EICMA 2021: Benelli тръгва към приключения с TRK 800 и към забавления с Leoncino 125

Два нови мотора представи Benelli на изложението в Милано – приключенския TRK 800 и Leoncino 125 в леката категория.

TRK 800 е чист адвенчър, предложен  от производителя със седалище в Пезаро. Моторът е предназначен за всякакъв вид пътуване, гарантира максимален комфорт и забавление както на пътя, така и извън него. Мотоциклетът е роден в Benelli Style Center и е разработен от R&D отдела на House of the Leoncino в Пезаро, където се намира централата и сърцето на компанията. Моторът се пуска на пазара на 110-ата годишнина на Benelli. Той допълнително разширява гамата на TRK, присъединявайки се към бестселъра TRK 502 X, като предлагайки нов мотоциклет с модерен и изискан стил, задвижван от 754-кубиков двигател.

TRK 800 се отличава с плавни, криволичещи и силно модерни линии, които се комбинират с елегантни и изискани повърхности. Той използва някои от елементите, присъстващи във версия 500, емблематични, като предницата и предния калник, които сега са по-заострени и динамични, фарове с двойна дъга, които в TRK 800 намираме пълен LED с DRL.

Двуцилиндровият четиритактов двигател с обем 754 кубика е с течно охлаждане и е същият като този, монтиран на Leoncino 800, със 76,2 к.с. за да осигурите забавление и отлично представяне при всякакви условия. Той разполага с двоен разпределителен вал над главата с 4 клапана на цилиндър и двойно тяло на дросела с диаметър 43 мм. Съединителят е в маслена баня, а скоростната кутия – 6-степенната.

Шасито е тръбна решетка с високоякостна стомана. Ергономията на мотора е внимателно обмислена до най-малкия детайл, за да може лесно да се настанят както водач, така и пътник дори със странични и горни куфари. Осигурен е максимален комфорт, независимо дали на или извън пътя, благодарение на обърната вилка Marzocchi с 50 мм,  регулируеми по отскок, компресия и предварително натоварване на пружината и 170 мм ход. Отзад е алуминиево люлеещо се рамо с централен моноамортизатор, регулируем в преднатягане на пружината и хидравлично амортизиране, и ход от 53 мм (171 мм на колелото). За аеродинамичната защита е положено особено внимание благодарение на голям регулируем обтекател, предпазители за ръце и прегради. Голям е и резервоарът за гориво от 21 литра.

Този нов мотоциклет също така разполага с лесно за използване, интуитивно табло, оборудвано със 7-инчов цветен TFT дисплей с висока разделителна способност. Ефективността на спирачната система Brembo се осигурява от двойния полуплаващ диск с диаметър 320 мм отпред и четирибутален апарат и диск с диаметър 260 мм отзад с еднобутален апарат.

Чист стил и забавление, концентрирани в един лесен, достъпен и изключително съвременен мотоциклет. Това е концепцията зад новия Leoncino 125. Той е създаден, за да отговори на нуждите на най-новите поколения мотоциклетисти и да изпълни желанието им за свобода и независимост. Мотоциклетът разширява текущата гама на Leoncino и остава верен на семейството. Leoncino 125 е мотоциклет, предназначен за тези, които са нови в света на мотоциклетизма. Той гарантира максимална лекота на управление и пъргавина на пътя и предлага вълнуващо каране от самото начало, всичко това с изключително ниски експлоатационни разходи.

Биещото сърце на Leoncino 125 е новият едноцилиндров четиритактов 125-кубиков двигател с течно охлаждане, първи за четвъртлитровите модели, които в момента са в гамата. Той има единичен горен разпределителен вал с 4 клапана на цилиндър, електронно впръскване с дроселова клапа с диаметър 28 мм, мокър съединител и 6-степенна скоростна кутия. Този нов двигател има изходна мощност от 12,8 к.с. (9,4 кВт) при 9500 об/мин и 10 Нм  при 8500 об/мин. Една от силните страни на мотора със сигурност е изключително ниският му разход от 2,2 литра на 100 км.

Leoncino 125 има отлично шаси. Рамката е традиционна стоманена, проектирана да се интегрира перфектно с дизайна. Резервоарът е комбинация от класически и модерни линии и балансирани повърхности, способни да придадат на мотора уникален, безпогрешен вид. Всички LED фарове са от висок клас, с елегантен и изискан дизайн. Арматурното табло е цифрово и се вижда ясно при всякакви условия. Подобно на останалата част от гамата Leoncino, стилизираният лъв гордо се откроява на предния калник, напомняйки историята на този модел.

Окачването е обърната вилка отпред с диаметър 35 мм, а отзад е с люлеещо се рамо с централен моноамортисьор и ход от 53 мм. Спирачната система, отпред има единичен плаващ диск с диаметър 280 мм с трибутален апарат, а отзад е диск с диаметър 220 мм с двубутален плаващ апарат.