Ducati представи новият Multistrada V2 – удоволствието да пътуваш всеки ден

Ducati представи новият Multistrada V2. Това бе първият епизод от поредицата Ducati World Première 2022 и е посветен от производителя от Борго Панигале на света на пътуванията. Новият Multistrada V2 е идеалният мотор, за да се наслади ездача на всеки маршрут. Машината е универсална за всекидневна употреба и в града, но винаги със спортния и безпогрешен стил, характеризиращ всеки мотор на Ducati.

С проекта Multistrada V2, компанията от Борго Панигале работи за по-нататъшното развитие на двуцилиндровия от семейството мотоциклети Ducati, създавайки 360° мотор, все по-интуитивен, удобен, забавен и достъпен. Новата Multistrada V2 е технологично усъвършенстван мотоциклет, с изключително пълен електронен пакет и представлява перфектния вход към вселената на турърите на Ducati, благодарение и на въвеждането на версията от 35 кВт за притежателите на категория А2.

По време на фазите на развитие на този мотор основните точки на фокус са ергономичността, намаляването на теглото, актуализациите на двигателя и поредицата от подобрения, които следват философията на „непрекъснатото усъвършенстване“.

Дизайнът на Multistrada V2 е елегантен и спортен.

В същото време е перфектно съобразен със стилистичните и разпознаваеми канони на семейството двуцилиндрови мотори от Борго Панигале. Стил, характеризиращ се с плавни линии, чисти повърхности и характерния и отличителен баланс между важния обем отпред и стройността и лекотата на задната част. Multistrada V2 разполага и с нова усъвършенствана графика, която показва името на мотора от двете страни.

Новата Multistrada V2 е оборудвана с най -новата еволюция на агрегата от 937 куб см Testastretta 11°. Десмодромният разпределителен двигател, с четири клапана на цилиндър, с водно охлаждане, осигурява 113 к.с. и 98 Нм максимален въртящ момент. Двуцилиндровият двигател е много линеен, управляем и гладко се развърта при ниски обороти. Въртящият момент винаги е готов и енергичен, като при необходимост може да освободи всички типични спортни и адреналинови характеристики на Ducati.

Постоянен и здрав, двигателят има удължени интервали за поддръжка, с смяна на масло на всеки 15 000 км и проверка на хлабината на клапаните на всеки 30 000 км.

Еволюцията на Testastretta 11°, монтирана на новата Multistrada V2, има важни подобрения: нови свързващи пръти, нов 8-дисков хидравличен съединител и актуализирана скоростна кутия, която гарантира по-голяма плавност и прецизност при превключване. Улуснява се и включването на неутрална. Има още по-осезаем напредък в използването на бързия превключвател, сега с допълнително оптимизирана работа.

Шасито е пъргаво и интуитивно.

С 19-инчовото предно колело се осигурява гладко, комфортно каране, винаги с правилното ниво на прецизност. Изключително универсален, моторът е идеален и за градска употреба, благодарение на ефективността на полуактивната система за окачване Ducati Skyhook Suspension EVO (стандартна за версията S). Тя абсорбира грапавостта и неравностите на пътя и винаги да гарантира идеалната настройка на мотоциклета, като подобрява безопасността и комфорта.

По отношение на ергономията на мотора е направена важно развитие, за да стане по-удобен и по-интуитивен за всеки ездач във всяка ситуация. Височината на седлото е намалена до 830 мм, с преработена форма. Сега то е по-тясно и по-компактно между краката на ездача, за да може лесно да докосва земята с краката си. Моторът е само 1790 мм.

Тези промени осигуряват безопасност, когато моторът е неподвижен и подобряват увереността при маневриране с ниска скорост дори с пътник и пълни кутии за багаж. Освен това в каталога на Ducati Performance се предлагат ниска седалка и комплект окачване, които комбинирано позволяват да се достигне височина от 790 мм.

Работата върху седалката също се фокусира върху комфорта на каране.

Новата форма на седлото осигурява равна площ, която гарантира свободата на движение на ездача в надлъжна посока, подобрявайки нивото на комфорт и позволявайки на всеки да намери оптималната позиция на каране. Тя вече е по-удобна с новите стъпенки, наследени от Multistrada V4, които благодарение на увеличаването на разстоянието от 10 мм от седалката осигуряват подходящото пространство и за по-високи ездачи. Така те не огъват краката си прекомерно и имат по-спокойна позиция по време на дълги пътувания.

Друго подобрение е намаляването на теглото на мотора, което чрез промяна на много елементи, достигна до намаляване на теглото с 5 кг в сравнение с Multistrada 950.Актуализацията на двигателя е спестила около 2 кг, включително съединителя (1,5 кг) и капака му, барабана на скоростната кутия и свързващите пръти. Различни части на мотора са олекотени, включително огледалата, получени от Multistrada V4, фланците на предните спирачни дискове и джантите.

Новата Multistrada V2 има джанти от Multistrada V4, които са с около 1,7 кг по-леки.

Така се постига  важно подобряване на динамичното поведение на байка. Джанти със спици се предлагат и в каталога на Ducati Performance, които са значително олекотени.

Multistrada V2 е стандартно оборудван с най-съвременния електронен пакет, който предлага всичко необходимо за пътуване с комфорт и безопасност. Пакетът включва ABS Cornering, който гарантира висока степен на безопасност при спиране дори в завои, Vehicle Hold Control, който улеснява стартирането по наклонени пътища, Ducati Traction Control, четирите режима на каране – Sport, Touring, Urban, Enduro, напълно конфигурирани от потребителя и новата представена система за спирачна светлина на Ducati. Тя в случай на внезапно спиране автоматично активира мигането на задната светлина, за да сигнализира за рязкото забавяне.

Във версията S пътуването става 5-звездно благодарение на еталонния пълен пакет за сегмента, с който се добавя електронното окачване Skyhook, круиз контрола, изцяло LED фаровете, оборудвани с функцията Ducati Cornering Lights, която оптимизира осветяването на пътното платно, базирано на наклона на мотоциклета, Ducati Quick Shift Up & Down, Hands Free система, 5-инчово TFT табло с висока разделителна способност с интуитивен интерфейс.