Ducati представи новият Multistrada V4

Ducati направи световна премиера на новият Multistrada V4 по време на първия епизод от уеб поредицата Ducati World Première.  Multistrada е име, което съдържа обещание за да предлага голяма гъвкавост. Той е роден да бъде спортен, но удобен мотоциклет, способен да се справи с всякакъв път – асфалт или черен път, с безопасност и солидност. Това е четвъртата генерация на модела.

За 18 години са произведени над 110 000 броя. От създаването си през 2003 г. Multistrada се развива и разширява обхвата си на употреба. Първият Multistrada беше спортен байк, с добър въртящ момент и подходящ главно за използване на пътя. Версията от 2010 г. беше първата „четири мотора в едно“, първият мотор в света с режими на каране.

Четвъртото поколение Multistrada е още по-ефективен мотор, но все пак по-лесен за каране. По-здрав и в същото време по-лек. По-гъвкав и удобен, но ефективен при всякакви условия на каране. С други думи, Ducati иска Multistrada V4 да бъде най-добрият “Multi” досега, повече Multistrada от всякога.

Multistrada V4 е “Sport”, защото е лек и компактен, разполага със 170 к.с., електронни MotoGP помощни средства и шаси с пъргави размери за вълнуващо и ефективно возене по смесен терен.

Той е “Touring” благодарение на основните интервали за поддръжка, зададени на всеки 60 000 км. На натрапчивото внимание, отделено във фазата на развитие за комфорт на возене, на системите Radar (б.р. за това писахме, че е първият мотоциклет в света, който има радар отпред и отзад), до навигатор на картата, който може да се види на таблото и към завоите за осветление.

Моторът е “Enduro” благодарение на отличните офроуд възможности, електронното окачване, плавната доставка и предавателните числа.

Той е “Urban”, защото гарантира голяма лекота на използване при ниски скорости, но също така благодарение на свързаността на смартфона и внимателното проучване на топлинния комфорт. Това обяснява защо доминирането на всички пътища никога не е било толкова лесно.

Multistrada V4 е изключително функционален. Дизайнерите на Ducati са работили върху пропорциите и компактността на корпуса на мотоциклета в междуосието, за да благоприятстват перфектната комбинация от форма и функция. Този факт веднага се забелязва от преобладаващите обеми отпред. Те са с мускулести, но секси линии за интегриране на 22-литровия резервоар. Той е съчетан с тънката задна част, която позволява оптимална позиция за каране  дори на офроуд участъци.

Изследването на аеродинамичните потоци имаше за цел да гарантира максимално възможния комфорт за ездача.

Двигателят е V4 Granturismo. Лек – 66,7 кг и компактен, той има много гладка и плавна работа при ниски обороти, много мощ при средните и става вълнуващ при високите. V4 Granturismo е с работен обем от 1158 куб. см и доставя 170 к.с. (125 кВт) при 10 500 об/мин. с максимален въртящ момент от 125 Нм при 8750 об/мин.

Двигателят позволява значително удължаване на интервалите за поддръжка. При Multistrada V4 смяната на маслото е планирана на всеки 15 000 км. Проверката на хлабината на клапаните и евентуална настройка се изискват на всеки 60 000 км.

Електронният пакет на Multistrada V4 е най-съвременното ниво в мотоциклетния сектор за безопасност, комфорт, производителност и свързаност.

Инерционната платформа (IMU) управлява работата на ABS Cornering, Ducati Wheelie Control (DWC), Ducati Traction Control (DTC), Cornering Lights (DCL).Стандартно за Multistrada V4 S е Vehicle Hold Control (VHC), улесняващо потеглянето по наклонени пътища.

На Multistrada V4 S инерционната платформа комуникира непрекъснато и с полуактивната система за управление Ducati Skyhook Suspension (DSS) с функция Autoleveling.С Multistrada V4 Ducati също така представя абсолютно първото в света на мотоциклетите – революционната предна и задна радарна система, за която вече писахме. Тя позволява използването на адаптивен круиз контрол (ACC) и откриване на слепи точки (BSD).

Радарите са усъвършенствани спомагателни системи, които Ducati разработи заедно с технологичен партньор от най-високо ниво като Bosch и са в състояние да поддържат и правят пътуването по-комфортно благодарение на способността да реконструират реалността около мотора.

Multistrada V4 е оборудван с алуминиева монококова рамка, 19-инчово предно колело и двустранно подвижно рамо. Моторът има ограничено междуосие (1567 мм), спортен преден край, окачване с голям ход (170 мм предно и 180 мм задно колело), ​​пътен просвет от 220 мм и сухо тегло от 215 кг.

С цел да направят дългите пътувания по магистрала по-удобни, инженерите на Ducati обърнаха голямо внимание на шума, вибрациите и мярката за общото ниво на комфорт на превозното средство.

Беше извършено внимателно аеродинамично проучване в аеродинамичния тунел. Трябваше да се получи възможно най-добрата защита за водача и пътника от въздуха,  да се намалят съскащите шумове и да се отклони топлината, идваща от двигателя, далеч от краката на ездача. Резултатът е екран от плексиглас с нова форма, регулируема по височина с един пръст, свързан с два странични дефлектора.

Формите на ръкохватките и частите, които са най-изложени на въздух, са проучени подробно, както и „звукът“ на двигателя, който е изискан, но винаги присъства и с тон на Ducati. Двигателят V4 Granturismo също възприема стратегията за деактивиране на задната част на празен ход. Когато моторът е спрян на светофара, задната част се деактивира и няма изгаряне в цилиндрите. Така се подобрява топлинният комфорт на водача и пътника, благодарение на понижаване на температурата и намаляване на разхода на гориво.