Ducati Panigale V4 – Еволюцията на скоростта

Panigale V4 2022 представлява последната стъпка при спортните мотоциклети от Борго Панигале и е част от дългогодишния опит на Ducati Corse, съчетан с непрекъснато споделяне на знания и технологии от света на състезанията, директно към серийните мотоциклети. Този мотоциклет бе представен като епизод 5 в рамките на Ducati World Première.

С версията за 2022 г. проектът Ducati Panigale V4 завършва най-значителната еволюция от раждането си. Подобренията включват всички области: аеродинамика, ергономия, двигател, шаси и електроника. Резултатът е още по-бърз мотор на състезателната писта и в същото време по-интуитивен и по-малко уморителен за широк кръг от ездачи. Накратко, предлага страхотно и възнаграждаващо вълнение както за професионалните ездачи, така и за любители.

Първата нова функция на новата версия Panigale V4 2022 е свързана с аеродинамиката.

Инженерите на Ducati концентрират упоритата си работа върху обтекателя, който сега интегрира по-компактни и по-тънки крила с двоен профил с повишена ефективност. Тази актуализация гарантира същото вертикално натоварване, до 37 кг при 300 км/ч. Освен това, долната част на обтекателя включва преработени гнезда за извличане, за да се подобри охладителната система и производителността на двигателя, особено на пистата.

Сърцето на мотора е представено от двигателя 1103 куб. см Desmosedici Stradale, произведен от MotoGP, който е претърпял серия от актуализации. Desmosedici Stradale завършва по-нататъшна еволюция за 2022 г., благодарение на въвеждането на някои специални технически елементи, които позволяват увеличаване на мощността заедно с моментална реакция на газта.

Desmosedici Stradale доставя 215,5 к.с. при 13 000 об/мин., с увеличение на мощността с 1,5 к.с. в сравнение с предишната версия. Тя се повишава до 2,5 к.с. над пика на максимална мощност при 14 500 об/мин. Двигателят осигурява и въртящ момент от 123,6 Нм при 9500 об/мин. Вече от 6000 об/мин осигурява 80% от максималния наличен въртящ момент.

В Panigale V4 2022 е внедрена нова логика на режимите на мощност, която осигурява 4 конфигурации на двигателя: пълна, висока, средна, ниска. Пълната и ниската конфигурации са ново проектирани, докато високата и средната конфигурации използват нова стратегия.

Дори предефинирането на шасито Panigale V4 и Panigale V4 S за 2022 г. има важни иновации.

Опитът, усъвършенстван в MotoGP и WSBK, е насочен към подобряване на представянето на пистата. Крайната цел е много ясна: по-добри времена, постигнати с по-малко усилия и по-голяма последователност.

Двигателят Desmosedici Stradale е напрегнат елемент от шасито и възхитителната алуминиева предна рамка е директно свързана с него. Шасито е завършено от олекотената магнезиева предна рамка и мястото на седалката, изработени от отлят алуминий, е фиксирана отгоре и завинтена отдолу към главата на задната част.

S версията на Panigale V4 използва вилка под налягане Öhlins NPX 25/30, която се вписва в електронната система за управление, базирана на Öhlins Smart EC 2.0. Тя има увеличен ход от 5 мм в сравнение с традиционните вилки (125 мм) и използва система под налягане, с 25 мм бутало за управление на компресията в левия крак и 30 мм бутало за управление на разширението в десния крак. Това оформление е взето от SBK и свежда до минимум риска от маслена кавитация при по-тежко натоварване. Резултатът? По-добра спирачна опора и в същото време страхотно поглъщане на неравности по пътя. Всичко това се изразява в по-добро усещане при каране, по-голяма скорост и повишена лекота при ускорение до краен предел.

Новата вилка, комбинирана с поддържания амортисьор Öhlins TTX36 и с електронния амортисьор на кормилното управление, също Öhlins, генерират Smart EC 2.0. система от второ поколение с логика OBTI (Objective Based Tuning Interface). Тази система позволява на ездача много по-интуитивно управление от традиционните системи.

