Ducati Multistrada V4 – първият мотоциклет с радар отпред и отзад

Производството на Multistrada V4 започна във фабриката на Ducati в Борго Панигале. Това обаче е първият мотоциклет, използващ технология за радар отпред и отзад. Multistrada V4 отбелязва епохален поврат за базирания в Болоня производител на мотоциклети. Моторът ще бъде официално представен на 4 ноември.

За четвъртото поколение на Multistrada, Ducati разработи нов, лек и компактен V4 двигател. Той е проектиран да отговори на нуждите на авантюристите, без да се  пренебрегва емоцията от спорта. Пълният редизайн направи възможно постигането на рекордни интервали за поддръжка в света на две колела. Всички подробности за този нов двигател ще бъдат разкрити на 15 октомври.

Ducati предлага радари на серийни мотоциклети. Така бе потвърдено това, което обявиха през 2018 г.  Приемането на тези системи обещава да истинска революция за света на двете колела. С това се отбелязва ново ниво на върхови постижения по отношение на комфорта и помощта при каране. Особено при дълги магистрални пътувания.

Радарите са усъвършенствани системи, способни да поддържат и правят пътуването по-комфортно, благодарение на способността да възприемат реалността около мотоциклета.

Интересът на Ducati към този тип системи датира от 2016 г. Тогава компанията започна да работи в сътрудничество с Департамента по електроника, информация и биоинженеринг на Политехниката в Милно (Politecnico di Milano), за да експериментира с този тип системи.

Първият опит потвърди приложимостта на този вид технология за превозни средства на две колела. Това подтикна Ducati към създаването на пълен пакет помощ за каране с помощта на два радара. В рамките на четири години той беше разработен и произведен в тясно сътрудничество с Bosch, технологичен партньор от най-високо ниво. На практика първото му приложение ще бъде на новата Multistrada V4.

Всеки радар има компактни размери  – 70 х 60 х 28 мм, подобно на съвременна екшън камера. Радарът и се интегрира перфектно в мотора и тежи само 190 грама.

Радарът, разположен в предната част на превозното средство, контролира работата на ACC (Adaptive Cruise Control). Адаптивният круиз контрол чрез контролирано спиране и ускорение автоматично регулира разстоянието, избираемо на четири нива, от други превозни средства, когато се движи със скорост между 30 и 160 км / ч.

Тази автомобилна система е разработена и разработена в съответствие с динамиката и ергономичността на двуколесното превозно средство.

По-специално, възможността на системата по отношение на забавянето и ускорението е ограничен. Така се гарантира, че водачът може да поддържа постоянен контрол на превозното средство при всяка ситуация. Системата позволява по-удобно каране, особено при дълги пътувания по магистрала.

Задният радар, от друга страна, е в състояние да открива и докладва превозни средства, разположени в т. нар. „сляпа зона“. Това е областта, която не се вижда нито директно от водача, нито през огледалото за обратно виждане. Системата BSD (Blind Spot Detection) също сигнализира за приближаване отзад на превозни средства с висока скорост.

За да се подчертае техническо-научната стойност на изследователския проект, осъществен съвместно от инженери и изследователи на Ducati и студенти от Politecnico di Milano, през май 2017 г. е подадена патентна заявка. Тя е свързана с алгоритмите за управление на тази система. През юни 2017 г. научна публикация беше представена на IEEE – Интелигентни превозни средства (IV) в Редондо Бийч, Калифорния.