Ducati представя Panigale V4 SP2

В деветия и последен епизод от уеб поредицата Ducati World Première 2022, компанията от Борго Панигале представи новия Panigale V4 SP2. Това е специален мотоциклет в лимитирана и номерирана серия, предназначен да изпита напълно страстта към карането на пистата, като допълнително повишава производителността на Panigale V4.

Семейството Ducati Panigale е максималният израз на непрекъснатия обмен на информация и технологии от света на състезанията до серийните мотоциклети и с всяка нова версия продължава еволюцията си година след година, точно както се случва с прототипите на Ducati Corse. „SP2“ е моделът, с който Ducati извежда на върха спортния дух на Panigale V4, чиято версия от 2022 г. направи най-значимата еволюционна стъпка от създаването си, подобрявайки се във всеки аспект: аеродинамика, ергономия, двигател, шаси и електроника.

Panigale V4 SP2 се откроява със своето оборудване с типичните технически спецификации на абревиатурата „SP“ (Sport Production или Спортно производство), които са комбинирани с всички подобрения, направени от инженерите на Ducati върху Panigale V4 2022, за да създадат най-високопроизводителния Panigale някога.

Версията “SP2” има още по-мощна спирачна система, олекотени карбонови джанти, крайно предаване и сух съединител, наследени от мотоциклетите в WorldSBK, състезателни стъпенки и серия от карбонови компоненти. Мотоциклетът се доставя и с комплект за използване на писта, който включва алуминиеви капачки за премахване на огледала за обратно виждане, комплект за премахване на държача на регистрационния номер и отворен карбонов капак на съединителя.

Резултатът е „The Ultimate Racetrack Machine“: специален модел, идеален за непрофесионален ездач, който желае да изживее дните на писта, оспорвайки собствените си рекорди.

Panigale V4 SP2 се характеризира с ливреята “Winter Test”, в която матовото черно на обтекателите е комбинирано с матово карбоново покритие на джантите и крилата. То контрастира с яркочервените акценти и блясъка на открития резервоар от полиран алуминий . Крилата с двоен профил са украсени с италианския флаг, който се появява и на официалния Panigale V4 R SBK. Долната част на обтекателя се отличава с наличието на логото на Ducati Corse в областта на новите аспиратори за горещ въздух и с червен детайл, носещ името на мотора, също присъстващ върху черното седло от двоен материал. Кормилната глава е изработена от масив и показва поредния номер на мотоциклета, което прави всеки модел уникален.

Сърцето на Panigale V4 SP2 е 1103-кубиков Desmosedici Stradale, произлизащ от MotoGP. Той е V4 с противоположно въртящ се колянов вал, оборудван с много въртящ момент от ниски обороти и способен да изрази състезателната душа на мотора на пистата. За 2022 г. Desmosedici Stradale се подобри с въвеждането на специални технически елементи, които направиха възможно увеличаване на мощността и подобряване на реакцията на газта.

Благодарение на тези интервенции и новото специално картографиране, двигателят на версията Euro 5 осигурява 215,5 к.с. при 13 000 об/мин – увеличение на мощността с 1,5 к.с. спрямо Panigale V4 за 2021 г., което има до 2,5 к.с. над максималната мощност при 14 500 об/мин .

За да се възползва от пълния потенциал на този двигател, Ducati разработи специални криви на въртящия момент от предавка до предавка и четири различни режима на мощност (пълен, висок, среден, нисък). Пълната и ниската конфигурации са новоразработени, докато високата и средната конфигурации използват нова стратегия.

Когато се използва на пистата, производителността на Desmosedici Stradale може да бъде допълнително подобрена с новия изцяло титанов състезателен ауспух Ducati Performance, разработен в сътрудничество с Akrapovič и наличен като аксесоар.

Този ауспух е оборудван с високи шумозаглушители до опашката и е преработен, за да повиши производителността и да ограничи шума, предлагайки на всеки възможността да работи с пълен състезателен ауспух дори в вериги с най-строгите ограничения на шума. С този ауспух Panigale V4 SP2 е олекотен с 5 кг, като по този начин сухото тегло на мотоциклета е само 168 кг. Ауспухът Akrapovič също така гарантира увеличение на мощността от 12,5 к.с., като максималната стойност достига до 228 к.с., а максималният въртящ момент се повишава до 131 Нм.

