана графична обработка.

CMX500 Rebel и CMX1100 Rebel. Най-продаваната къстъм машина в Европа за 2021 г., CMX500 Rebel има нова Pearl Organic Green опция за 2022 г., докато 1100-кубиковият ще се предлага и в Pearl Stallion Brown.

GL1800 Gold Wing и GL1800 Gold Wing ‘Tour’.  Магнетичният Gold Wing идва в новия цвят Mat Jeans Blue Metallic за 2022 г., докато версията ‘Tour’, топ машината в гамата Gold Wing, има две нови цветови опции – Glint Wave Blue Metallic и Pearl Glare White.