На новия Panigale V4 шарнирът на подвижното рамо е разположен с 4 мм по-високо от този на мотоциклета от 2021 г.

Тази новост увеличава ефекта срещу наклон, стабилизирайки мотора при ускорение. Помага на ездача във всички фази на отваряне на газта: промени в посоката, ускорение извън завоите. Тази нова позиция на шарнира позволява на моториста да увеличи възможността за регулиране на окачването.

Стандартната версия на Panigale V4 също се отличава с абсолютно невероятно шаси и е оборудвана с напълно регулируема вилка Showa Big Piston с диаметър 43 мм, амортисьор на кормилното управление Sachs, напълно регулируем моноамортизатор Sachs и джанти от лят алуминий с дизайн с 5 спици.

Ергономията е развитие с цел подобряване на контрола на мотора. Позволява на ездача да извлече максимума от производителността на Panigale V4, както в една обиколка, така и при интензивно използване на писта. Основните промени включват седалката и резервоара, които са преработени.

Panigale V4 разполага с електронен пакет от последно поколение, базиран на 6-осова инерционна платформа.

Тя незабавно открива ъглите на накланяне, отклонение и наклон на мотора. Електронният пакет включва контроли, които управляват всички фази на каране, чиито работни параметри са свързани по подразбиране с 4 налични режима на каране (Race A, Race B, Sport, Street). Всички функции на Panigale V4 се ​​управляват чрез 5-инчов пълен TFT цветен дисплей с висока разделителна способност.

BS Cornering EVO може да бъде настроен на три различни нива, за пътя или за пистата, дори при критични условия на ниско сцепление. Ниво 3 е предназначено за използване на пътя или при обстоятелства, при които има малко сцепление, осигурявайки най-безопасното и стабилно спиране.

Ducati Traction Control (DTC) EVO 3 е взет от опита на Ducati Corse. Има намеса във фазата на повторно отваряне на газта в средата на завоя, за да управлява възстановяването на клирънса на Desmosedici Stradale, като модулира подавания въртящ момент и така се избягва пика, който може да направи ускорението извън завоите още по-лесно и по-предвидимо.

Ducati Slide Control (DSC) на ездачите, като контролира въртящия момент, доставян от двигателя според ъгъла на плъзгане. Целта му е да подобри производителността при излизане от завоя, като предотвратява плъзгането.

Ducati Wheelie Control (DWC) EVO е най-новата версия, с която е оборудван Panigale V4. Системата използва подаването на данни от инерционната платформа и колелата под контрол, като същевременно увеличава максимално ускорението лесно и безопасно.

Ducati Power Launch (DPL) е 3-степенна система и осигурява светкавично потегляне, позволявайки на ездача да се съсредоточи върху освобождаването на съединителя. Веднъж настроен, всичко, което ездачът трябва да направи, е да включи първа предавка и да отвори дросела. По време на началния етап на излитане, докато ездачът модулира освобождаването на съединителя, DPL стабилизира двигателя Desmosedici Stradale при оптимални обороти според избраното ниво. Във втория етап, когато съединителят е напълно освободен, DPL контролира подаването на въртящ момент, за да увеличи максимално ускорението на базата на избраното ниво.

Ducati Quick Shift (DQS) EVO 2 е с функция нагоре/надолу, разработен за Panigale V4, използва данни за ъгъла на наклон, за да увеличи максимално стабилността на мотоциклета при превключване на предавките през завоите. В допълнение към минимизирането на времето за смяна, DQS EVO 2 позволява превключване на предавките надолу без съединител, което прави интензивното спиране по-ефективно от всякога.

Управление на двигателната спирачка Engine Brake Control (EBC) EVO е разработена да помогне на ездачите да оптимизират стабилността на велосипеда при екстремни условия на завой. Това се постига чрез балансиране на силите, приложени към задната гума при тежки условия на спиране на двигателя Desmosedici Stradale.

Ducati Electronic Suspension (DES) EVO или електронното окачване, предлага избор между ръчен „фиксиран“ режим с ръчно регулиране и автоматичен “динамичен” режим.