Връзката с моторите, които се състезават в световното първенство по супербайк, е още по-очевидна във версията „SP2“ на Panigale V4. Всъщност, към по-ориентираната към пистата скоростна кутия, която вече е представена на Panigale V4 2022, този мотоциклет добавя олекотеното крайно задвижване с верига 520 и сух съединител STM-EVO SBK.

Шасито на Panigale V4 SP2 включва алуминиева предна рамка, която използва Desmosedici Stradale като напрегнат елемент. Алуминиевата люлка и опората на седалката от алуминий са директно свързани към двигателя. Шарнирът на маховото рамо е позициониран по такъв начин, че да увеличи ефекта против клек, който е намаляване на потъването на задната част при излизане от завои и при повторно отваряне на газта, като по този начин стабилизира велосипеда при ускорение.

Системата за окачване включва електронно контролирана вилка под налягане hlins NPX25/30 с 125 мм ход отпред, която използва система за амортизиране на патрони под налягане, получена от състезателните вилки.

За да подобри още повече производителността на пистата и динамичните качества на Panigale V4, версията “SP2” е оборудвана с карбонови колела с 5 спици, 1,4 кг по-леки от алуминиевите ковани на Panigale V4 S. Карбоновите джанти гарантират значително намаление на инерцията (-26% отпред, -46% отзад) в полза на пъргавината, лекота при смяна на посоката и по-голяма лекота при затваряне на завоите.

Panigale V4 SP2 също така е оборудван с ексклузивни предни спирачни апарати Brembo Stylema R, които гарантират висока спирачна мощност, съчетана с изключителна последователност на производителността дори по време на продължителна сесия без промяна в хода на спирачния лост. Челюстите се управляват от радиална помпа Brembo MCS (Multiple Click System), която  позволява бързо и лесно регулиране на  междуосието в три конфигурации, за да се персонализира усещането за спиране. Лостът на предната спирачка е снабден с устройство за „дистанционно регулиране“, което ви позволява да се регулира позицията му с бутон на лявата ръкохватка, както е при състезателните мотоциклети. И накрая, при версията “SP2” лостовете на спирачката и съединителя са фрезовани в краищата, за да се намали съпротивлението на въздуха.

Друг основен елемент, който характеризира Panigale V4 SP2, е оборудването със стъпенки Rizoma от анодизиран алуминий с предпазители за петите от карбон. Стъпенките са напълно регулируеми и увеличават максимално просвета за по-ефективно използване на пистата. Тези състезателни подложки предлагат страхотно сцепление за ботушите, което е от съществено значение за каране на границата на пистата. Те допринасят за напълно преработена ергономия през 2022 г. с новите форми на резервоара и седлото. Така се подобрява контрола и се възползват максимално от производителността на Panigale V4 както в летяща обиколка, така и по време на продължителна сесия.

Panigale V4 SP2 има електронен пакет, който включва контроли, които управляват всички фази на каране, чиито работни параметри са свързани по подразбиране с 4 режима на каране (Race A, Race B, Sport, Street).

Всички електронни параметри на мотоциклета могат да бъдат ясно визуализирани благодарение на арматурното табло и на режима на дисплея “Track Evo”, извлечен от този, използван в MotoGP. В този екран оборотомерът се движи по хоризонтална скала, разположена в най-високата или най-видимата част на инструмента, а индикацията за включена предавка е в центъра на екрана.

В дясната част на дисплея има четири различни цветни сектора, всеки от които е предназначен за електронно управление (DTC, DWC, DSC, EBC). Тези сектори светват поотделно, когато електрониката работи по определен параметър, като остават включени за времето, необходимо на ездача да идентифицира кой индикатор е активиран.

При версията “SP2” GPS модулът е стандартен, като по този начин позволява активиране на автоматичната функция Lap Time, която незабавно предоставя индикация на две времена на разделяне на пистата, по която се движите. Освен това, чрез зареждане на Slick Ducati Performance Software (достъпен като аксесоар), кривите на Ducati Traction Control, специално разработени за гуми за слик и дъжд, са налични и се активира възможността за запаметяване на координатите на пет различни писти, както и пет допълнителни напълно адаптивни Режими на каране. И накрая, благодарение на Ducati Data Analyzer, стандартен за SP2, е възможно да се извърши задълбочен анализ на всички данни за производителността.