EICMA 2021: Новата Yamaha MT-10 SP вдига летвата с най-новото окачване на Ohlins

На щанда на Yamaha в Милано най-интересните модели са MT-10 SP  и спортния R6. Но има и други впечатляващи машини.

След неотдавнашното представяне на Yamaha на почти изцяло новия супер нейкид  MT-10 с шест допълнителни конски сили, освежен стил, подобрени спирачки и ново TFT табло, идва тази още по-висока спецификация SP версия. Това е първият сериен мотоциклет, оборудван с най-новата полуактивна система за окачване от Ohlins плюс други актуализации.

Новият SP изглежда е готов не само да разшири преднината си пред японските си конкуренти, но и да вземе най-доброто от Европа. Той хвърля ръкавицата на утвърдени модели като Aprilia Tuono, KTM Super Duke, Ducati Streetfighter и Triumph Speed ​​Triple.

Версията „SP“ на MT, представена за първи път през 2017 г. след стандартния мотор, се отличава с полуактивната система Ohlins и TFT табло. Този мотор отдавна се счита за най-добрия японски „супер гол“, въпреки че възрастта му без промени започваше да оказва влияние. За 2022 г. това е решено, най-вече чрез множество промени в двигателя, стила и спецификациите на стандартния мотоциклет, като версията SP сега отива по-далеч.

Най-големият ъпгрейд е на неговото окачване Ohlins. Вече полуактивна, тази версия от „следващо поколение“ използва „технология за амортизиране на шпулен клапан“, за да даде по-голям диапазон на регулиране на амортисьорите и по-висока степен на реакция. Вече има три избираеми полуактивни режима – A-1, A-2 и A-3, равняващи се на Sport, Sport-touring и Touring. При тях системата автоматично регулира постоянно отскок и затихване на компресията. Въпреки че има и три еквивалента на ръчен режим, M-1, M-2 и M-3.

Yamaha твърди, че системата е най-високата технология на шасито, монтирана някога на сериен мотоциклет, по-напреднала дори от настоящия супербайк R1M. За 2022 г. SP получава и нов „корем“ от три части. Те са да се предпази масления охладител и да придава по-отличителен, състезателен вид. Заедно с радиалния главен спирачен цилиндър на новия MT-10, SP има и плетени маркучи за повишено усещане при спиране.

На базата R6 ще бъде наличен и новият R6 GYTR през 2022 г. Той е проектиран изключително от GYTR PRO SHOPS, като е взето мнението на най-различни клиенти, от мотоциклетисти в трак дей до състезатели. R6 GYTR е очевидният избор за по-взискателните, които искат да издигнат производителността на мотоциклета на още по-високо ниво с включването на компоненти за двигател, окачване или други от гамата на GYTR

Sport Heritage на Yamaha е резултат от комбинацията от съвременните технологии и отдаването на почит към страхотните дизайни и цветови схеми от миналото на марката. Въвеждането на новите модели през 2021 и 2022 г. извежда гамата XSR Sports Heritage на ново технологично ниво. Сегментът узрява, без да губи бунтарския си характер.

XSR служат на собствената си цел и имат терени, подходящи за тях. Например XSR900 търси среда, в която мощността му може да бъде почувствана. XSR125 се чувства комфортно в центъра на града. XSR700 перфектно съчетава и двата свята, тъй като лесно маневрира в градски условия и не се страхува от пътища с безкрайни завои. Представянето на XSR700 на базата на концепцията на Шиня Кимура от 2015 г., скоро се превърна в един от любимите мотоциклети за онези водачи, които търсят бунтарска машина за забавления със сериозни модерни елементи.

От марката продължават да отдават почит на един от най-обичаните мотоциклети за всички времена – XT500. За 2022 г. отново представят XTribute, вдъхновен от тази легенда сред редиците на Yamaha. В допълнение към явните дизайнерски препратки и двата модела споделят редица важни характеристики. XT500 и XTribute са с изчистен дизайн, използваема мощност и универсална гъвкавост. Истинско забавление, допълнено от високото качество, свързвано с Yamaha.

Yamaha отново обнови изцяло концепцията с пускането на пазара на Ténéré 700, един от най-очакваните мотоциклети на десетилетието. Задвижван от изключително успешния 689-кубиков двигател CP2 с голям въртящ момент, монтиран в здраво ново тръбно шаси, оборудвано с първокласно окачване – и включващо олекотен корпус с агресивен рали стил с четири LED фара – Ténéré 700 предлага на клиентите алтернативна визия за това как трябва да бъде изграден мотоциклет от серията Adventure.  Машината Ténéré 700 Rally Edition е с оригинални компоненти на Yamaha, включително сменяем шумозаглушител Akrapovic, протектор на картера за тежки условия, LED мигачи, предпазител на веригата, протектор на радиатора и опори за коленете с увеличено сцепление.