Ducati разкри новите Streetfighter V4 и Streetfighter V4 SP2 – еволюцията на „Fight Formula“

В петия епизод от уеб серията Ducati World Première 2023, Ducati представи новото семейство Streetfighter V4. С моделите V4 и V4 S, заедно с по-ексклузивния и производителен V4 SP2, Ducati продължава прилагането и еволюцията на печелившата Fight Formula (Бойна формула), за да остане на върха на сегмента с ненадминато ниво на оборудване.

Представен през 2020 г., Streetfighter V4 пожъна мигновен успех и постави нови стандарти за производителност в суперспортния гол сегмент. Универсално ценен заради своята агресивна и минималистична естетика, характеризираща се с предна част, вдъхновена от Жокера от комиксите, Streetfighter V4 веднага влезе в сърцата на ентусиастите.

Естествената еволюция на семейството е мотоциклет, който тласка още повече концепциите на „Бойната формула“, ключовите елементи на която са Panigale V4 без обтекатели, високо и широко кормило, 178 кг тегло, 208 к.с. двигател Desmosedici Stradale , бипланни крила и последно поколение електронен пакет. Подобрение, което следва това на семейството Panigale V4.

Ducati Streetfighter V4 за 2023 г. предава спортен дух, благодарение на стандартната едноместна конфигурация с доставени седалка и опори за краката на пътника.

Дизайнът на Streetfighter V4 е директен и минималистичен, с изцяло LED предна светлина и V-образен DRL, който напомня изгледа отпред на Panigale V4. Ниската, наклонена напред предница, за да удължи силните линии на резервоара, придава на мотора вид на хищник.

Резервоарът за гориво има същите форми като на Panigale V4 за 2022 г., които са проектирани да поддържат по-добре водача по време на спиране и завиване. Има по-голям капацитет – 17 литра и е обгърнат от нови странични капаци.

Новата „предна рамка“ и Desmosedici Stradale са оставени непокрити, доколкото е възможно, с каросерия, която чрез рационализирани линии и скулптурни обеми създава изчистен, основен ансамбъл.

Във версията V4 S, Streetfighter за 2023 г. се предлага в нова, груба ливрея „Grey Nero“, изиграна на контраста между сивите и различните черни тонове на каросерията. Те извеждат техническите компоненти като спирачки и окачване и придават на мотоциклета все по-агресивен, но все пак изискан вид.

Електроника

Новият Streetfighter V4 прилага логиката на Power Modes, вече разработена в Ducati Panigale V4 и V4 S с калибриране, посветено на двигателя Desmosedici Stradale в конфигурацията на Streetfighter. Има четири стратегии за доставка на двигателя: пълна, висока, средна, ниска. Пълният и ниският са новои, докато високият и средният са ревизирани.

Режимът на пълна мощност позволява на двигателя да изрази пълния си потенциал с криви на въртящия момент без електронни филтри, с изключение на първа предавка. За режимите на висока и средна мощност е разработена нова система за управление на картата Ride by Wire със специално калибриране за всяка от шестте предавки. Това гарантира, че мотоциклетистът винаги получава оптимална тяга при всяко отваряне на дросела. Режимът с ниска мощност, от друга страна, е проектиран за каране по повърхности с ниско сцепление, като ограничава максималната мощност на мотоциклета до 165 к.с. и предлага особено управляема реакция на газта.

Streetfighter V4 във версията за 2023 г. е с чисто новия режим на мокро.

Той прави карането още по-безопасно на повърхности с ниско сцепление. Стандартното оборудване е обогатено с литиево-йонна батерия за версията S – 1,7 кг по-лека от предишната и вече оборудвана във версията V4 SP.

Арматурното табло на новия Streetfighter V4 също следва еволюцията, проследена от Panigale V4.

Както при Panigale V4, смяната на предавките се индикира чрез външен зелен светодиоден сигнал. Таблото предлага режим на дисплея „Track Evo“, който повтаря оформлението, използвано на MotoGP Desmosedici и гарантира незабавен преглед на най-важната информация и намесата на електронните контроли.

Streetfighter V4 зя 2023  г. еволюира и благодарение на новия софтуер за управление на спирачките на двигателя (EBC) EVO 2. Той гарантира по-добра стабилност, прецизност и насоченост във фазите на спиране и влизане в завой. Този софтуер включва различно калибриране на предавка по предавка на всяко от трите избираеми нива.

Новата стратегия е разработена за оптимизиране на интензитета на спирачката на двигателя в зависимост от натоварването в задната част.

В първата фаза на спиране, когато има малко натоварване на задната гума, EBC EVO 2 осигурява по-слабо спиране на двигателя, след което го увеличава, когато се наближава центъра на завоя. Там намесата на спирачката на двигателя има най-голям принос за забавяне надолу по мотора и затваряне на линията. Благодарение на тази модификация, която гарантира по-балансирана намеса на контрола върху моторната спирачка при всякакви условия на каране, блокирането на задното колело в най-взискателните спирачни участъци също е намалено.

Streetfighter V4 прилага и нова стратегия за Ducati Quick Shift (DQS), която подобрява плавността на превключването при всяка степен на отваряне на дросела, както когато последният е частично отворен, така и когато е напълно отворен.

