EICMA 2021: Карбонов ретро спортен мотоциклет Bimota KB4 е готов за път

След почти две години на разработка, анонси на детайли и данни „подавани с лъжичка“, Bimota най-накрая разкриха своя завършен ретро спортен мотоциклет KB4, вдъхновен от 70-те. Това стана на изложението EICMA в Милано.

Трудният втори „албум“ на преродената италианска бутикова марка – KB4, използва четирицилиндров двигател със 140 к.с., взет от Kawasaki Ninja 1000SX и следва фирмения Tesi H2, задвижван от Ninja H2, разкрит през 2019 г.

Kawasaki вече притежава 49,9% дял в марката Bimota, поради което и двете машини разполагат с двигатели на фирмата, но връзката е по-дълбока от простото доставяне на двигатели.

Зад цялостния карбонов обтекател се крие набор от топ електроника на Kawasaki, включително системи за управление на завои, круиз контрол, режими на захранване, ABS, бързо превключване нагоре и надолу и контрол на сцеплението. Освен това има цветно TFT табло, произведено от Kawasaki, с възможност за свързване със смартфон, както и характерното за фирмата разпределително устройство.

Bimota твърдят, че каросерията отразява техните ранни машини, задвижвани от Kawasaki от края на 70-те и 80-те. Но дизайнът във форма на луковица е повече от близък до YB10 от 90-те години на миналия век.

Нещо повече, широките лопатки, които започват под единичния фар и минават отстрани на мотора, под кожената седалка на водача, насочват въздуха към радиатора, разположен в основата на задната подрама. Дизайнът може да поляризира мненията, а каросерията прикрива стоманената решетка на „предната рамка“, която се закрепва към главата на двигателя и я използва като напрегнат елемент. Височината на седалката е 810 мм.

Двигателят е четирицилиндров, редови с обем 1043 куб. см, с мощност 140 к.с. при 10 000 об./мин и въртящ момент от 111 Нм при 8000 об/мин.

Алуминиевото подвижно рамо се завинтва в задната част на мотора и е окачена от заден амортисьор Öhlins TTX 36, в комплект с дистанционен регулатор. Към това отпред се присъединяват вилките Öhlins FGRT 43 NIX30. Всички се регулират ръчно.

В допълнение към първокласните шведски пружини са спирачките от Brembo. Предните радиални апарати се захващат за двойни 320 мм дискове, а задният блок се захваща за 220 мм ротор, точно под края, който е необходим, за може мотоциклета да приеме Euro5.

Тези, които искат малко повече шум, ще се радват да знаят, че е налична и по-малка алтернатива на Arrow – по-шумна, но и по-скъпа. 189-килограмовият KB4 има наситено червени алуминиеви джанти с пет спици, обути със захващаща гума Pirelli Supercorsa.

Наред с този мотор идва и нейкида Bimota KB4 RC. Наред с разкриването на KB4, Bimota обявиха гола RC версия за 2022 г. Споделяйки много части с мотоциклета по-горе, RC ще изхвърли карбоновия преден обтекател, за да се превърне в кафе-рейсър.