При частично превключване на газта, се действа както чрез намаляване на инжекцията, така и чрез намаляване на изпреварването. Това прави превключването на предавките при използване на пътя по-плавно благодарение на липсата на спиране на двигателя и повторно стартиране. При напълно отворено превключване на газта, типично за използване на писта, DQS стратегията е усъвършенствана с еволюция на фазата на възстановяване на въртящия момент, която гарантира повече стабилност на мотора и по-хомогенна и следователно по-печеливша тяга във времето за обиколка.

Към тези електронни промени се добавя актуализация на стратегията за управление на охлаждащия вентилатор. Тя предлага по-добро управление на работните температури и по-голям топлинен комфорт за водача при типични скорости на движение по пътищата.

Шаси и ергономичност

На новия Streetfighter V4 шасито също следва еволюцията на семейството Panigale V4, за да предложи на ентусиастите подобрения в стабилността, усещането отпред и безопасността при каране. Шасито включва предна рамка и едностранно люлеещо се рамо. И двете са от алуминий, с обърната  вилка и механично регулируем амортисьор на стандартната версия V4.

Streetfighter V4 S разполага с полуактивно Оhlins окачване (NIX30 обърната вилка 43 мм вилка и TTX36 амортисьор) с интерфейс SmartEC 2.0, печелейки от гъвкавост, ефективност и бързина при настройка.

В допълнение, на версията V4 S, джантите са Marchesini, изковани от алуминиева сплав.

Както при Panigale V4, шарнирът на люлеещото се рамо на Streetfighter V4 2023 е позициониран с 4 мм по-високо. Това помага на ездача благодарение на по-голямата стабилност, прецизност и способността, да поддържа траекторията при излизане от завои и като цяло, във всички ситуации на ускорение.

Разпределението на теглото също се измества към предната част, натоварвайки го повече и по този начин увеличавайки точността и скоростта при влизане в завой. Ергономията се възползва от новото разположение на резервоара за гориво, чиято форма предлага по-голяма опора на водача по време на спиране и завиване. Мокрото тегло на Streetfighter V4 S 2023 е 197,5 кг.

Двигател

1103-кубиковият Desmosedici Stradale, способен да достави 208 к.с. при 13 000 об./мин. и 123 Нм в конфигурация Euro-5, е ревизиран, за да съответства на по-големия диаметър на изхода на шумозаглушителя. Той е въведен с цел намаляване на обратното налягане на отработените газове. В допълнение, от дясната страна има капак на съединителя на Panigale V4, който позволява лесно монтиране на сухия съединител и защитата на капака на съединителя.

Streetfighter V4 SP2

За да повиши още повече производителността на Streetfighter V4 за 2023 г., Ducati представя и най-добрия модел Streetfighter V4 SP2 в номерирана версия. Моторът е готов за пистата, благодарение на ексклузивното техническо оборудване, което съчетава „Fight Formula“ със спецификациите „SP“, което го прави още по-ефективен при спортно каране и по-специално на писта.

Streetfighter V4 SP2 се предлага в ливрея „Winter Test“, проектирана от Centro Stile Ducati, вдъхновена от мотоциклетите Ducati Corse, използвани по време на предсезонните тестове на MotoGP и SBK шампионатите.

Матовото черно на каросерията, комбинирано с матовото карбоново покритие на джантите и калниците, контрастира с ярките червени акценти и блясъка на открития полиран алуминиев резервоар, който откриваме и върху страничните капаци на радиаторите. Прогресивният номер на велосипеда е лазерно нанесен върху кормилото.

Streetfighter V4 SP2 е оборудван с 5 карбонови джанти с разделени спици, с 1,4 кг по-леки от кованите алуминиеви, монтирани на Streetfighter V4 S и способни да намалят инерционния момент с 26% отпред и 46% отзад. Това прави мотоциклетът значително по-пъргав и по-лек при смяна на посоката. Предните спирачни апарати Brembo Stylema R гарантират висока спирачна мощност, както и изключително постоянна работа дори при продължителна употреба на писта.

На Streetfighter V4 SP2 агрегатът Desmosedici Stradale е оборудван със сух съединител STM-EVO SBK. Той гарантира по-добра функция на приплъзване, дори при най-агресивните изкачвания и повече плавност във всички фази на „без газ“.

Принос към представянето между бордюрите идва и от окачването Оhlins с пружини и хидравлика, идентични с тези на Panigale V4, които гарантират на водача правилната увереност за каране на предела

Оборудването е завършено от регулируеми алуминиеви стъпенки, изработени от масив, които увеличават ъгъла на накланяне и позволяват на ездача да намери оптималната позиция в седлото, карбонов преден калник и използваеми аксесоари за писта, като отворен карбонов капак на съединителя, капачка за демонтиране на държача за табела и винтове за демонтиране на огледалата.

Моделите Streetfighter V4 и V4 S ще бъдат налични в представителствата на Ducati от януари 2023 г., докато версията V4 SP2 ще пристигне от март 2023 г. Цветовата гама се състои от Ducati Red и новата ливрея „Grey Nero“, която ще бъде налична само за версията “S”.